ورزشهای شانه درد و درمان درد شانه و علائم و علت های درد شانه

ورزشهای شانه درد و درمان درد شانه و علائم و علت های درد شانه را در این مقاله بررسی و روش های درمان از طریق فیزیوتراپی و … را معرفی نمودیم. در این مقاله انواع ورزش برای شانه درد و همچنین راه های پیشگیری از این عارضه را بیان می کنیم.

 

ورزشهای شانه درد

ورزشهای شانه درد

از روش های درمانی که در فیزیوتراپی شانه انجام می شود، ورزش یا تمرین درمانی و انجام حرکات اصلاحی است که به کاهش درد و همچنین پیشگیری از شانه درد کمک به سزایی می کند. در ادامه ورزش های مفید برای شانه درد را به همراه تصویر بیان می نماییم.

ورزش اول

ورزش شانه

مطابق شکل در کنار یک میز یا صندلی بایستید، دست خود را کاملا شل بگیرید و در جهات جلو و عقب و بصورت دایره ای در جهات عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. روزی ۲ بار در هر بار به مدت ۵ دقیقه این کار را انجام دهید.

 

ورزش دوم

ورزش شانه ها

مطابق شکل زیر شانه ها را به پشت بچرخانید، ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس شل کنید. این کار را روزی دو دفعه و هر بار ۱۵ بار تکرار کنید.

 

ورزش سوم

ورزش مفید برای شانه درد

شانه ها را شل کنید و یک بازو را به آرامی از طریق سینه تا جایی که می توانید بکشید و نگه دارید. کشش را ۳۰ ثانیه نگه دارید و سپس ۳۰ ثانیه شل کنید. این کار را با بازوی دیگر تکرار کنید.

 

چهارمین ورزش برای درد شانه

حرکات اصلاحی برای درد شانه

یک چوب را با پشت و به آرامی پشت خود نگه دارید. با دست دیگر خود انتهای دیگر چوب را بگیرید. چوب را همانطور که نشان داده شده به صورت افقی بکشید تا شانه شما باشد. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس ۳۰ ثانیه آرام باشید.

 

پنجمین ورزش برای شانه درد

حرکات اصلاحی شانه

از جمله ورزش برای شانه درد به این گونه است که با یک دست چوب را بگیرید و انتهای دیگر آن را در کف دست دیگر قرار دهید. چوب را به صورت افقی فشار دهید تا حدی احساس کشش بدون درد ایجاد شود. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس ۳۰ ثانیه شل کنید.

 

ورزش ششم

تمرین درمانی شانه

مطابق شکل ملافه ای را بگیرید و با دست بالایی به سمت بالا بکشید تا به چرش داخلی شانه کمک کنید. ۳۰ ثانیه نگه دارید و سپس شل کنید ۵ بار این تمرین را تکرار کنید.

 

روش های پیشگیری از شانه درد

از همه انواع شانه درد نمی توان پیشگیری کرد، اما رعایت اصول صحیح خوابیدن، حمل وسایل، برداشتن کیف یا کوله پشتی و صحیح نشستن پشت میز به پیشگیری از برخی مشکلات شانه کمک می کند.

با رعایت موارد زیر از شانه درد پیشگیری نمایید:

بطور متناوب روی شانه راست یا چپ بخوابید.
کوله پشتی را بر روی هر دو شانه بیندازید.
از نشستن به حالت قوز کرده در پشت میز کار یا مطالعه خودداری نمایید.
بطور منظم ورزش های تقویتی عضلات اطراف شانه را انجام دهید.

 

فیزیوتراپی شانه

مشکلات مفصل شانه طیف وسیعی اعم از پارگی و کشیدگی های باف نرم، گیر افتادگی ها، در رفتگی، شکستگی و … را در بر می گیرد.

تشخیص صحیح هر کدام از این ضایعات، قسمت مهمی از برنامه درمانی را هموار می سازد، همچنین بهره گیری از متدهای جدید درمانی و تکنولوژی در کنار هم، به افزایش بهره وری سیستم درمانی کمک می کند.

 

منبع: biptc.com

 

 

 

 

ورزشهای شانه درد

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزشهای شانه درد , درمان درد شانه , ورزش های شانه درد , ورزش برای تقویت عضلات شانه و بازو , ورزش برای آرتروز شانه , حرکات یوگا برای شانه درد , فیلم ورزش شانه , تقویت عضلات شانه در خانه , ورزش برای خشکی شانه , ورزش برای درد بازو , ورزش برای تقویت عضلات گردن و شانه

ورزشهای شانه درد و درمان درد شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+