زانوی پرانتزی در کودکان

انحراف اندامها در کودکان : بیماری های استخوان، دلیل بروز زانوی پرانتزی می باشند که موجب انحراف اندامها در کودکان می شوند.

بیماری های استخوان، دلیل بروز زانوی پرانتزی - روزنامه پزشکی ایران

دکتر شریف نجفی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت وگو با ایسنا گفت: شایع ترین نوع “زانوی پرانتزی” را نوع فیزیولوژیک آن عنوان کرد که نیازی به درمان ندارد و تا ۱٫۵ سالگی درمان می شود.

ژنووراروم یا پای پرانتزی افزایش بیش از حد معمول در فاصله بین زانوها است که در حالت ایستادن طبیعی به نحوی که قوزک های داخلی مچ پا کنار هم قرار گرفته اند خود را نشان می دهد.

وی با بیان این که شایع ترین زانوی پرانتزی، نوع فیزیولوژیک آن است، بیان کرد: تقریبا همه کودکان با پاهای پرانتزی به دنیا می آیند و از وقتی که کودک شروع به ایستادن و راه رفتن می کند به تدریج پاهای پرانتزی اصلاح می شود.

انحراف اندامها در کودکان

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این رابطه افزود: نوع فیزیولوژیک آن معمولا تا هجده ماهگی به میزان قابل توجهی کم می شود و نیاز به درمان خاصی ندارد.

دکتر نجفی با اشاره به این که بیماری های استخوان دلیل بروز زانوی پرانتزی است، اظهار کرد: نرمی استخوان، راشیتیسم، بیماری بلانت (نقص در صفحه رشد استخوان)، آرتریت(التهاب مفصل)، عفونت مفصلی، شکستگی های اطراف زانو که خوب جوش نخورده باشد و آرتروز از علل پرانتزی شدن زانوها است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ادامه گفت : پزشک با معاینه و در صورت نیاز با تست های آزمایشگاهی و رادیوگرافی احتمال وجود بیماری استخوانی را بررسی می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که زانوی پرانتزی درمان نشود احتمال آرتروز زودرس زانو افزایش می یابد و درمان های آن می تواند شامل استفاده از زانوبند طبی، انجام فیزیوتراپی، ورزش کردن و عمل جراحی باشد.

سلامت نیوز

انحراف اندامها در کودکان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

انحراف اندامها در کودکان , انحراف اندامهای کودکان , انحراف اندام کودکان , زانوی پرانتزی , پای پرانتزی , بیماری های استخوان , دلیل بروز زانوی پرانتزی , ژنووراروم , قوزک های داخلی مچ پا , شایع ترین زانوی پرانتزی , پاهای پرانتزی, پای عادی, پای ضربدری, نرمی استخوان, راشیتیسم, بیماری بلانت, نقص در صفحه رشد استخوان, آرتریت, التهاب مفصل, عفونت مفصلی, شکستگی های اطراف زانو

زانوی پرانتزی در کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+