گرفتگی عضلات پاها در شب و دلایل بروز و روش های پیشگیری و درمان گرفتگی عضلات پاها در شب

گرفتگی عضلات پاها در شب، از دردهایی است که به دلایل مختلفی در برخی از افراد باعث بی خوابی در شب می شود، در این مقاله به شرح دلایل بروز گرفتگی عضلات پاها در شب و روش های پیشگیری و درمان آن میپردازیم.

شاید شما هم گرفتگی دردناک عضلات در شب را تجربه کرده باشید، گاهی این درد بقدری شدید است که شما را از خواب بیدار میکند ودر حالیکه عضله شما مثل سنگ سفت شده است.

 

گرفتگی عضلات پاها در شب

گرفتگی دردناک عضلات در شب معمولا ناشی از سرما ایستادن طولانی در روز و اسپاسم های مزمن است اما می تواند به دلیل صدمات عصبی مانند کوفتگی عصب، آسیب های عضلانی، دیسکوپاتی ،قطع موقتی جریان خون به پاها و مقادیر غیرعادی املاح یا هورمون ها در بدن شما باشد که اگر دارای یکی از این مشکلات بودید، بایستی به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

ولی اگر مشکل جدی نداشتید، می توانید قبل از خواب با انجام کارهایی که باعث کاهش رفلکس ( واکنش) کششی می شوند.

چه کنیم تا عضله مان نگیرد؟

۱- انجام ورزش مخصوص پا که باعث کشیدگی ساق پا شوند.
۲- استفاده از تشک گرماده به مدت ۱۰ دقیقه قبل از خواب که باعث گرم شدن پا شود.
۳) دقت کنید تا بدن تان با کم آبی روبه رو نشود. به همین دلیل هر روز به مقدار کافی آب بنوشید، به خصوص زمان هایی که مشغول فعالیت بدنی شدید هستید یا در هوای گرم قرار دارید و زیاد عرق می کنید، این کار را در فواصل منظم تکرار کنید تا مشکلی ایجاد نشود.
۴) حتما به خاطر داشته باشید که قبل و بعد از هر ورزشی، عضله خود را به آرامی کشش دهید.
۵) اگر شما هنگام خواب دچار این وضعیت می شوید، قبل از رفتن به رختخواب این کشش های بدنی را انجام دهید. ورزش سبک قبل از خواب می تواند در پیشگیری از این وضعیت مفید باشد.

در صورتیکه درمانهای فوق موثر نبود، درمانهای داروئی که توسط پزشک تجویز میشود، کمک کننده است.

گرفتگی عضلات پاها در شب

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

گرفتگی عضلات پاها در شب , درمان گرفتگی عضلات پا در خواب , علت درد ماهیچه پا در شب , گرفتگی عضلات پا در طب سنتی , گرفتگی عضله هنگام خواب , گرفتگی عضلات پا در خواب در بارداری , علت گرفتگی ساق پا , علل گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب , گرفتگی رگ پشت پا , گرفتگی عضلات پاها , گرفتگی عضله پاها , علت گرفتگی عضلات پاها , دلیل گرفتگی عضلات پاها , علت گرفتگی عضله پاها , علت گرفتگی ماهیچه پاها چیست , درمان گرفتگی عضلات پاها , گرفتگی عضلات یک پا , گرفتگی عضله ی پا , گرفتگی عضله ی پا در خواب , گرفتگی ماهیچه ی پا , گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب , گرفتگی عضلات پا نشانه ی چیست , درمان گرفتگی عضله ی پا , علت گرفتگی عضله ی پا , رفع گرفتگی عضله ی پا

گرفتگی عضلات پاها در شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+