کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان از دیدگاه متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان، یکی از مهمترین مواردی است که می بایست دانش آموزان و والدین آنها در زمان انتخاب و خرید کوله پشتی، دقت نمایند تا کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان خریداری و استفاده شود. یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، انحراف شانه ها به طرف جلو و ایجاد قرمزی روی پوست را از علایم نامناسب بودن کوله پشتی عنوان کرد. در ادامه از شما دعوت میکنیم توضیحات و نکات مهم برای انتخاب کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان را از دکتر شریف نجفی که در گفتگو با ایسنا ذکر کرده اند مطالعه نمایید.

a03259436194102a

دکتر شریف نجفی در گفت وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مطالعات مختلف نشان می دهد ناهنجاری های اسکلتی و قامتی در دانش آموزان شیوع بیشتری پیدا کرده است که انحراف ستون فقرات، قوز ‍پشتی، افتادگی و عدم تقارن شانه ها، دردهای مزمن و مبهم در ستون فقرات برخی از این ناهنجاری ها هستند.

وی علل مختلفی را در افزایش بد شکلی های عضلانی- اسکلتی موثر دانست و افزود: عادت های اشتباه در نحوه نشستن یا مطالعه کردن، میز و صندلی نامناسب، استفاده طولانی مدت از رایانه، تلویزیون، کم تحرکی و استفاده از کیف نامناسب از عوامل مهم در ایجاد عوارض ستون فقرات هستند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان این که کوله پشتی از کیف دستی و سامسونت مناسب تر است، افزود: کوله پشتی های دوبنده با بندهای نرم و پهن توصیه می شود. بندهای کوتاه تر از افتادن کوله پشتی بر روی کمر و باسن جلوگیری می کند.

www.dr-najafi.com

وی با اشاره به اهمیت جنس و نوع بندهای کوله پشتی گفت: دوبند کوله پشتی باید موازی و متناسب هم باشند تا از کج شدن کوله به یک سمت ممانعت کنند. اگر کمربندهای کوله به روی کمر و قفسه سینه بپیچد، وزن محتویات کیف به طور متعادل تری پخش می شود.

دکتر نجفی ادامه داد: اگر بندهایی که کوله پشتی را از شانه آویزان می کند پهنای مناسبی نداشته باشد با فشار بر روی عروق و اعصاب دست ها باعث خستگی زودرس دست ها و یا گزگز- مورمور و خواب رفتن دست ها می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درباره اهمیت وزن کیف و تناسب آن با افراد گفت: وزن کیف به همراه محتویات آن، نباید بیش از ۱۰ درصد وزن دانش آموز باشد و کتاب ها یا اجسام سنگین باید طوری در کیف گذاشته شود که به بدن نزدیک تر باشند. دقت شود که دانش آموز وسایل غیرضروری را با خود به مدرسه نبرد.

وی ادامه داد : کیفی که دارای چند محفظه باشد بهتر است زیرا به گسترش یکنواخت وزن کیف کمک می کند. جنس کوله پشتی باید چرمی یا برزنتی باشد تا به راحتی تغییر شکل ندهد و شکل آن با محتویاتش همگن باقی بماند.

دکتر نجفی محل قرار گرفتن کوله پشتی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: محل قرارگیری کوله پشتی در پشت است و نباید به کوله کمری تبدیل شود کوله پشتی نباید از مهره هفتم پشتی (خطی که به موازات ناف به سمت پشت کشیده شود)پایین تر قرار گیرد.

وی انحراف شانه ها به طرف جلو و ایجاد قرمزی روی پوست را از علایم نامناسب بودن کوله پشتی عنوان کرد و افزود: انجام تمرینات ورزشی به ویژه ورزش های شانه و ستون فقرات آمادگی دانش آموز را برای حمل کوله پشتی بیشتر می کند.

 

کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان, کوله پشتی مناسب دانش آموزان, کوله پشتی خوب برای دانش آموزان, کوله پشتی خوب دانش آموزان, کوله پشتی مناسب برای دانش آموز, کوله پشتی مناسب دانش آموز, کوله پشتی خوب برای دانش آموز, کوله پشتی خوب دانش آموز, کوله پشتی دانش آموزان, کوله پشتی دانش آموز, مشخصات کوله پشتی خوب , بهترین برند کوله پشتی , خرید کوله پشتی مدرسه , کیف مدرسه دبیرستانی , کوله پشتی , انحراف شانه ها , انحراف شانه , کوله پشتی مدرسه , خرید کوله پشتی دخترانه , سایت کوله پشتی , خرید کوله پشتی دخترانه ارزان , خرید کوله پشتی دانشجویی , خرید کوله پشتی ارزان , کوله پشتی مدرسه دخترانه , کوله پشتی مدرسه پسرانه

کوله‌ پشتی مناسب برای دانش‌ آموزان از دیدگاه متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+