لیزر در طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی

لیزر در طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی: لیزرهایی که در حیطه پزشکی کاربرد دارند به دو دسته کلی تقسیم می شوند: الف: لیزرهای تولید کننده گرمای نقطه ای که برای برش یا تخریب بافت استفاده می شوند مثل لیزرهای جراحی، پوست، چشم….ب: لیزرهای فاقد تولید گرما که برای کنترل درد و بهبود یا ترمیم بافت به کار میروند مثل لیزر در طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی که خود در دو دسته کم توان و پر توان قرار می گیرند.

لیزر در طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی

هنوز مکانیسم دقیق عملکرد لیزر در بهبود دردهای عضلانی اسکلتی مشخص نشده است. به نظر می رسد لیزر فقط در طول موج های خاصی از آن مفید باشد و استفاده از آن خارج از این طیف تاثیر گذار نیست. احتمالا لیزر از طریق یک پاسخ فتوکمیکال بر آنزیم سیتوکروم اکسیداز اثر می کند. این آنزیم در زنجیره حرکتی الکترون در میتوکندری دخیل است. نتیجه واکنش های فوق کاهش درد، کاهش التهاب، افزایش جریان خون و ترمیم بافتهای آسیب دیده است.

لیزر در درمان چه بیماری هایی در حیطه طب فیزیکی استفاده می شود؟

لیزر در بسیاری از بیماریهای حیطه طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی استفاده می شود از جمله: تنگی کانال دست، آرتروز، التهاب تاندون، نقاط ماشه ای، کمردرد، گردن درد، دیسک کمر، دیسک گردن، آرتریت روماتوئید، ترمیم زخم مزمن……

برای اینکه لیزر درمان موثری باشد باید پارامترهای آن برای هر بیمار و هر ناحیه از بدن جداگانه و بدقت تنظیم شود. پارامترهای معمول لیزر شامل قدرت، دوز، طول موج، فرکانس و زمان است.

لیزر در طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی

لیزر در موارد زیر باید با احتیاط استفاده شود: اطراف چشم، غده تیروئید، سرطان فعال، خانمهای حامله، نواحی تتو، پوستهای خیلی تیره، سابقه تشنج.

لیزر بندرت به عنوان تنها درمان در بیماری های طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی استفاده می شود بلکه اغلب همراه با سایر درمانها و بعنوان یک درمان مکمل در کنار سایر روش های طب فیزیکی و فیزیوتراپی استفاده می شود تا نتیجه درمان طولانی مدت و کافی حاصل گردد.

لیزر پرتوان با قدرت ۱۰ وات در کلینیک طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی دکتر نجفی( در غرب تهران ) تحت نظارت متخصص طب فیزیکی در خدمت بیماران محترم که به این درمان نیاز دارند می باشد.

موبایل کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

لیزر در طب فیزیکی، توانبخشی و فیزیوتراپی , لیزر در طب فیزیکی توانبخشی و فیزیوتراپی , لیزر در توانبخشی , لیزر در فیزیوتراپی , عوارض فیزیوتراپی با لیزر , لیزر درمانی در فیزیوتراپی , لیزر تراپی در فیزیوتراپی , فیزیوتراپی لیزری چیست , بهترین فیزیوتراپی تهران , لیزر پرتوان فیزیوتراپی , فیزیوتراپی بیمارستان خاتم , متخصص طب فیزیکی شرق تهران , متخصص طب فیزیکی شرق تهران

question