مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی و پروتکل های بهداشتی جهت مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی

مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی برای حفظ سلامت ورزشکاران و مربیان در بحران کرونا از ملزومات بهداشتی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دستورالعمل های بهداشتی تدوین و ارائه شده است. در این مقاله دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی را بررسی کرده ایم.

 

مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی

رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای حفظ سلامت ورزشکاران و مربیان دستورالعمل های بهداشتی باشگاه های ورزشی را برشمرد.

مهندس مجید تاجیک، رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تدوین پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: طی این جلسات گزارشی از آخرین شرایط شیوع بیماری در سطح کشور ارائه شده و وضعیت کشور از لحاظ شیوع کرونا به سه بخش قرمز، زرد و سفید تقسیم بندی شده است.

وی در رابطه با مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی با اشاره به این که فعالیت رشته های ورزشی پربرخورد و تیمی در شرایط اپیدمی کرونا ممنوع است، توضیح داد: رشته های ورزشی همانند کشتی، کاراته، تکواندو و یا ورزش های پربرخورد ممنوع و توصیه نمی شود.
مهندس تاجیک تاکید کرد: افراد می توانند ورزش های کم خطر تر را با حفظ پروتوکل های بهداشتی و رعایت توصیه ها انجام دهند.

رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه ادامه داد: مسولان باشگاه های ورزشی باید حفظ رعایت فاصله یک متری را به پرسنل باشگاه و ورزشکاران گوشزد و از ورود افراد مشکوک به بیماری در ورزشگاهها خودداری شود.
وی با بیان این که باشگاه های ورزشی در دوران اپیدمی کرونا موظف هستند با نصف ظرفیت فعالیت کنند خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کووید ۱۹ برگزاری مسابقات ممنوع و انجام هر گونه مسابقه ای قطعا با رعایت پروتوکل های بهداشتی و صرفا با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

مهندس تاجیک با اشاره به انجام اقدامات بهداشت محیط دانشگاه خاطرنشان کرد: ورزشکاران از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند و تا جائیکه امکان دارد از بوفه باشگاهها غذا تهیه نکرده و از غذاهای بسته بندی که مشخصات بهداشتی دارند استفاده کنند.
رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه ضرورت ضدعفونی کردن سطوح مختلف در باشگاهها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از استفاده هر فردی از دستگاه باید تمامی سطوح و تجهیزات ضدعفونی شود و استفاده از دستگاهها حداقل نیم ساعت فاصله باشد تا ضدعفونی کامل انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به این که اطمینان از نظافت باشگاه ها خیلی کار ساده ای نیست تاکید کرد: ارزیابی حداقلی محیطی، نحوه مدیریت و یا تجربه های دوستان و آشنایان نیز می تواند تا حدی این اطمینان را ایجاد کند که وضعیت نظافت باشگاه ورزشی در چه سطحی است.

رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه به ورزشکارانی که در روزهای شیوع اپیدمی کرونا قصد استفاده از باشگاه های ورزشی را دارند، توصیه کرد: حتما محلول ضدعفونی کننده در باشگاهها دسترس داشته باشید تا در صورتیکه به آلوده بوده سطحی شک داشتید امکان ضدعفونی فوری وجود داشته باشد.
ضرورت استفاده از وسایل شخصی ضروری، پرهیز از استفاده مواد غذایی از بوفه باشگاهها و مصرف آب در بطری های یکبار مصرف توصیه دیگر رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه به ورزشکاران بود.

مهندس تاجیک گفت:بهتر است ورزشکاران از تی شرت و شلوارهای بلند استفاده کنند و تا جائیکه امکان دارد نقاط آزاد بدن کمتر باز و یا در معرض تماس باشد.
وی ادامه داد: باید لباس های ورزشی بعد از هربار استفاده نیز شست و شو و ضدعفونی شوند.
رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه تاکید کرد: تهویه باشگاه برای پیشگیری از شیوع کرونا باید حتما مناسب باشد و حتما دریچه یا پنجره ای برا ردو بدل شدن هوا وجود داشته باشد.

رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه ادامه داد: توصیه اصلی بر این مهم است که ورزشکاران جهت مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی در حداقل زمان ممکن در باشگاه های ورزشی حضور داشته باشند و در حداقل زمان ممکن سعی کنند بیشترین استفاده را از تمرینات ببرند.
مهندس تاجیک در ادامه به مسوولان باشگاه های ورزشی نیز تاکید کرد که از پذیرش افراد دارای علامت بیماری کرونا پرهیز کنند و یا در صورتیکه پرسنل باشگاه بیمار شدند از آن ها بخواهند تا زمان بهبودی کامل در محل کار حاضر نشوند.

 

منبع: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

 

 

 

 

مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی , کرونا , ویروس کرونا , coronavirus , corona virus , corona

مقابله با کرونا در باشگاه های ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+