کمردرد های ناشی از عفونت و ارتباط کمردرد با عفونت کلیه ها

کمردردهای ناشی از عفونت ، به هر نحوی می تواند ستون فقرات ناحیه کمری را دچار اختلال کند. به گزارش مشرق، ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد، جراحی زانو، فلوشیپ آرتروپلاستی و متخصص ارتوپدی درباره ارتباط کمردرد با عفونت کلیه ها گفت: عفونت به هر نحوی می تواند ستون فقرات ناحیه کمری را دچار اختلال کند.

کمردردهای ناشی از عفونت

او افزود: عفونت تب مالت یا بیماری سل از طریق شیرهای پاستوریزه نشده، دام محلی و شیرهای نجوشیده مانند ماست یا کشت محلی بروز پیدا می کند.

این متخصص ارتوپد با اشاره به بیماری TB یا بیماری سل اظهار کرد: این دو بیماری به صورت مشخص می تواند از ریه افرادی که ضعف ایمنی دارند یا سالمندانی که سرفه می کنند باعث عفونت ستون فقرات و کمر درد در افراد شود که با علائمی مانند: تب، تعریق شبانه، ضعف سیستم ایمنی و لاغری همراه است.

حسن زاده ادامه داد: عفونت های ناحیه شکم مانند: عفونت های مجاری، ادراری و کلیوی به صورت غیر مستقیم باعث درد کمر یا عفونت های زنانه در ناحیه لگن خواهند شد که حتما باید ارزیابی شوند.

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: عفونت های اطراف ناحیه لگن یا دستگاه گوارش باعث درد ناحیه ستون فقرات خواهد شد؛ بنابراین یا عفونت ناشی از خود ستون فقرات و دیسک مانند تب مالت و بیماری سل است که مهره ها را درگیر خواهد کرد و به صورت بسیار پیچیده مهره ها را درگیر می کند.

حسن زاده ادامه داد: عفونت دستگاه هایی که اطراف ستون فقرات و کمری مانند ناحیه لگن زنان یا بیماری های عفونی همین بخش که دکتر زنان نظر داده و متخصصان کلیوی مجاری و ادرار تشخیص می دهند باز هم عفونت باعث درد می شود، ولی نمایی از کمر درد را تقلید می کند.

این متخصص ارتوپد افزود: بنابراین بررسی عفونت های میکروبی یا ویروسی در ناحیه کمر می تواند عفونت و دردها را انتشار دهد که در این صورت آزمایش خون از نظر بررسی وجود عفونت ها اهمیت دارد و گرفتن شرح حال از بیمار به عنوان تب یا تعریق می تواند جزو علل باشد که سوزش ادرار یا عفونت های ادراری و ترشحات ادراری هم می تواند نشان دهد که فرد به این بیماری مبتلاست.

حسن زاده تصریح کرد: پزشک در معاینه و گرفتن شرح حال از بیمار می تواند گزارش های درست را دریافت کند. برای این مشکل بررسی و ارزیابی تاریخچه بیماری و جواب سوالاتی که پزشک معالج می پرسد اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

 

 

 

کمردردهای ناشی از عفونت

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

کمردردهای ناشی از عفونت , عفونت قارچی و کمر درد , عفونت ادراری و کمردرد , عفونت لگن و کمر درد , کمردرد های ناشی از عفونت , کمردرد ناشی از عفونت , ارتباط کمردرد با عفونت , ارتباط عفونت با کمردرد

کمردردهای ناشی از عفونت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+