درمان های دستی مانیپولاسیون | جا انداختن دیسک کمر | جا انداختن دیسک گردن (قسمت اول)

درمان های دستی مانیپولاسیون یکی از روشهای درمانی غیر جراحی برای درمان بیماری های ستون فقرات (از جمله دیسک) و مفاصل محیطی (مثل زانو) است.

درمان های دستی مانیپولاسیون

درمان های دستی مانیپولاسیون

ستون فقرات دارای ساختار و عملکرد متعدد و پیچیده ای است که چالش هایی را در مسیر درمان بیماری های این قسمت از بدن ایجاد می کند. اختلال در یک قسمت از ستون مهره ای، سایر نواحی آنرا متاثر می کند مثلا بیرون زدگی دیسک کمر باعث فشار به مهره ها، مفاصل بین مهره ای (مفاصل فاست) و لیگامان شده و باعث درد و تغییرات پاتولوژیک حاد و مزمن در این ساختارها می گردد به نحوی که گاهی این عوارض ثانویه مشکل اصلی بیمار را تشکیل می دهد. بنابراین ما در درمان دیسک کمر یا گردن نباید فقط به خود دیسک توجه کنیم بلکه ستون فقرات را بعنوان یک کلیت یکپارچه در نظر بگیریم و درمان را به صورت جامع طراحی کنیم تا عملکرد جزء به جزء و کلی ستون مهره ای را ارتقا دهیم.

درمان های دستی مانیپولاسیون بر چه اساسی ایجاد شده اند و چه نتیجه ای دارند؟

درمان های دستی مانیپولاسیون بر اساس عملکرد و دامنه حرکتی طبیعی و نرمال ستون فقرات ایجاد شده است که نتیجه آن نه تنها کاهش درد بلکه بهبود عملکرد ستون مهره ای است. در حیطه درمان های دستی فقط به معلول توجه نمی شود بلکه شناسایی و رفع عامل ایجاد کننده ناهنجاری نیز اهمیت دارد. مثلا چرا فقط یکی از دو همکار که از نظر سنی و شرایط کار و زندگی مشابهند، دچار بیمار دیسک شده است؟ آیا به غیر از عوامل ژنتیک موارد قابل اصلاحی وجود دارد تا از بروز بیماری های ستون فقرات پیش گیری کرد؟  محدودیت حرکتی یا عدم تقارن ساختاری و عملکردی در مهره ها می تواند زمینه ساز بسیاری از موارد بیرون زدگی دیسک یا آرتروز کمر و گردن باشد.

جا انداختن دیسک کمر - جا انداختن دیسک گردن

هدف اصلی در درمان های دستی جا انداختن دیسک کمر و گردن

پس هدف اصلی در درمان های دستی برگرداندن ستون فقرات به وضعیت ساختاری و عملکردی طبیعی است که ممکن است بعلت فتق دیسک یا بیماری دیگری از دست رفته باشد. البته در نتیجه ی این اصلاح وضعیت، درد بیمار نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد حتی با یک جلسه درمان.

مخاطب گرامی، برای مشاهده قسمت دوم مقاله درمانهای دستی مانیپولاسیون کلیک کنید

درمان های دستی مانیپولاسیون

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

   

کلمات کلیدی:

درمان های دستی مانیپولاسیون, جا انداختن دیسک کمر, جا انداختن دیسک گردن, درمان دستی مانیپولاسیون, مانیپولاسیون ستون فقرات , مانیپولاسیون گردن , مانیپولاسیون کمر , معنی مانیپولاسیون , مانیپولاسیون دنبالچه , مانیپولاسیون شانه , مانیپولاسیون چیست , مانیپولاسیون بینی , چگونگی جا انداختن مهره کمر , جا انداختن دیسک بیرون زده , جا انداختن دیسک با بادکش , روش جا انداختن دیسک گردن , عوارض جا انداختن دیسک کمر , درمان دیسک کمر با طب فیزیکی , درمان دیسک کمر با زالو , متخصص دیسک کمر در مشهد , جا انداختن دیسک با بادکش , چگونگی جا انداختن مهره کمر , کلیپ جا انداختن دیسک کمر , جا انداختن دیسک بیرون زده , جا انداختن دیسک کمر به روش سنتی , درمان دیسک کمر با طب فیزیکی , درمان دیسک کمر با زالو , مهره ۵ و ۶ گردن

درمان های دستی مانیپولاسیون، جااندازی دیسک کمر، جااندازی دیسک گردن (قسمت اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+