ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند

ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند یا بزنند

ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند یا بزنند

ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند یا بزنند از سوالاتی است که برای بسیاری از ورزشکاران در رابطه با ورزش در بحران کرونا بوجود می آید. در این مقاله به بررسی اینکه ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند یا بزنند می پردازیم.

 

ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند

«ورزشکاران به هنگام فعالیت های ورزشی در باشگاه ورزشی و فضای باز نباید ماسک بزنند.»

مینو محرز: ورزشکاران باید در فضای باز فاصله فیزیکی را تا ۲ متر رعایت کرده و استفاده از ماسک ممنوع برای آنها است زیرا به هنگام انجام ورزش ماهیچه ها اسید لاکتیک تولید می کنند که این باعث احساس سوزش شده و سپس به دی اکسید کربن تبدیل و بازدم می شود و از طریق ماسک تنفس دوباره، دی اکسید کربن وارد بدن می شود که این امر می تواند باعث کاهش عملکرد شناختی و تنفس شود.

وی اظهار داشت: البته استفاده از ماسک به هنگام پیاده روی مانعی ندارد اما به هنگام انجام ورزش های سنگین در فضاهای باز ورزشکاران نباید ماسک استفاده کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا حداقل ۴۰ درصد افراد جامعه را مبتلا می کند، ادامه داد: اکنون این ویروس با جهش های متفاوتی که دارد پیر و جوان نمی شناسد و همه گروههای سنی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و لازم است مردم بیش از گذشته توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و به هیچ وجه به باشگاههای ورزشی، رستورانها، مراکز تفریحی و خرید نروند.

محرز تصریح کرد: جزو کشورهایی هستیم که با همه گیری بزرگ ویروس کرونا مواجه شده و حدود نیمی از افراد حتی متوجه نمی شوند که به ویروس مبتلا شده اند، به خصوص ابتلا به این ویروس در کودکان معمولا علامت چندانی ندارد، علامت اصلی این بیماری در افرادی که دچار علائم می شوند نیز بیشتر تب، سرفه خشک و تنگی نفس است و در تعداد کمتری ممکن است گلودرد مشاهده شود.

وی با بیان به اینکه کرونا در کودکان با علایم گوارشی همراه است، تاکید کرد: کودکان در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستیم و از خانواده ها می خواهیم که آنها را به مکانهای عمومی و تفریحی نبرند و در خانه بمانند زیرا در خانه ماندن ضامن امنیت جسمی و روانی افراد در برابر کرونا است.

 

منبع: ایران آنلاین

 

 

 

 

ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزشکاران هنگام ورزش ماسک نزنند , کرونا , ویروس کرونا , coronavirus , corona virus , corona

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question