آرتروز ستون فقرات ، آرتروز کمر، آرتروز گردن، آرتروز مهره های کمر و گردن

آرتروز ستون فقرات ، آرتروز کمر، آرتروز گردن، آرتروز مهره های کمر و گردن ، آرتروز کمر، آرتروز گردن و آرتروز مهره های کمر و گردن را در این مقاله بررسی می کنیم. مقالات مختلفی در رابطه با آرتروز ستون فقرات ، آرتروز کمر، آرتروز گردن، آرتروز مهره های کمر و گردن در بخش مقالات وب سایت دکتر شریف نجفی منتشر شده است که این مقاله نیز نکات مهمی را در رابطه با آرتروز ستون فقرات ، آرتروز کمر، آرتروز گردن، آرتروز مهره های کمر و گردن بیان می کند.

آرتروز ستون فقرات

 

آرتروز ستون فقرات چیست؟

با افزایش سن ،بمرور میزان آب و محتوای پروتئینی غضروف های بدن کاهش می یابد. این تغییرات موجب ضعیف تر شدن وشکنندگی بیشترمفاصل و سطوح غضروفی خواهد شد (این تغییرات که اغلب با افزایش سن پدید می آیند در اصطلاح علمی دژنراسیون نامیده می شوند).

 

همانطوریکه می دانید قسمت قابل توجه و مهمی از مهره های ستون فقرات و مفاصل بین مهره ای (فاست ها) از غضروف درست شده است و بهمین دلیل با گذشت زمان در معرض تغییرات دژنراتیو (تغییر محتوای آب و پروتئین و تغییر حالت طبیعی) می باشند. این تغییرات همان حالتیست که به اسم آرتروز (در اصطلاح عامیانه اش) نامیده می شود.

 

آرتروز کمر، آرتروز گردن، آرتروز مهره های کمر و گردن

 

دژنراسیون دیسک را در اصطلاح علمی اسپوندیلوزیس می نامند.

رادیوگرافی ساده ، ام ، آر ، آی و سی تی اسکن می توانند اسپوندیلوز مهره ای را بصورت کاهش فاصله بین مهره های مجاور ، و در موارد پیشرفته بشکل تغییر شکل مهره های درگیر و دفورمه شدن آنها نشان دهند . مراحل زودرس و اولیه ی این تغییرلت در ام، آر، آی بشکل تیره رنگ شدن دیسک مبتلا در مقایسه با دیسک های سالم دیده می شوند.

 

وقتی دیسک بین مهره ای دچار این تغییرات شد استعداد بیشتری برای فتق و بیرون زدگی پیدا می کند. دژنراسیون دیسک میتواند باعث درد موضعی در محل مبتلا شود و این حالت در هر محلی از ستون فقرات محتمل است.

درگیری دیسک های گردن باعث درد گردن خواهند شد ، دژنراسیون دیسک های ناحیه پشت با دردهای جدار قفسه سینه ، و درگیری دیسک های کمری باعث کمر دردهای آزار دهنده خواهند شد . این حالات در همه ی گروه های سنی می توانند دیده شوند اما در سالمندان شایع ترند . فتق بیشتر دیسک و بیرون زدگی قابل توجه تر آن می تواند علائم و مشکلات پیچیده تری را ایجاد کرده و حتی با دردهای انتشاری به دست یا پاها (دردهای سیاتیکی ) و یا علائم حسی ، حرکتی مثل ضعف در قدرت و و گاه بی اختیاری و عدم کنترل بر ادرار و مدفوع و نیز ناتوانی در راه رفتن و لنگش پاها تظاهر کند.

 

منبع: سایت دکتر ظهرابی

www.dr-najafi.com

 

 

 

 

آرتروز ستون فقرات ، آرتروز کمر، آرتروز گردن، آرتروز مهره های کمر و گردن

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

آرتروز ستون فقرات , آرتروز کمر , آرتروز گردن , آرتروز مهره های کمر و گردن , نام دیگر آرتروز ستون فقرات , آرتروز ستون فقرات در حل جدولانه , درمان گیاهی آرتروز ستون فقرات , درمان آرتروز ستون فقرات , داروی آرتروز ستون فقرات , آرتروز کمر و پیاده روی , درمان قطعی آرتروز کمر

آرتروز ستون فقرات ، آرتروز کمر، آرتروز گردن، آرتروز مهره های کمر و گردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+