همه چیز درباره گودی کمر در خانم ها | کیف، کفش و ورزش مناسب، عوارض، علائم و درمان گودی کمر خانم ها

همه چیز درباره رفع گودی کمر در خانم ها

گودی کمر در خانم ها یکی از دغدغه های مهم خانم ها است که چه علائم و عوارضی دارد و چطور پیشگیری یا درمان کنند. خیلی از خانم ها زمانی که راه می روند، بعد از مدتی دچار کمر درد می شوند که گاهی این کمردرد برایشان بسیار آزاردهنده است، معمولا این دسته از خانم ها، در زمان خرید شلوار با آزاد بودن پشت شلوار در ناحیه کمر مواجه می شوند که همین مساله آنها را روانه خیاطی می کند.

 

گودی کمر در خانم ها

تصویر همه چیز درباره رفع گودی کمر در خانم ها

گودی کمر در این دسته از خانم ها یک مشکل بزرگ است که شاید چندان به چشم شان نیاید ولی به مرور زمان علاوه بر درد، مشکلات بسیار زیادی را برایشان به همراه خواهد داشت. شما با خواندن این مطلب می توانید با گودی کمر و عواملی که تشدیدکننده این مساله است، آشنا شوید.

وقتی درجه ها مهم می شود

زمانی که افزایش بیش از حد در گودی کمر ایجاد شود، به چنین حالتی «لوردز کمری» یا کمر گود می گویند. در این حالت اگر زاویه ای که ستون مهره های کمری با استخوان خاجی درست می کند، بیشتر از ۳۰ درجه شود در قوس طبیعی کمر، تغییر شکل به وجود می آید. عوامل مختلفی در ایجاد این مشکل نقش دارند که یکی از این عوامل، ضعف در ماهیچه های شکمی محسوب می شود. وقتی ماهیچه های شکم ضعیف باشند، ماهیچه های مقابل آنها در ناحیه کمر رو به کوتاه شدن می روند و نتیجه این مساله، افزایش گودی کمر است. البته ماهیچه های شکم، به تنهایی عامل ناهنجاری کمر گود نیستند و کوتاهی ماهیچه های دیگر در پاها هم می توانند در این مساله نقش داشته باشند.

عوارض گودی کمر چیست؟

کمر گود، می تواند با یکسری عوارض همراه باشد برای مثال، عدم تعادل عضلانی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در اثر ابتلا به کمر گود، ایجاد می شود. در این حالت، ماهیچه های شکمی طویل و ضعیف شده و ماهیچه های پشتی کمر که بدن را به سمت جلو خم می کنند، کوتاه می شوند. یکی دیگر از مشکلاتی که در اثر ابتلا به کمر گود به وجود می آید، تنگی کانال مهره ای و فاصله خارهای مهره ها است که در این حالت، احتمال ایجاد فشار روی عصب یا عروق خونی نیز وجود دارد. در این ناهنجاری، فاصله فضاهای پشتی دیسک ها و سطوح مفصلی، کاهش پیدا خواهند کرد و تمامی این موارد می تواند شانس ابتلا به فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر را افزایش دهد.

علائم گودی کمر چیست؟

گودی های کمر شدید به راحتی توسط متخصصین و کارشناسان ورزشی، قابل رویت هستند ولی برای اطمینان از افزایش نابه جای گودی کمر و بررسی میزان شدت آن، از وسیله مخصوصی مانند خط شاقولی، استفاده می شود که میزان گودی کمر را با آن اندازه گیری می کنند. روش دیگری که برای بررسی گودی کمر از آن کمک گرفته می شود، استفاده از صفحه شطرنجی است. همچنین در برخی موارد می توان از رادیوگرافی نیز برای پی بردن به مشکل گودی کمر کمک گرفت.

کفش پاشنه دار بپوشید تا گودتر شود!

بسیاری از خانم ها، علاقه خاصی به پوشیدن کفش پاشنه دار دارند و توصیه های متخصصین را در رابطه با آسیب هایی که پوشیدن این کفش ها می تواند برای بدن ایجاد کند، چندان جدی نمی گیرند. کفش های پاشنه دار باعث می شوند، بدن برای حفظ تعادلش تغییر حالت بدهد؛ به همین دلیل شکم به سمت جلو متمایل می شود و گودی طبیعی کمر افزایش پیدا می کند. این مساله به مرور زمان، ستون فقرات را تحت تاثیر منفی قرار می دهد و ساختار آن را برهم می زند ضمن این که برای خانم ها ایجاد کمردرد می کند.

کیف مناسب بخرید

بسیاری از خانم ها، زمانی که یک کیف را می پسندند، آن را سریعا می خرند در حالی که در زمان خرید کیف، باید به استاندارد بودن آن دقت کرد چون کیف نامناسب، روی ستون فقرات تاثیر منفی می گذارد. برای مثال، کوله هایی که بند بسیار بلندی دارد و شانه های فرد را به سمت عقب می کشند، به مرور زمان باعث افزایش گودی کمر خواهند شد. همچنین خانم ها نباید کیف های خود، به ویژه کوله پشتی را سنگین کنند چون این مساله نیز منجر به افزایش قوس کمر می شود.

ورزش مناسب برای رفع گودی کمر به دادتان می رسد؟

شاید این سوال به ذهن تان برسد که برای رهایی از گودی بیش از اندازه کمر، چه باید کرد؟ پاسخ این سوال ساده است و با ورزش های مخصوصی که متخصصین و کارشناسان ورزشی برایتان در نظر می گیرند، می توانید از شر گودی بیش از اندازه کمر خلاص شوید البته در شرایطی که گودی کمر زمینه مادرزادی داشته باشد، به غیر از ورزش های حرکات اصلاحی، ممکن است درمان های دیگری هم برای فرد در نظر گرفته شود. در صورتی که پزشک ورزشی عامل اصلی کمر گود را ضعف ماهیچه شکمی تشخیص دهد، باید برای تقویت عضلات، از حرکات اصلاحی مخصوصی کمک گرفت.

با عضله های قوی باردار شوید!

یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به افزایش گودی کمر شود، بارداری و جلو آمدن شکم است، این امر به قوس کمر شدت می بخشد، ولی مساله اجتناب ناپذیری است. اما آن دسته از خانم هایی که قبل از بارداری، حین بارداری و بعد از بارداری ورزش های مخصوص تقویت عضلات شکم را زیر نظر متخصص طب ورزشی انجام می دهند، کمتر از بقیه دچار افزایش قوس کمر و دردهای شدید این ناحیه خواهند شد. بجز این مساله، بلند کردن بار سنگین به شیوه نادرست یا در آغوش گرفتن مداوم فرزند که با جلو دادن شکم همراه باشد، باعث افزایش قوس کمر می شود که خانم ها باید به این مساله دقت کنند.

درمان گودی کمر با ۳ حرکت

برای از بین بردن گودی کمر باید به پشت بخوابید و کمی زانوهای خود را خم کرده و کف پاهایتان را روی زمین قرار بدهید. بعد از قرارگیری در این حالت، باید ماهیچه های ناحیه شکمی را منقبض کرده و باسن را (بدون بلند شدن باسن از سطح صاف) به سمت زمین فشار بدهید. سپس کتف ها را از زمین بالا آورده و برای چند لحظه در این حالت بمانید و بعد از مدتی استراحت، این کار را تکرار کنید (شبیه به حرکت دراز و نشست). روش دیگری که می تواند به برطرف شدن مشکل شما کمک کند، دراز کشیدن به پشت است. در این حالت باید تا جای ممکن، سر و مقدار کمی از کتف ها را به آرامی از روی زمین بلند کرد تا جایی که ماهیچه های شکم منقبض و در عین حال هیچ فشاری به گردن وارد نشود.

در نهایت می توان از روش بعدی نیز کمک گرفت در این روش باید به پشت خوابید و زانو و ران ها را کمی بیشتر از حالت قبلی خم کرده و درعین حال کمی به باسن نزدیک کرد. بعد از این کار، دست ها را باید روی سینه قرار داد و عمل بلند شدن از روی زمین را انجام داد البته بلند شدن از سطح زمین، باید تا جایی باشد که زاویه تحتانی کتف از روی زمین به اندازه کافی بالا بیاید (دراز و نشست کامل). چنانچه مشکل گودی کمر، به ماهیچه های خم کننده ران مربوط باشد، برای برطرف کردن این مشکل، تمرینات حرکات اصلاحی خاصی برای فرد متناسب با بدن او توسط متخصص پزشکی ورزشی، در نظر گرفته می شود.

رفع گودی کمر در خانم ها

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

رفع گودی کمر در خانم ها , رفع گودی کمر و افزایش قد , مدت زمان درمان گودی کمر , علائم گودی کمر , عوارض گودی کمر , درمان گودی کمر با بدنسازی , از کجا بفهمیم گودی کمر داریم , تست گودی کمر , تشخیص گودی کمر , شنا و رفع گودی کمر , رفع گودی کمر , علائم گودی کمر در خانم ها , عوارض گودی کمر در خانم ها , درمان گودی کمر در خانم ها , تشخیص گودی کمر در خانم ها , رفع گودی کمر خانم ها, دلایل و روش درمان گودی کمر در خانم ها, رفع گودی کمر در زنان

گودی کمر در خانم ها، علائم، تشخیص و درمان گودی کمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+