تمرینات ورزشی کوتاهی عضلات همسترینگ ، کوتاهی عضلات پا

تمرینات ورزشی کوتاهی عضلات همسترینگ را در این مقاله بررسی می کنیم. به مجموعه عضلاتى که در پشت ران قرار گرفته اند و وظیفه عقب کشیدن ران و خم کردن زانو را دارند، عضلات همسترینگ می گویند. انعطاف پذیرى عضلات همسترینگ نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری های مفصل زانو دارد. بسیارى از دردهاى زانو به دلیل بى تحرکى و نشستن هاى طولانى مدت و کوتاهى در این عضلات ایجاد مى شود. کشش و تقویت این عضلات، براى کاهش درد و تقویت زانو ضرورى است.

   ۱٫ روی زمین بنشینید، هر دو پا را صاف و در کنار یکدیگر قرار دهید. دست ها را در دو طرف تنه قرار دهید. بدون خم کردن زانو، بدن خود را به پاهایتان نزدیک کنید. نوک انگشتان دست را به انگشتان پا نزدیک کنید.. براى ۱۰ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید. سپس به وضعیت اولیه برگردید. و برای ۱۰ بار این تمرین را تکرار کنید.

   ۲٫ روی زمین بنشینید. یک پا را صاف و در جلوى خود قرار دهید و پاى دیگر را خم کنید مانند شکل زیر. انگشتان خود را به نوک پاها نزدیک کنید . براى ۱۰ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید. سپس به وضعیت اولیه برگردید و براى پاى دیگر تکرار کنید.

   ۳٫ در لبه صندلی قرار بگیرید و پاشنه پای آسیب دیده را کمی جلوتر روی صندلى قرار دهید. سپس صاف ایستاده و تنه را به گونه ای به جلو بکشید که نافتان به ران پا نزدیک شود. این حالت را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید.

   ۴٫ روبه روی دیوار روى زمین به پشت بخوابید. یک پا را بالا برده و پاشنه آن را به دیوار تکیه دهید.  با زانوی کاملا صاف، باسن خود را به آرامی به دیوار نزدیک کنید. زمانى که احساس کشش در عضلات پشت ران را احساس کردید، برای ۵ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید و سپس این نرمش را براى پاى دیگر تکرار کنید.

   ۵٫ به پشت روی زمین بخوابید، زانوی سالم را خم کرده و کف پا را کامل روی زمین قرار دهید. با هر دو دست دقیقا پشت زانوی دیگر را گرفته و بدون خم کردن زانو پا را به سمت خود بکشید.

   ۶٫ پاشنه یک پا را به اندازه یک قدم عادی، جلوتر از پای دیگر قرار دهید و بدون خم کردن زانو، تنه را به سمت زمین بکشید و به طور همزمان با دو دست به بالای زانو فشاری به سمت پشت وارد کنید.

 

منبع: پاک سمن

 

 

 

 

تمرینات ورزشی کوتاهی عضلات همسترینگ

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

تمرینات ورزشی کوتاهی عضلات همسترینگ , عوارض کوتاه شدن عضلات پشت پا , کوتاهی عضلات پشت پا , روش تشخیص کوتاهی پا , ورزش برای درمان کوتاهی پا , کوتاهی عضله ساق پا , علت کوتاهی همسترینگ , کفی طبی برای جبران کوتاهی پا , درمان کوتاهی پا در طب سنتی , کوتاهی همسترینگ چیست , فواید کشش همسترینگ , درمان کوتاهی همسترینگ , عوارض کوتاه شدن عضلات پشت پا , تست کوتاهی همسترینگ , درمان سریع همسترینگ , علت کوتاهی همسترینگ , علائم کوتاهی همسترینگ

تمرینات ورزشی کوتاهی عضلات همسترینگ ، کوتاهی عضلات پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+