علل دردهای مفصلی ،علایم روماتیسم مفصلی، عفونت مفصلی، درمان درد مفاصل

علل دردهای مفصلی : دکتر شریف نجفی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری ایسنا گفت: خشکی مفصلی بویژه در صبح و طولانی تر از نیم ساعت ممکن است علامتی از روماتیسم مفصلی باشد.

علایم دردهای مفصلی

دردهای مفصلی ممکن است همراه با علائمی در سایر قسمتهای بدن باشند که این علائم شامل تغییرات پوستی و ناخنی، اختلالات بینایی، علائم گوارشی و ادراری هستند. همچنین دردهای عضلانی اسکلتی همراه با لنگیدن، اختلال در راه رفتن و دویدن می تواند نشانه ای از دردهای مفصلی جدی باشد.

وی ادامه داد: خشکی مفصلی بویژه در صبح و طولانی تر از نیم ساعت ممکن است علامتی از روماتیسم مفصلی باشد. همچنین قرینه نبودن درد مفاصل یا اندام ها، تورم، قرمزی یا هرعلامت غیرطبیعی مفصلی دیگر می تواند بیماری جدی را به دنبال داشته باشد.

نشانه های بیماری جدی مفصلی

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، درد مفصلی همراه با تب، کاهش وزن، بی اشتهایی، کندی رشد جسمانی و خستگی زودرس را عواملی دانست که نشانه های بیماری جدی مفصلی است و گفت: در صورت مشاهده هر کدام از موارد فوق، سریعتر به پزشک مراجعه نمایید تا علت درد مفصلی کودک مشخص شود.

دردهای مفصلی کودکان

این دردها علت های متعددی دارند که بعضی خوش خیم وگذرا بوده و بعضی به درمان جدی و طولانی مدت نیاز دارد. بیماری های روماتیسمی، عوامل عفونی و بدخیمی ها از این نوع هستند. تشخیص علت دردهای مفصلی با شرح حال و معاینه بالینی پزشک است. در صورت لزوم پزشک از بررسی های رادیولوژی و آزمایشگاهی برای تایید تشخیص یا پیگیری درمان استفاده می کند

درمان دردهای مفصلی

برای درمان دردهای مفصلی ابتدا باید تشخیص بیماری توسط پزشک معین شود و سپس براساس نوع بیماری، درمان مناسب تجویز شود که ممکن است شامل دارو، درمانهای فیزیکی مثل بریس، فیزیوتراپی، ورزش….و ندرتا جراحی باشد.

اغلب بیماریهای مفصلی، مزمن بوده و نیاز به درمانهای طولانی مدت و مشارکت فعال بیمار دارند.

همچنین می توانید این مطلب را در خبرگزاری ایسنا مشاهده نمایید.

علل دردهای مفصلی

علل دردهای مفصلی , خشکی مفصلی , روماتیسم مفصلی , درد های مفصلی , علت درد مفاصل دست و پا , علت درد مفاصل و استخوانها , نام بیماری درد مفاصل , درمان گیاهی درد مفاصل , درد مفاصل زانو , درد مفاصل پا , درد مفاصل مچ دست , درد مفاصل در جدول , علت دردهای مفصلی , علل دردهای مفصلی , درمان دردهای مفصلی , علت دردهای مفصلی چیست , درمان دردهای مفصلی با طب سنتی , درمان دردهای مفصلی دست , درمان دردهای مفصلی در طب سنتی , علل درد مفصل زانو , علل درد مفصل , علل درد مفصل شانه , علل دردهای مفصلی , علل درد مفصل آرنج , علل درد استخوان مفصل ران , علل درد مفصل پا , درمان دردهای مفصلی پا , علل درد مفصل مچ پا , درمان دردهای مفصلی چیست , علت دردهای مفاصل چیست , علل درد مفصل دست , علل درد در مفصل ران , درمان دردهای روماتیسم مفصلی , علل درد مفصل ران , درمان دردهای مفصلی روماتیسمی , علل و درمان درد مفصل ران , علل درد در ناحیه مفصل ران , درمان دردهای مفصلی زانو , درمان دردهای مفصل زانو , درمان دردهای مفصلی درطب سنتی , درمان دردهای مفصلی باطب سنتی , درمان دردهای مفصلی طب سنتی , درمان دردهای مفصل شانه , علل درد مفصل فک , علل درد مفصل کتف , علل درد مفصل گردن , علل درد مفصل لگن , علل درد مفصل هیپ , علل درد های مفصلی

علل دردهای مفصلی، علایم روماتیسم مفصلی، عفونت مفصلی، درمان درد مفاصل
برچسب ها: