ورزش‌ را به کرونا ترجیح دهید

ورزش‌ را به کرونا ترجیح دهید

ورزش را به کرونا ترجیح دهید و دلایل توصیه پزشکان به ورزش کردن در بحران کرونا

ورزش را به کرونا ترجیح دهید ، شاید بگویید چرا توصیه می شود ورزش را به کرونا ترجیح دهید، از مهمترین دلایل این توصیه می توان به کاهش استرس و حفظ تندرستی در بحران کرونا اشاره کرد. این مقاله را بخوانید تا بتوانید با انجام ورزش های بی خطر، ساده و راحت در منزل، از گسترش ویروس کرونا پرهیز کنید و حفظ سطح آمادگی جسمانی را افزایش دهید.

 

ورزش‌ را به کرونا ترجیح دهید

دکتر امید فاطمی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی: مطالعات موجود درخصوص اثرات ورزش با شدت های مختلف بر پاسخ سیستم ایمنی نشانگر آن هستند که فعالیت جسمانی با شدت متوسط اثرات مثبتی بر پاسخ های سیستم ایمنی در برابر عفونت های تنفسی ویروسی دارند.

 

در بحران کرونا چگونه ورزش کنیم؟

فعالیت فیزیکی با شدت متوسط، هورمون های مرتبط با استرس را افزایش می دهد که به کاهش التهاب منتهی می شوند، این امر باعث تقویت سیستم ایمنی در برابر عفونت ویروسی از طریق ایجاد تغییر در واکنش های سلول های دفاعی می شود. در افرادی که در زندگی روزمره خود سطوح متوسط فعالیت فیزیکی را انجام می دهند، ۲۰ تا ۳۰ درصد باعث کاهش در عفونت های تنفسی فوقانی می شود.

به دلیل خطر بالای گسترش ویروس کرونا از فرد به فرد یا از طریق سطوح آلوده، فعالیت فیزیکی و ورزش در محیط خلوت و اختصاصی مانند منزل با قابلیت تهویه کافی و استفاده از تجهیزات و وسایل شخصی و غیرمشترک مناسب تر است و این برنامه شامل ورزش های هوازی (راه رفتن در منزل)، قدرتی، کششی و تعادلی یا ترکیبی از همه آنها خواهد بود.

همچنین، ورزش هوازی با شدت متوسط مانند پیاده روی در محیط های روباز و خلوت با توجه ویژه به حفظ فاصله مطمئن با سایر افراد و دوری از تماس با سطوح (از جمله وسایل ورزشی بوستان ها) به عنوان یک جایگزین مناسب در نظر گرفته می شود.

 

مضرات انجام ورزش و به خصوص ورزش شدید در باشگاه ها و سالن های ورزشی عمومی و شلوغ به مراتب بیشتر از فواید آن است و باید پرهیز شود.

 

آیا افرادی که دارای علائم شبیه سرماخوردگی دارند، می توانند به فعالیت فیزیکی بپردازند؟

اگر علائم و نشانه های بیمار محدود به بالای گردن بود (مثل عطسه، آبریزش بینی یا گلودرد) از بیمار خواسته می شود نرم دوی ملایم را به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهد.

اگر در هر لحظه از انجام این کار یا پس از پایان آن، حال عمومی و یا علائم بیمار بدتر شدند، ورزشکار باید تا بهبودی کامل از انجام فعالیت فیزیکی منع شود.

اگر حال عمومی و علائم بیمار پس ازاین مدت تغییری نکرد، مجاز خواهد بود که ورزش های ملایم تا متوسط را انجام دهد. اگر علائم در پایین تر از گردن هم وجود داشته باشد (مثل تب، درد عضلانی و علائم گوارشی)، انجام فعالیت فیزیکی ممنوع است و باید تا زمان بهبودی به تعویق انداخته شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به نوپدید بودن ویروس کرونا و اثرات احتمالی منفی آن بر سیستم ایمنی در بیماران علامت دار ممکن است احتیاط بیشتری در خصوص فعالیت فیزیکی موردنیاز باشد.

 

منبع: ایران آنلاین به نقل از ایرنا

 

 

 

 

ورزش را به کرونا ترجیح دهید

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزش را به کرونا ترجیح دهید , ورزش در بحران کرونا , ورزش کردن در بحران کرونا , کرونا , ویروس کرونا , coronavirus , corona virus , corona

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question