ورزش برای بیماران دیابتی و انواع ورزش ها برای بیماران دیابتی

ورزش برای بیماران دیابتی کمک می کند چربی های بدن کم شوند، توده عضلانی خود را افزایش دهند و استرس خود را کم کنند. این ورزش ها همچنین ممکن است نیاز به انسولین را کم کنند.

 

Aerobic_Exercise

 

چه ورزش هایی برای افراد دیابتی توصیه می شود

لازم است قبل از پرداختن به ورزش حتما” با پزشک خود مشاوره کنید تا بدانید چه نوع ورزشی برای شما مناسب است. پزشک با در نظر گرفتن سطح کلی سلامتی شما ورزش مناسب را به شما توصیه خواهد نمود. دو نوع ورزش برای افراد دیابتی مفید است: ورزش های هوازی و تمرینات تقویت قدرت عضلانی.

 

ورزش های هوازی در افراد دیابتی مبتلا به نوع II بسیار مفید است. از آنجا که این افراد اغلب اضافه وزن دارند و تحرک کمی دارند ورزش های هوازی کم فشار مثل پیاده روی و رکاب زنی روی دوچرخه ثابت به آنها توصیه می گردد. اصولا” ورزش هایی را هوازی می گوییم که سبب تحریک تعداد و عمق تنفس شده و ضربان قلب را در حد معقول افزایش دهند. این ورزش ها در کنترل وزن افراد دیابتی بسیار موثرند. بهترین حالت انجام این ورزش ها انجام آنها به تعداد ۵ بار در هفته و هر بار به مدت ۶۰-۴۰ دقیقه است که البته باید توجه گردد که شدت انجام حرکات ورزشی در حد متوسط سبب ارتقای سلامتی می گردد و ورزش بسیار شدید برعکس قند خون را افزایش می دهد. رسیدن به سطح نهایی قطعا” نیاز به زمان دارد و فرد باید به تدریج از یکی دو روز در هفته و هر بار ۲۰-۱۰ دقیقه شروع کند و به تدریج به هدف نهایی که اشاره شد برسد. چنانچه به خاطر دیابت دچار اختلال در اعصاب اندام تحتانی شده اید شاید پزشک به شما ورزش های هوازی را که فشار کمی بر پا وارد می کنند به شما توصیه کند که از نمونه های این ورزش ها می توان به شنا در استخر و رکاب زنی روی دوچرخه در جا اشاره نمود.

 

تمرینات تقویت کننده قدرت عضلانی برای افراد مبتلا به دیابت که هنوز دچار عوارض بیماری شده اند بسیار مناسب است و می تواند منجر به افزایش توده ی عضلانی فرد، کاهش چربی بدن و افزایش جذب قند و گلوکز خون به درون عضلات و به تبع آن کنترل بهتر قند خون در فرد دیابتی شود. بر اساس توصیه ی کالج طب ورزش آمریکا پرداختن به ورزش های تقویت عضله حداقل دو بار در هفته باید انجام گیرد که در هر بار تمرین لازم است ورزش های مناسب برای تقویت ۱۰-۸ گروه عضلانی مهم بدن با انجام ۱۲-۸ بار از هر حرکت ورزشی صورت گیرد. یعنی در هر ست از تمرین هر حرکت ۱۲-۸ مرتبه تکرار گردد.

 

به طور کلی آنچه مهم است این است که هر نوع ورزشی را انجام می دهید، آنرا به صورت پیوسته و نه گاه گاه انجام دهید، قبل از شروع ورزش به مدت ۱۰-۵ دقیقه خود را به آرامی گرم کنید و در این امر از حرکات کششی مناسب استفاده کنید.

 

سپس پس از پایان ورزش با پیاده روی یا حرکات کششی سبک طی مدت ۵ دقیقه خود را به آرامی سرد کنید.

ورزش پیوسته و با شدت متوسط در کنار تغذیه ی مناسب و داروهای کنترل قند بهترین پیش آگهی دراز مدت را برای بیماران دیابتی به همراه دارد.

ورزش برای بیماران دیابتی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

ورزش برای بیماران دیابتی , ورزش های دیابت , ورزش های هوازی , تمرینات تقویت کننده قدرت عضلات , حرکات کششی , تاثیر ورزش بر دیابت نوع ۲ , بدنسازی و دیابت , تاثیر ورزش بر دیابت نوع ۱ , درمان دیابت با ورزش , بهترین زمان ورزش برای دیابتی ها , ورزش و دیابت+مقاله , ارتباط ورزش با دیابت , ورزش و دیابت+pdf , بهترین ورزش برای بیماران دیابتی , ورزش بیماران دیابتی , حرکات ورزشی برای بیماران دیابتی , ورزش های مناسب برای بیماران دیابتی , ورزش و بیماران دیابتی , ورزش مناسب برای بیماران دیابتی , فواید ورزش برای بیماران دیابتی , ورزش برای بیماری دیابت , ورزش های مفید برای بیماران دیابتی , بهترین زمان ورزش برای بیماران دیابتی , ورزش برای بیماران دیابتی , ورزش در بیماران دیابتی , ورزش در بیماران دیابتی نوع ۱ , ورزش های مضر برای بیماران دیابتی , ۶ نوع ورزش برای بیماران دیابتی

ورزش برای بیماران دیابتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+