نوشابه باعث پوکی استخوان می شود؟ نوشابه باعث اضافه وزن می شود؟

Does beverage cause osteoporosis? Beverage causes overweight?

نوشابه باعث پوکی استخوان می شود؟ این سوالی است که ممکن است تا حالا چندین بار شنیده باشید و نمی دانید آیا واقعا نوشابه باعث پوکی استخوان می شود یا خیر؟ در این مقاله به بررسی اینکه آیا نوشابه باعث پوکی استخوان می شود یا خیر و مصرف نوشابه، چه مشکلاتی را ممکن است برای بدن و استخوان های بدن بوجود آورد و اینکه چه مشکلاتی را ممکن است برای شخص بوجود بیاورد می پردازیم. لطفا مقاله نوشابه باعث پوکی استخوان را تا پایان مطالعه نمایید تا پاسخ برخی از سوالاتی که در این رابطه ممکن است در ذهنتان بوجود بیاید را پیدا کنید.

 

نوشابه باعث پوکی استخوان

 

تحقیقات محققان در رابطه با رابطه نوشابه و پوکی استخوان

محققان آمریکایی دریافتند مصرف نوشابه های گازدار باعث اضافه وزن و ابتلا به آرتروز زانو می شود.
وب سایت دکتر شریف نجفی به نقل از خبرگزاری mena، تیم مشترکی از محققان بیمارستان زنان بریگهام و مرکز پزشکی تافتز در بوستن و دانشگاه براون آمریکا به اطلاعات جدید و خطرناکی درباره نوشابه های گازدار رسیدند که مصرف بسیار زیادی دارد و در هر خانه پیدا می شود.

پروفسور بینگ لو، سرپرست تیم تحقیقات گفت: مصرف نوشابه های گازدار شیرین شده، نه تنها همانطور که مشخص است، احتمال ابتلا به چاقی و افزایش وزن را زیاد می کند بلکه احتمال ابتلا به آرتروز زانو به وی‍ژه در بین مردان را افزایش می دهد.
وی افزود: افرادی که بیش از ۵ نوشابه گازدار مصرف کردند؛ شدت بیماری آنها تا حد زیادی افزایش یافت و فاصله داخل مفصل زانو تا میزان زیادی، در مقایسه با آنهایی که این نوشابه های گازدار شیرین شده را اصلاً مصرف نکردند، کاهش یافت.

 

 

نوشابه و پوکی استخوان

 

نتایج این تحقیقات دهم نوامبر به کنفرانس علمی انستیتوی بیماریهای روماتوئید شهر واشنگتن در آمریکا ارائه شد.

این تحقیقات به بررسی نوشابه های گازدار شیرین نشده «دایت» نپرداخت.

محققان گفتند که هنوز علت واقعی نقش نوشابه های گازدار شیرین شده در افزایش احتمال ابتلا به آرتروز زانو را نمی دانند یعنی اینکه آیا این امر به قند موجود در نوشابه و نتایج ناشی آن در افزایش وزن و فشار بر زانو باز می گردد یا به ماده دیگری که در نوشابه های گازدار وجود دارد و همچنان از نظر ما ناشناخته است.

 

خطرات مصرف زیاد نوشابه گازدار

محققان ژاپنی نیز هشدار داده اند مصرف نوشابه های گازدار خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان بیش از ۸۰ درصد افزایش می دهد.

در همین حال، پژوهشگران آمریکایی هشدار داده اند که مصرف نوشابه های گازدار و آبمیوه های شیرین شده با شکر خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می دهد.
تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد مصرف روزانه ۳۴۰ میلی لیتر نوشابه و آبمیوه های شیرین شده با شکر، افراد بویژه مردان را در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی قرار می دهد.

اخیراً نیز تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آدلاید آمریکا نشان داده بود که مصرف نوشابه های گازدار خطر ابتلا به آسم و انسداد ریوی مزمن را افزایش می دهد.

محققان با بررسی بیش از ۲۵۰۰ نفر دریافته اند: گاز موجود در نوشابه ها که ناشی از وجود اسید فسفریک است موجب خروج کلسیم از استخوانها شده و به پوکی استخوان و شکستگی های مکرر در افراد به ویژه زنان میانسال می انجامد.

نوشابه باعث پوکی استخوان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

نوشابه باعث پوکی استخوان , نوشابه و پوکی استخوان , نوشابه گازدار و پوکی استخوان , گاز نوشابه و پوکی استخوان , رابطه نوشابه و پوکی استخوان , مصرف نوشابه و پوکی استخوان , نوشابه گازدار پوکی استخوان , چرا نوشابه پوکی استخوان می اورد , نوشابه چگونه باعث پوکی استخوان میشود , نوشابه باعث پوکی استخوان می شود , نوشابه باعث پوکی استخوان می شود؟ , رابطه نوشابه با پوکی استخوان , تاثیر نوشابه در پوکی استخوان , Does beverage cause osteoporosis? Beverage causes overweight?

نوشابه باعث پوکی استخوان. خطرات نوشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+