تزریق بوتاکس در طب فیزیکی، توانبخشی و مغز و اعصاب ، کاربردها، اسپاسم، سردرد میگرنی مزمن و دردهای عضلانی اسکلتی مقاوم به درمان

تزریق بوتاکس در طب فیزیکی، توانبخشی و مغز و اعصاب: بوتاکس یک سم بوتولینیوم است که کاربردهای زیادی در حیطه طب فیزیکی، توانبخشی و مغز و اعصاب دارد. به طور طبیعی این سم توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم تولید میشود که می تواند از طریق غذا و یا زخم وارد بدن شده و ایجاد بیماری نماید. انواع مختلفی از این سم شناسائی شده ولی فعلا فقط یک نوع از آن( نوع A ) کاربرد پزشکی پیدا کرده است.

تزریق بوتاکس

کاربردهای تزریق بوتاکس:

بوتاکس در حیطه های مختلفی کاربرد دارد که شایعترین آنها موارد زیر هستند: پوست و زیبائی، هر بیماریی که اسپاسم ایجاد کند و بعضی از دردهای مزمن.

تزریق بوتاکس برای درمان اسپاسم:

بسیاری از بیماری های مغز و اعصاب باعث اسپاسم شدید در اندامها میشوند مثل سکته مغزی، ام اس، ضربه مغزی و تشنج طول کشیده. اغلب مشکل اصلی بیمار همین اسپاسم شدید عضلانی ست. برای درمان این اسپاسم راههای مختلفی هست که یکی از آنها تزریق بوتاکس در عضلات اسپاستیک است.

فلج مغزی یکی از شایعترین اختلالات مغزی در کودکان است که مانع تکامل طبیعی سیستم عضلانی اسکلتی شده و توانایی های حرکتی کودک را با محدودیت مواجه میکند. کاردرمانی و تزریق بوتاکس در عضلات گرفتار، درمانهای اصلی فلج مغزی کودکان هستند.

تزریق بوتاکس در طب فیزیکی

تزریق بوتاکس برای درمان سردرد میگرنی مزمن:

میگرن از علل عمده مراجعه بیماران به کلینیکهای پزشکی هستند. اگر میگرن با درمانهای داروئی کنترل نشود، تزریق بوتاکس به عضلات ناحیه سر و گردن، درمان مناسبی است چون اسپاسم مزمن عضلات سر و گردن یکی از علل مطرح در بروز میگرن است.

تزریق بوتاکس برای دردهای عضلانی اسکلتی مقاوم به درمان:

یکی از علل دردهای مزمن در سیستم اسکلتی بدن، اسپاسم و کوتاهی عضلات است مثل کمردرد، آرنج تنیس بازان و التهاب پاشنه. در صورتیکه بیماریهای فوق با روشهای متداول بهبود نیابد، تزریق بوتاکس مورد توجه قرار میگیرد.
برای تزریق دقیق بوتاکس میتوان از هدایت سونوگرافی یا دستگاه نوار عصب استفاده کرد. با تزریق صحیح بوتاکس معمولا عوارض نادر هستند.

تزریق بوتاکس در طب فیزیکی، توانبخشی و مغز و اعصاب

تزریق بوتاکس, تزریق بوتاکس در طب فیزیکی, تزریق بوتاکس در طب فیزیکی، توانبخشی و مغز و اعصاب , مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس , نقاط تزریق بوتاکس , تصاویر بوتاکس , مضرات بوتاکس , قیمت تزریق بوتاکس در کرج , قبل و بعد بوتاکس , تزریق بوتاکس زیر بغل , تزریق بوتاکس زیر چشم , تزریق بوتاکس پیشانی , تزریق بوتاکس ابرو , تزریق بوتاکس برای خط خنده , تزریق بوتاکس , تزریق بوتاکس دور چشم , تزریق بوتاکس از چه سنی , تزریق بوتاکس ارزان , تزریق بوتاکس اطراف لب , تزریق بوتاکس اطراف چشم , تزریق بوتاکس اصل , تزریق بوتاکس اموزش , تزریق بوتاکس برای میگرن , تزریق بوتاکس به بینی , تزریق بوتاکس برای لبخند لثه ای , تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو , تزریق بوتاکس به خط خنده , تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک , تزریق بوتاکس به لب , تزریق بوتاکس برای گونه , حساسیت به تزریق بوتاکس , تزریق بوتاکس پونک , تزریق بوتاکس پشت لب , تزریق بوتاکس پلک , قیمت تزریق بوتاکس پیشانی , عوارض تزریق بوتاکس پیشانی , نحوه تزریق بوتاکس پیشانی , تزریق بوتاکس به پیشانی , تزریق بوتاکس توسط پزشک عمومی

تزریق بوتاکس در طب فیزیکی، توانبخشی و مغز و اعصاب