درد و تورم زیر زانو در کودکان | بیماری اسگود شلاتر | علت، علائم، تشخیص و درمان درد و تورم زیر زانو در کودکان (اسگود شلاتر)

درد و تورم زیر زانو در کودکان که اسگود شلاتر نامیده می شود یکی از علل شایع درد زانو در کودکان بویژه سنین ۱۱ تا ۱۵ سالگی است و در پسربچه ها شایعتر است.

درد و تورم زیر زانو در کودکان

علت درد و تورم زیر زانو در کودکان (اسگود شلاتر):

علت اصلی اسگود شلاتر، استخوان سازی اضافی در محل اتصال رباط کشکک به برجستگی استخوان تیبیا در زیر زانو است. این بیماری در مرحله رشد سریع استخوانی رخ می دهد

علائم بیماری اسگود شلاتر:

درد در جلو و زیر زانو بویژه در هنگام ورزش و فعالیت فیزیکی, علامت اصلی است. درد با فعالیت تشدید و با استراحت بهتر می شود. انقباض عضله چهار سر باعث بدتر شدن درد می گردد.
برجستگی استخوان تیبیا در لمس دردناک و متورم است.

تشخیص بیماری اسگود شلاتر:

تشخیص این بیماری با شرح حال و معاینه بالینی پزشک بدست می آید. معمولا نیازی به آزمایش و بررسی های رادیولوژی نیست.

درمان بیماری اسگود شلاتر:

-کاهش فعالیتهای فیزیکی بویژه هنگامی که درد شدیدتر است و پرهیز موقت از ورزشهایی مثل دویدن، فوتبال….
-استفاده از یخ برای کاهش درد و تورم
-استفاده کوتاه مدت از داروهای ضد درد و ضد التهاب
-ورزشهای کششی ملایم برای اندام تحتانی
-در موارد شدید که به درمانهای فوق پاسخ مناسبی نداشته، بیحرکت کردن موقتی اندام مبتلا با اسپلینت یا گچ گیری توصیه می شود.
-بندرت و بویژه اگر کنده شدن برجستگی استخوان تیبیا وجود داشته باشد، جراحی ممکن است لازم باشد.

درد و تورم زیر زانو در کودکان

درد و تورم زیر زانو در کودکان , علت درد و تورم زیر زانو در کودکان , علائم بیماری درد و تورم زیر زانو در کودکان , علائم بیماری اسگود شلاتر , علت اسگود شلاتر , تشخیص درد و تورم زیر زانو در کودکان , تشخیص بیماری اسگود شلاتر , اسگود شلاتر , درد زیر کشکک زانو , درمان گیاهی درد پشت زانو , درد استخوان زیر زانو , برامدگی استخوان زیر زانو , ورم زیر زانو نشانه چیست , درمان درد زیر زانو , درد پشت زانو هنگام نشستن , درد پشت زانو و ساق پا , بیماری اسگود شلاتر , بیماری اسگود شلاتر , اسگود شلاتر زانو , جراحی اسگود شلاتر , درمان بیماری اسگود شلاتر , درمان اسگود شلاتر , بیماری اسگود شلاتر زانو , راه های درمان بیماری اسگود شلاتر , اسگود شلاتر چیست؟ , درمان بیماری ازگود اشلاتر , جراحی ازگود اشلاتر , علت ورم زیر زانو , درمان استخوان اضافه زانو , ازگود شلاتر زانو