ورزش های مناسب قوز ستون فقرات (قوز کمر)

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات یا ورزش های مناسب قوز کمر را در این مقاله بررسی کرده ایم. یکی از نکاتی که باید همیشه به خاطر بسپارید این است که ساختار قامتی و پاسچر صحیح خود را حفظ کنید. سعی کنید صاف بایستید و صاف بنشینید. علاوه بر آن انجام ورزش های طبی برای اصلاح قوز پشتی و تقویت عضلات پشتی بسیار کمک کننده است. در زیر به یکسری از ورزش ها برای اصلاح قوز پشتی و یا پیشگیری از آن اشاره شده است. تداوم در انجام این ورزش ها روزی چندبار توصیه می گردد و روند اصلاح پاسچر شما را تسریع می بخشد. سعی نمایید در روز هر کدام از نرمش های طبی که بیان شده است را به طور مکرر انجام دهید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

 

ورزش های مناسب برای قوز پشتی یا کیفوز

در حالی که روی صندلی نشسته اید شانه های خود را به سمت عقب برده، این وضعیت ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس انقباض را رها کنید. این حرکت را چندین مرتبه در روز در محل کار و خانه انجام دهید.

ورزش های مناسب قوز کمر

در حالی که روی صندلی نشسته اید دست های خود را پشت سر خود قرار دهید طوری که انگشتان دست شما با هم در تماس باشند. شانه های خود را نیز به عقب ببرید. ۱۰ ثانیه این وضعیت را حفظ نمایید و سپس این نرمش را تکرار نمایید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

 

در حالی که روی صندلی نشسته اید. هر از چند گاهی شانه های خود را به سمت بالا (سقف) برده، چند ثانیه این وضعیت را حفظ کنید و سپس مجددا تکرار نمایید.

ورزش های مناسب قوز کمر

روی زمین به صورت طاق باز دراز بکشید یک توپ گرد و فومی را در پشت خود قرار دهید و به آرامی توپ فومی را در پشت بالا و پایین حرکت دهید.
رو به شکم بخوابید و دست ها را بالا و جلو سر خود قرار دهید . سپس دست و سر و سینه خود را به مانند شکل زیر از سطح زمین بالا بیاورید. ۵ ثانیه این وضعیت را نگه دارید سپس به حالت اول برگردید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

 

در حالی که روی زمین به شکم خوابیده اید، دست های خود را به عقب برده و در راستای بدن خود قرار دهید سپس همزمان دست ها و سر و گردن خود را از زمین بلند کرده و بالا بیاورید این وضعیت را ۵ ثانیه حفظ کنید و مجدد به وضعیت قبلی باز گردید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

روی زمین دراز بکشید و درحالی که سر را اندکی از زمین بلند می کنید دست خود و پای مخالف را از زمین بلند کنید ۵ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید و سپس برای سمت مقابل این حرکت را تکرار نمایید

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

 

روی زمین به شکم دراز بکشید و سر را روی بالشت قرار دهید. سپس دستان خود را از طرفین به شکل T بالا بیاورید به طوری که انگشت شست شما به سمت سقف باشید. برای ۱۰ ثانیه این وضعیت را حفظ نمایید و مجدد نرمش را تکرار نمایید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

دست های خود را قلاب کنید به سمت جلو بیاورید ۱۰ ثانیه نگه دارید. بالای سر خود بیاورید، ۱۰ ثانیه این وضعیت را حفظ نمایید و سپس به وضعیت اولیه برگردید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

 

بعد از نشستن طولانی در خانه یا محل کار، از صندلی خود بلند شوید و برای داشتن تحرک چند دقیقه ای قدم بزنید. در حین قدم زدن، دست های خود را به عقب برده و از پشت دستان خود را با هم قلاب کنید. این نرمش سبب بردن شانه ها به عقب و تقویت عضلات بالای پشتی می شود.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

 

در حالی که ایستاده اید آرنج خود را خم نموده و دست خود را به سمت پشت ببرید، سپس با دست مقابل آرنج خود را نگه دارید این وضعیت را ۱۰ ثانیه حفظ نمایید و سپس برای سمت مقابل این تمرین را تکرار نمایید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

 

سعی کنید موقع راه رفتن سر و شانه خود را به عقب برده، عضلات شکمی خود را به داخل فرو ببرید و در واقع سر و گردن خود را در راستای ستون فقرات قرار دهید. ممارست به این وضعیت در طولانی مدت سبب شکل گیری عادت صحیح صاف ایستادن شما خواهد شد.
در حالی که زانوها خم می باشد و روی زانوها نشسته اید سر و بدن خود را به سمت جلو بکشید تا کف دستان خود را در تماس با زمین در جلوی خود قرار دهید میزان کشش و خم شدن شما به جلو طوری باشد که احساس کشش را در پشت خود داشته باشید این وضعیت را ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس به وضعیت اولیه برگردید.

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

شنا و انجام کرال سینه و پشت یکی از بهترین ورزش ها برای تقویت عضلات بالایی پشتی محسوب می شود.

علاوه بر این در صورتی که حالت قوز در پشت زیاد است و مدام وضعیت صحیح نشستن و یا ایستادن خود را فراموش می کنید بستن قوزبند طبی برای مدت زمانی حدود ۴ هفته و روزی حداکثر ۸ ساعت می تواند به عنوان یک یادآوری کننده حرکت برای اصلاح وضعیت پاسچر شما عمل کنید . در مدتی که قوزبندهای طبی با و یا بدون آتل بسته می شود حتما ورزش های مناسب برای اصلاح قوز پشتی را انجام دهید.

نویسنده: دکتر پاک منش متخصص طب فیزیکی

 

 

 

 

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات , ورزش های مناسب قوز کمر , ورزش برای صاف شدن ستون فقرات , ورزش برای پشت , ورزش برای درمان قوز کمر , بهترین دکتر برای درمان قوز کمر , ورزش برای صاف شدن پشت , رفع قوز کمر در یک هفته , برنامه درمان قوز کمر , حرکات بدنسازی برای رفع قوز کمر , ورزش برای صاف شدن پشت , علائم قوز کمر , رفع قوز کمر در یک هفته , حرکات بدنسازی برای رفع قوز کمر , بهترین دکتر برای درمان قوز کمر , درمان قطعی قوز کمر , ورزش برای صاف شدن پشت گردن , فیلم عمل قوز کمر

ورزش های مناسب قوز ستون فقرات (ورزش های مناسب قوز کمر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+