آیا ستون فقرات سالمی داریم؟ | بیماری اسکولیوز،انحراف ستون فقرات، تشخیص اسکولیوز، درمان اسکولیوز

55467

آیا ستون فقرات سالمی داریم؟ سوالی است که شاید برای افراد پیش بیاید. خیلی از افراد نمی دانند که ستون فقرات سالمی دارند یا خیر و روش های تشخیص و درمان بیماری مربوط به ستون فقرات ازجمله اسکولیوز را نمی دانند. در این مقاله که در مصاحبه دکتر شریف نجفی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با خبرگزاری ایسنا انجام داده است در رابطه با اینکه آیا ستون فقرات سالمی داریم یا خیر صحبت شده است.

دکتر نجفی طب فیزیکی و توانبخشی تشخیص زودهنگام اسکولیوز را مهم ترین قسمت درمان این عارضه دانست و گفت: فاصله زمانی بین تشخیص و تکمیل شدن رشد استخوان ها بازه زمانی طلایی است و احتمال درمان دراین بازه زمانی بیشتر است.

دکتر شریف نجفی در گفت وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در صورت سلامت ستون فقرات، وقتی از پهلو به ستون فقرات نگاه می کنیم،یک قوس مقعر در ناحیه کمر و یک قوس محدب در ناحیه پشت می بینیم ولی وقتی از پشت به ستون فقرات نگاه می کنیم باید به شکل خط راست باشد که اگر به سمت چپ و راست انحنا داشته باشد، فرد دچار اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون فقرات است.

وی تشخیص زودهنگام در بیماری اسکولیوز را بهترین راه برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری معرفی کرد و افزود: از زمانی که اسکولیوز تشخیص داده شود تا وقتی که استخوان به رشد کامل نرسیده، زمانی است که جلوگیری از پیشرفت و شاید درمان سهولت بیشتری دارد، اما اگر قوس استخوانی ثابت شود، این بهبودی سخت تر انجام می شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: اسکولیوز به دو گروه تقسیم می شود، گروهی با علت ثانویه که یک بیماری باعث به وجود آمدن آن شده و آن بیماری های ممکن است فلج مغزی، فلج اطفال، بیماری های عضلانی، تخریب دیسک و آرتروز مهره باشد.

دکتر نجفی بخش عمده مبتلایان این عارضه را بدون علت شناخته شده دانست و گفت: ۸۰ درصد این افراد بدون هیچ دلیل شناخته شده ای از این بیماری رنج می برند.

وی در رابطه با نشانه های این بیماری گفت: افرادی که متوجه انحراف جانبی ستون فقرات می شوند عموما به صورت اتفاقی به این موضوع پی می برند، چرا که این عارضه عموما درد ندارد و فقط در صورت پیشرفت بیماری می تواند باعث درد و بدشکلی ستون فقرات شده و گاهی علائم ریوی، قلبی یا اختلال در راه رفتن را به دنبال داشته باشد پس باید به معاینات دوره ای بویژه برای دانش آموزان توجه بیشتری داشته داشت.

مشاهده این مقاله در ایسنا

آیا ستون فقرات سالمی داریم؟

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

آیا ستون فقرات سالمی داریم؟ , اسکولیوز , روش تشخیص سالم بودن ستون فقرات , اسکولیوز چیست, تشخیص اسکولیوز, درمان اسکولیوز , آیا ستون فقرات سالمی داریم , اسکولیوز , انحراف جانبی ستون فقرات

آیا ستون فقرات سالمی داریم؟بیماری اسکولیوز،انحراف ستون فقرات،تشخیص اسکولیوز، درمان اسکولیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+