درد استخوان دنبالچه یا نشیمنگاه | علل، علایم، تشخیص و درمان درد استخوان دنبالچه یا نشیمنگاه

درد استخوان دنبالچه (درد نشیمنگاه):

درد استخوان دنبالچه (درد نشیمنگاه) اغلب با درد کمر اشتباه می شود و ممکن است بیمار با شکایت کمردرد به پزشک مراجعه کند. دنبالچه انتهایی ترین استخوان ستون فقرات است.

علل درد دنبالچه:

علت اصلی درد دنبالچه نشستن طولانی مدت در جای سفت است. دومین علت مهم، افتادن روی نشیمنگاه است. گاهی علت درد دنبالچه خشکی و کم تحرکی استخوان دنبالچه و استخوان خاجی است. ندرتا ممکن است تومور و عفونت علت درد دنبالچه باشد. بغیر از درد دنبالچه عوامل دیگری هم هستند که درد مشابهی ممکن است ایجاد کنند مثل آبسه وشقاق مقعدی. گاهی منشاء درد در نواحی مجاور مثل مفصل ساکروایلیاک، هیپ یا کمر است .

درد استخوان دنبالچه

علائم بیماری های دنبالچه:

درد بویژه در نشستن روی سطوح سفت، علامت اصلی است. ممکن است این درد بقدری شدید باشد که باعث اختلال در عملکرد شغلی بیمار شود. محل درد معمولا انتهای دنبالچه است اما ممکن بالاتر و روی استخوان خاجی باشد. گاهی درد هنگام راه رفتن، ایستادن و خوابیدن هم قابل توجه است. معمولا لمس انتهای دنبالچه حساس و دردناک است.

تشخیص درد استخوان دنبالچه:

تشخیص و بررسی درد دنبالچه با شرح حال و معاینه بالینی است. اگر ضربه و یا افتادن شدید باعث درد دنبالچه شده باشد، رادیوگرافی برای بررسی شکستگی ضروری است. اگر درد دنبالچه با درمانهای معمولا بهبود نیابد بررسی های بیشتری( سی تی اسکن یا ام آر آی ) برای پیدا کردن علل نادر مثل تومور و عفونت لازم است. معاینه ناحیه مقعد برای بررسی بیماریهای این ناحیه از جمله آبسه و شقاق الزامی است.

درمان درد استخوان دنبالچه (درمان درد نشیمنگاه):

قدم اول درمان برطرف کردن فشار از انتهای دنبالچه است بنابراین باید از نشستن در صندلی سفت یا هر سطح نامناسبی اجتناب کرد. تیوپ دنبالچه (air ring ) برای استفاده در منزل، اتوموبیل و محل کار در دسترس است. داروهای مسکن و ضد التهاب در تسریع بهبودی موثرند. برای موارد مقاوم به درمان، تزریق دنبالچه و درمانهای دستی کمک کننده هستند. بندرت ممکن است به جراحی نیاز شود.

درد استخوان دنبالچه

درد استخوان دنبالچه , درد نشیمنگاه , درمان درد استخوان دنبالچه در طب سنتی , درمان گیاهی درد دنبالچه , درمان درد دنبالچه با ورزش , تومور دنبالچه , عفونت دنبالچه , بادکش برای درد دنبالچه , دررفتگی دنبالچه , درد استخوان دنبالچه در بارداری , درد استخوان دنبالچه , درد استخوان دنبالچه در بارداری , درد استخوان دنبالچه لگن , درد استخوان دنبالچه هنگام نشستن , درد استخوان دنبالچه در اوایل بارداری , درد استخوان دنبالچه کمر , درد استخوان دنبالچه در کودکان , درد استخوان دنبالچه در اثر ضربه , درد استخوان دنبالچه از چیست , درد استخوان دنبالچه ودرمان , درد استخوان دنبالچه بعد از زایمان , درد استخوان دنبالچه و درمان آن , علت درد استخوان دنبالچه در بارداری , ورزش برای درد استخوان دنبالچه , درمان درد استخوان دنبالچه در بارداری , دارو برای درد استخوان دنبالچه , تسکین درد استخوان دنبالچه , درمان خانگی درد استخوان دنبالچه , درد استخوان دنبالچه درمان , درد در استخوان دنبالچه , درمان گیاهی درد استخوان دنبالچه , درمان درد استخوان دنبالچه چیست , راههای درمان درد استخوان دنبالچه , راه درمان درد استخوان دنبالچه , درد شدید استخوان دنبالچه , علت درد استخوان دنبالچه , علائم درد استخوان دنبالچه , علت درد استخوان دنبالچه چیست , علام درد استخوان دنبالچه , درد گرفتن استخوان دنبالچه , درد در ناحیه استخوان دنبالچه , درد ناگهانی استخوان دنبالچه , درد نشیمنگاه , درد نشیمنگاه موقع نشستن , درد نشیمنگاه در زنان , درد نشیمنگاه در بارداری , درد نشیمنگاه برای چیست , درد نشیمنگاه نشانه چیست , درد نشیمنگاه بعد از زایمان , درد نشیمنگاه در دوران بارداری , درمان درد نشیمنگاه , درد استخوان نشیمنگاه , علت درد نشیمنگاه در بارداری , درد نشیمنگاه از چیست , درد استخوان نشیمنگاهی , درمان درد استخوان نشیمنگاه , درد در استخوان نشیمنگاه , درد بالای نشیمنگاه , تسکین درد نشیمنگاه , درد نشیمنگاه چیست , درمان درد نشیمنگاه چیست , درد در نشیمنگاه , احساس درد در نشیمنگاه , درد در ناحیه نشیمنگاه در بارداری , درمان درد در نشیمنگاه , دلایل درد نشیمنگاه , درد در ناحیه نشیمنگاه , درد شدید نشیمنگاه , علت درد شدید نشیمنگاه , درد عضلات نشیمنگاه , علت درد نشیمنگاه , درد قسمت نشیمنگاه , کاهش درد نشیمنگاه , درد گرفتن نشیمنگاه , درد مهره نشیمنگاه , درد ناحیه نشیمنگاه , درد نشیمنگاه هنگام نشستن , درد های نشیمنگاه , درد های نشیمنگاهی , درد نشیمنگاهی

درد استخوان دنبالچه (درد نشیمنگاه)
برچسب ها: