اوزون درمانی چیست؟ درمان دیسک، آرتروز و تنگی کانال کمر با اوزون به گفته متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

اوزون درمانی چیست ؟ درمان دیسک، آرتروز و تنگی کانال کمر با اوزون را در این مقاله بررسی کرده ایم، یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، در پاسخ به این سوال که اوزون درمانی چیست؟ گفت: اوزون تراپی برای درمان دردهای ناشی از آسیب مفاصل، دردهای ناحیه گردن، آسیب های تاندونی به خصوص در ناحیه شانه و آرنج، آرتروز زانو و لگن و فتق دیسک استفاده می شود.

 

اوزون درمانی چیست

به گزارش ایسنا – چهارمحال و بختیاری، دکتر اسماء آزاده متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اوزون تراپی نوعی درمان تزریقی است که از طریق تزیق گاز اوزون به همراه اکسیژن و سایر ترکیبات صورت می گیرد.

وی افزود: این ترکیبات گاهی داروهای بی حسی، استروئید و ویتامین های گروه (ب) بوده و گاهی ترکیباتی هستند که از آن ها می توان به عنوان هومیوپاتی یا همسان درمانی یاد کرد.

به گفته آزاده، این درمان در دو مرحله صورت می گیرد که در مرحله اول تزریق ترکیبات و پس از آن تزریق گاز اوزون به همراه اکسیژن انجام می شود.

آزاده با بیان اینکه اوزون گازی بی ثبات است، تصریح کرد: گاز اوزون با ورود به بافت آسیب دیده به اکسیژن تبدیل شده و موجب خون رسانی بیشتر به بافت آسیب دیده می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خاطرنشان کرد: با خون رسانی بیشتر به بافت آسیب دیده، مواد ضدالتهاب، فاکتورهای رشد و برخی سلول ها نیز به بافت آسیب دیده وارد شده و موجب ترمیم هرچه سریع تر بافت می شوند.

وی گفت: اوزون تراپی برای درمان دردهای ناشی از آسیب مفاصل، دردهای ناحیه گردن، آسیب های تاندونی به خصوص در ناحیه شانه و آرنج، آرتروز زانو و لگن و فتق دیسک استفاده می شود.

آزاده اوزرون تراپی را برای درمان و ترمیم زخم ها و شکستگی های درمان نشده، عفونت دندان، خار پاشنه و شانه منجمد موثر عنوان کرد و افزود: اثر میکروسکوپی این نوع درمان بر روی بافت های آسیب دیده موجب ماندگاری بیشتر این نوع درمان می شود.

وی خاطرنشان کرد: سن بیمار، وضعیت سلامت عمومی، درمان های انجام گرفته پیشین و فاصله از زمان ابتلا به بیماری در اثرگذاری این درمان موثر است.

به گفته این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تعداد جلسات اوزون تراپی به شدت بیماری بستگی داشته و گاهی درمان از سه تا پنج جلسه به طول می انجامد.

آزاده درد کمتر حین تزریق و اکسیژن رسانی سریع تر به بافت فرسوده را از مزایای این نوع درمان عنوان و تصریح کرد: عوارض این روش از سایر روش های درمانی کمتر بوده و گرفتگی عضلات، درد حین تزریق و بازگشت درد پس از درمان در این روش در مقایسه با سایر روش ها کمتر است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: میزان تزریق این گاز بسته به نظر پزشک معالج داشته و این نوع درمان برای ۸۰ درصد بیماران نتیجه مثبت دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در سال های اخیر این روش برای درمان برخی سرطان ها نیز استفاده می شود، تصریح کرد: کسانی که مورد اوزون تراپی قرار می گیرند، بایستی بلافاصله پس از تزریق استراحت نسبی داشته و تا مدت محدودی کار فیزیکی سنگین انجام ندهند.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

اوزون درمانی چیست

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

اوزون درمانی چیست , ازون درمانی , ازون درمانی چیست , اوزون تراپی , ازون تراپی , هزینه اوزون درمانی , اوزون درمانی زانو , عوارض اوزون درمانی , آیا اوزون درمانی خوب است , اوزون درمانی پسوریازیس , اوزون درمانی دیسک کمر , ورزش بعد از اوزون درمانی

اوزون درمانی چیست؟ درمان دیسک، آرتروز و تنگی کانال کمر با اوزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+