معرفی دکتر شریف نجفی

متخصص طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

دکتر شریف نجفی

متخصص طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

دکتر شریف نجفی هستم، بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی در سال ۱۳۸۲، وارد رشته تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی شده و در سال ۱۳۸۵ با کسب بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ التحصیل شدم.

از آذرماه ۱۳۸۵ بعنوان هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، کار آموزشی-پژوهشی و درمانی در این رشته را شروع کردم و حاصل چهارده سال فعالیت؛ مشارکت در آموزش ۵۰ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، تالیف ۳ کتاب، ۳۵ مقاله داخلی و خارجی، سی سخنرانی در کنگره ها و سمینارهای سراسری و کشوری است.

کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات دکتر شریف نجفی اغلب روی چه درمانهایی تمرکز دارد؟

تمرکز ما در کلینیک طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات که در غرب تهران واقع شده است بر درمانهای غیر جراحی بیماری‌های عضلانی اسکلتی بویژه ستون فقرات و زانو است.

دکتر شریف نجفی

خدمات کلینیک

چرا کلینیک دکتر شریف نجفی؟

درمان غیرجراحی دیسک ستون فقرات

درمان غیرجراحی دیسک ستون فقرات​ توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

آرتروز مفاصل و ستون فقرات

درمان آرتروز مفاصل و ستون فقرات​ توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

تزریقات مفاصل و ستون فقرات

تزریقات مفاصل و ستون فقرات​ توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

دردهای عضلانی اسکلتی

تشخیص و درمان دردهای عضلانی اسکلتی توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

درمانهای دستی ستون فقرات (مانیپولاسیون)

درمانهای دستی ستون فقرات (مانیپولاسیون) توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

کشش ستون فقرات (Traction)

کشش ستون فقرات (Traction) توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

پوکی استخوان

تشخیص و درمان پوکی استخوان توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

نوار عصب و عضله

نوار عصب و عضله توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

فیزیوتراپی تخصصی

فیزیوتراپی تخصصی توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

لیزر مگنت الکتروتراپی

لیزر مگنت الکتروتراپی توسط کلینیک تخصصی طب فیزیکی، توانبخشی و ستون فقرات

درمان غیر جراحی

چه بیماری هایی توسط طب فیزیکی و توانبخشی قابل درمان هستند؟

اغلب بیماری‌های کمر و گردن مثل بیرون زدگی دیسک، آسیب سیاتیک، تنگی کانال نخاعی و آرتروز نیاز به جراحی ندارند و با درمانهای طب فیزیکی قابل معالجه هستند. مثلا یک کمردرد یا گردن درد شدید با چند جلسه درمان دستی، بهبودی قابل توجهی پیدا می کند؛ زانو درد مزمنی که با فعالیت روزانه شما تداخل پیدا کرده، با اصلاح اختلالات ساختاری و تقویت عضلات زانو قابل درمان است و یک تاندونیت حاد شانه با یک تزریق موضعی کاملا از بین می رود.

درمان مناسب فقط با تشخیص دقیق میسر است. بنابراین قبل از شروع درمان، شرح حال و معاینه بالینی کامل از بیماران بعمل آمده و در صورت لزوم از روش های پاراکلینیک از جمله نوار عصب و عضله استفاده می کنیم تا وضعیت بیمار مشخص شده طرح درمانی مناسبی ارائه شود. همه این داده ها در پرونده الکترونیک بیمار ثبت می گردد. در طی همه این مراحل تشخیصی-درمانی، بیماران از طریق تلفن‌های ثابت، موبایل و تلگرام می توانند با پزشک معالج خود ارتباط برقرار نمایند. ارتباط مناسب و همیشگی بیمار و پزشک در درمان بیماری‌های مزمن نقش مهمی را ایفا می کند.

امیدوارم با آگاهی و دانش نسبت به بیماری‌های عضلانی اسکلتی از سلامت بیشتری برخوردار باشید.

question