گودی کمر چیست؟ ورزشهای گودی کمر برای درمان گودی کمر

گودی کمر چیست؟ گودی کمر به دلیل ایجاد مشکلات برای ستون فقرات بوجود می آید که باید به عنوان یک مشکل جدی درمان شود.

 

گودی کمر

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نمناک: گودی کمر حالتی است که به دلیل رفتارهای غلط حرکتی ایجاد می شود. انحنای کمر بیش از میزان طبیعی یا گودی بیش از حد کمر مشکل بسیاری از افراد است، افزایش آن ممکن است منجربه قوز پشت و افزایش فرورفتگی ستون فقرات گردنی و آسیب این اندام ها شود.

 

دلیل گودی کمر چیست؟

شاید افرادی که تخصصی در زمینه ی پزشکی ندارند بتوانند حدس بزنند که وجود یک شکم بزرگ موجب زیاد شدن لوردوز کمری می شود و برای جبران این حالت، ستون مهره ها ناچار است انحنا و تحدب ناحیه پشتی را بیشتر کند و همین امر در نهایت به گودی زیاد کمر،قوز شدن پشت و به ناچار،زیاد شدن انحنای گردن منجر می شود.علاوه بر آن گاهی در افراد لاغر به دلیل ضعف عضلات شکمی چنین حالتی ایجاد شده و گودی کمر زیاد شود.

 

همچنین رعایت اصول صحیح نشستن چقدر در پیشگیری از مشکلات ستون مهره ها موثر است؟ طرز صحیح نشستن موجب حفظ حالت طبیعی ستون مهره ها شده و عضلات هر قسمت مجبور نمی شوند برای جبران وضعیت غلط نشستن کار بیشتری بکنند و دچار اسپاسم و خستگی شوند. کف پا،باسن،پشت و کتف شما باید در وضعیت صحیح قرار بگیرند تا احساس راحتی کنید.اگر پای شما به زمین نرسد و آویزان باشد موجب خستگی و درد می شود.اگر کتف به صندلی نچسبد،سر به ناچار در حالت جلو می افتد و خستگی،گرفتگی عضلات گردن و گاهی سوزش کتف را موجب می شود.

 

آیا گودی کمر یک بیماری است؟

گودی کمر به دلیل ایجاد مشکلات برای ستون فقرات بایستی به عنوان یک مشکل جدی درمان شود. برای تشخیص این بیماری، فرد می تواند خودش را به دیوار بچسباند، اگر بتواند دست خود را در ناحیه کمر و ستون فقرات مشت کند یعنی گودی کمر طبیعی است ولی اگر نتوانست به این معنی است که گودی کمر کاهش یافته و اگر دست مشت شده خود را به راحتی بتواند جابجا کند احتمال افزایش گودی کمر وجود دارد.

میزان گودی کمر توسط رادیولوژی مشخص می شود. برخی از ورزش ها می تواند درد ناشی از افزایش یا کاهش گودی کمر را تسکین دهد.

 

درمان گودی کمر با انجام حرکات ورزشی

برای درمان گودی کمر مبتلایان بایستی روی کمر بخوابند، سرشان را از زمین جدا کنند و به سینه خود بچسبانند. این حرکت باعث می شود مهره های کمر حرکت رو به جلو داشته باشند و در نتیجه عضلات شکم منقبض شده و گودی کمر آهسته، آهسته برطرف می شود.

در حرکتی دیگر افراد باید هنگامی که روی کمر خوابیدند، دو پای خود را هم زمان از زانو خم کنند و به سمت شکم آورند و سپس به حالت اول برگردانند. روش دیگر این است که افراد پاهای خود را به صورتی به سمت شکم خود آورند که زانو خم نشود که این روش آخر به دلیل سنگین بودن، بهتر است بعد از این که روش های دیگر به صورت متناوب انجام شد، صورت بگیرد.

از دیگر حرکات ورزشی این است که افراد به روی کمر خوابیده و سپس یک پا را آهسته از زانو خم کنند و به سمت شکم بیاورند و بعد آن را به حالت اول برگردانند و پای دیگر را نیز به همین روش به سمت شکم آورند.

 

منبع: نمناک

 

 

 

 

گودی کمر چیست؟ ورزشهای گودی کمر

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

گودی کمر چیست؟ ورزشهای گودی کمر , تعریف گودی کمر , درمان سریع گودی کمر , عوارض گودی کمر , درمان گودی کمر با ورزش , درمان گودی کمر با فیزیوتراپی , کمربند مخصوص گودی کمر , درمان گودی کمر با طب سنتی , درمان گودی کمر چقدر طول میکشد , عوارض افزایش گودی کمر چیست , عوارض گودی کمر چیست , تعریف گودی کمر , مهمترین علت گودی کمر چیست , درمان گودی کمر با طب سنتی , درمان گودی کمر چقدر طول میکشد , ورزش گودی کمر چیست , گودی کمر چیست ویکی پدیا , حرکات پیلاتس برای گودی کمر , عوارض گودی کمر , درمان سریع گودی کمر , عکس گودی کمر , درمان گودی کمر چقدر طول میکشد , علت گودی کمر , حرکات اصلاحی گودی کمر ppt , پاورپوینت حرکات اصلاحی گودی کمر , درمان گودی کمر با فیزیوتراپی , درمان سریع گودی کمر , کلینیک درمان گودی کمر , درمان گودی کمر با عمل جراحی , درمان گودی کمر با ورزش , درمان گودی کمر چقدر طول میکشد , عوارض گودی کمر , کلیپ درمان گودی کمر

گودی کمر چیست؟ ورزشهای گودی کمر برای درمان گودی کمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+