ورزش های ویلیامز و مکنزی ، ورزش های دیسک کمر ، ورزش های کمردرد و انواع ورزش های ویلیامز و مکنزی

ورزش های ویلیامز و مکنزی ، ورزش های دیسک کمر و ورزش های کمردرد را در این مقاله بررسی می کنیم که به ورزش های ویلیامز معروفند. ورزش ویلیامز برای تسکین کمر درد کاربرد دارد.

 

ورزشهای ویلیامز و مکنزی ، ورزش های دیسک کمر ، ورزش های کمردرد

چند نکته کلیدی که قبل از خواندن مقاله ورزشهای ویلیامز و مکنزی ، ورزش های دیسک کمر ، ورزش های کمردرد باید در رابطه با ورزش های ویلیامز به آن توجه داشت به شرح زیر است:

* در زمان بیرون زدگی حاد دیسک از این نوع ورزش ها اجتناب شود.

* ورزش های آبی به اشکال مختلف از جمله راه رفتن در آب، زیر نظر متخصصین مفید است.

* درصورتی که با هر یک از ورزش ها درد تشدید یافت، آن ورزش را به مدت چند روز انجام نداده و مجددا با تعدادکمتری شروع شود.

* این ورزش ها برای آغاز کار است و برای ادامه آن می توان از همکاری با متخصصین ذیربط سود جست.

 

ورزش ویلیامز نام دسته ای از حرکات نرمشی است که در پیشگیری و درمان کمردرد مورد استفاده قرار میگیرد.ورزشهای ویلیامز را باید به مدت کافی انجام داد تا تاثیر آنها ظاهر شود.این نرمش ها را باید در ابتدا از مقادیر و با شدت های کم انجام داد تا به عضلات و رباط ها فشار زیادی وارد نشود.

 

ورزش با الگوی فلکسیون (خم شدن به سمت شکم) یا ورزش های ویلیامز برای موارد زیر توصیه می شود:

* درافراد مسن تر از ۵۰ سال

* وقتی درد و یا سوزش و گزگز به دیستال زانو (ران و ساق پاها) منتشر می شود.

* وقتی علائم و نشانه های فشار بر روی ریشه عصبی و یا لنگش نورولوژیک (انتشار درد در مسیر عصب به دنبال فعالیت های خاص) وجود دارد.

* وقتی علائم با اکستانسیون کمر ( به عقب خم شدن) ایجاد، تشدید و یا به لگن و یا ران منتشر می شود.

* وقتی علائم با فلکسیون کمر(به جلو خم شدن) تخفیف میابد.

 

انواع ورزش های ویلیامز

۱- Pelvic tilt: برروی کمر دراز بکشید. زانوها را خم کنید. کف پاها را بر روی زمین قرار دهید. حالا بدون اینکه پاها را را به سمت زمین فشار دهید، کمر خود را به صورت صاف به سمت زمین هل داده و لگن را کمی بالا بیاورید و برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. ۱۰ تا ۱۲ بار این حرکت را تکرار کنید.

Pelvic tilt

 

۲- Single Knee to chest: برروی کمر دراز بکشید. زانوها را خم کنید. کف پاها را بر روی زمین قرار دهید. حالا با دو دست زانوی راست خود را به سمت قفسه سینه بکشید.۵ تا ۱۰ ثانیه نگهدارید. حالا با پای چپ تکرار کنید. برای هر اندام ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

Single Knee to chest

 

۳- Double knee to chest: حرکت بالا را تکرار کنید. بعد از حرکت مربوط به پای راست و چپ، حالا هر دو زانو را با با دو دست به سمت قفسه سینه برده و همراه با حرکات فوق ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

Double knee to chest

 

۴- Hip Flexor stretch: وضعیی شبیه به استارت دو و میدانی بگیرید. به این ترتیب که به صورت یک در میان پای راست و چپ در جلو قرار بگیرد. ۵ ثانیه حرکت را نگهداشته و ۱۰ تا ۱۲ بار در طول روز تکرار کنید.

Hip Flexor stretch

 

۵- Squat: بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سعی کنید که بدن به صورت کاملا عمود بر زمین قرار گیرد. چشمها به سمت جلو نگاه کنند و پاها به صورت کامل بر روی زمین باشند. حالا به آرامی با خم کردن زانوها به سمت پائین رفته و مجددا به آرامی به سمت بالا برگردید. در ابتدا سعی کنید که میزان زاویه خم شدگی زانو حدود ۳۰ تا ۴۵ درجه باشد و به تدریج مقدار زاویه خم شدن زانو را افزایش دهید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ بار در طول روز تکرار کنید.

Squat

 

 

ورزش با الگوی اکستانسیون (خم شدن کمر به سمت عقب) یا ورزش مکنزی (McKenzie ) برای موارد زیر مناسب است:

* وقتی علائم به پایین تر از باسن یا زانوها انتشار دارد.

* وقتی علائم بیمار با اکستانسیون ( خم شدن به سمت عقب) کمر تخفیف می یابد.

* وقتی علائم بیمار با فلکسیون کمر (خم شدن به سمت جلو) ایجاد یا تشدید میشود.

* وقتی درد با خم شدن به جلو و یا نشستن تشدید میشود.

 

انواع ورزش مکنزی

۱. Prone lying: بر روی شکم دراز کشده در حالیکه بازوها در کنار بدن قرار دارد و سر هم به یک طرف چرخانده شود. این وضعیت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه نگهداشته شود. چند بار در روز حرکت را تکرار کنید.

Prone lying

 

۲. Prone lying on elbows: بر روی شکم دراز کشیده در حالیکه وزن بدن بر روی آرنج و ساعدها قرار گیرد. در طی این مدت باید لگن کاملا در تماس با زمین باشد. حالا کمر را در وضعیت راحت و بدون انقباض قرار دهید. این وضعیت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در ابتدا نگهداشته شود. اگر با این حرکت درد ایجاد شد مجددا حرکت اول انجام شده و سپس حرکت دوم تکرار شود . چند بار در روز حرکت را تکرار کنید.

Prone lying on elbows

 

۳. Progressive extension with pillows: بر روی شکم دراز کشیده و یک بالشتک زیر قفسه سینه تان قرار دهید. بعد از چند دقیقه یک بالشتک دیگر اضافه کنید.اگر احساس درد ندارید بالشتک دیگری را نیز بعد از چند دقیقه اضافه کنید. در این وضعیت برای ۱۰ دقیقه بمانید. حالا بالشتک ها را به ترتیب در طی چند دقیقه و به آرامی از زیر قفسه سینه تان خارج کنید. چند بار در روز حرکت را تکرار کنید.

 

۴. Standing extension: در حالیکه ایستاده اید دستان خود را بر روی کمر قرار داده و به آرامی و در ابتدا به میزان کمی به عقب خم شوید. این وضعیت را ۲۰ ثانیه حفظ کرده وهر ۲۰ دقیقه تکرار کنید. این حرکت را بعد از انجام فعالیتهای روزمره معمول زندگی که کمررا در وضعیت فلکسیون یا خم شده به جلو قرار می دهند مانند بلندکردن اجسام، نشستن، خم شدن به جلو و حالت های مشابه انجام دهید.

Standing extension

 

امروزه مدرن ترین، پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای درمانی روز دنیا، همچنین بهترین و مناسب ترین تکنیک های عمل های بسته و کم تهاجمی جهت مشکلات درد کمر، دیسک و سیاتیک توسط دکتر داوود محمودی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در ایران و جهت همه بیماران داخل و خارج کشور ارایه میشود. حتما قبل از اقدام به جراحی باز با ایشان مشورت کنید. شاید شما هم مثل هزاران بیمار دیگر ایشان، بدون انجام جراحی باز، درمان شوید!

 

نویسنده: دکتر داوود محمودی

 

 

 

 

ورزش های ویلیامز و مکنزی ، ورزش های دیسک کمر ، ورزش های کمردرد

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزش های ویلیامز و مکنزی , ورزش های دیسک کمر , ورزش های کمردرد , ورزش های ویلیامز , ورزش های مکنزی , ورزش های ویلیامز برای گردن , ورزش های ویلیامز برای سیاتیک , فیلم ورزشهای ویلیامز برای درد کمر , ورزش های ویلیامز برای تقویت عضلات کمر , ورزش های ویلیامز برای گودی کمر , فیلم آموزش ورزش ویلیامز , دانلود کتاب ورزش های ویلیامز , ورزش های ویلیامز برای زانو , ورزش مکنزی برای گردن , ورزش مکنزی برای زانو , ورزش های ویلیامز برای سیاتیک , ورزش های ویلیامز برای گودی کمر , فیلم ورزشهای ویلیامز برای درد کمر , ورزش مکنزی برای گودی کمر , فیلم آموزش ورزش ویلیامز , ورزش دیسک کمر مهره ۴و۵ , انواع ورزش های ویلیامز , انواع ورزش های مکنزی , ورزشهای ویلیامز برای دیسک کمر , ورزش های مضر برای دیسک کمر , ورزش های اکبر مالکی برای دیسک کمر , دانلود فیلم ورزش دیسک کمر , ورزش دیسک کمر روی صندلی , دیسک کمر و ورزش حرفه ای , ورزش فتق دیسک کمر , ورزش دیسک کمر مهره l5 s1 , فیلم ورزش کمر درد , ورزش کمر درد سیاتیک , ورزش برای گرفتگی کمر , ورزش کمردرد دیسک , حرکات اصلاحی کمر درد , ورزش کمر و لگن , درمان کمر درد با ورزش , ورزش های مضر برای دیسک کمر

ورزش های ویلیامز و مکنزی ، ورزش های دیسک کمر ، ورزش های کمردرد
برچسب ها:                                                                                                                                    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+