پوشش خدمات توانبخشی در کشور کامل است یا خیر

پوشش خدمات توانبخشی در کشور کامل است یا خیر به گفته رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران

پوشش خدمات توانبخشی در کشور کامل است یا خیر ؟ سید منصور رایگانی، رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی در کشور کامل نیست و این موضوع بویژه برای بیمارانی که نیاز به خدمات بستری توانبخشی دارند سخت تر است.

پوشش خدمات توانبخشی در کشور کامل است یا خیر

سید منصور رایگانی روز چهارشنبه در بیست وسومین کنگره سالانه طب فیزیکی و توانبخشی در سالن همایش های رازی افزود: لازم است سیاستگذاران در وزارتخانه های بهداشت، رفاه و نیز سازمان بیمه سلامت و سازمانهای بیمه گر به این موضوع توجه کنند و در بودجه ریزی و سیاستگذاری این مسئله را جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران در دستور کار قرار دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به تحریم ها، بهترین شرایط ارائه کارها و فعالیت های علمی و تحقیقاتی را با کیفیت مطلوب در جهان داریم و طب فیزیکی و توانبخشی در کشور مجهز است.

رایگانی با بیان اینکه درد علامت بیماری است، ادامه داد: باید برای درد علت یابی شود تا بتوان درمان صحیح و به موقع انجام داد که در این کنگره از حوزه های مختلف به موضوع درد توجه شده و پزشکان زیادی از حوزه جراحی اعصاب، ارتوپدی، نورولوژی فلوشیپ درد، توانبخشی و سایر رشته ها در این زمینه مباحثی را مطرح می کنند و چندین کارگاه در زمینه درد و روش های نوین درمانی همچنین تشخیص بیماری های اسکلتی و عضلانی خواهیم داشتم.

به گفته رایگانی، بیمارانی که به ما مراجعه می کنند بیشتر دچار اختلالات اسکلتی و عضلانی، سکته های مغزی، ضایع نخاعی، آرتروز، پوکی استخوان هستند و با انجام اقدامات درمانی بصورت تیمی می توان آنها را مداوا کرد.

وی افزود: همچنین امسال شرکت های زیادی تجهیزات داخلی و خارجی خود را در این کنگره به نمایش گذاشته اند و سخنرانی های علمی زیادی نیز خواهیم داشتند همچنین در این کنگره موضوعات مختلف و بیماری های زیادی از جمله اختلالات اسکلتی و عضلانی، بیماری های عضلانی، ام اس، تشخیص بیماری های اسکلتی عضلانی با نوار عصب و عضله و موضوع درد مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی در این زمینه ارائه و شرکت کننده ها تجربیات خود را انتقال می دهند.

تزریق کورتون بد نیست

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران نیز در این همایش گفت: تزریق کورتون برای کاهش درد بد نیست و اگر سالی سه بار با فواصل طولانی انجام شود برای کم شدن درد موثر است.

سید احمد رئیس السادات افزود: دردهای عصبی، اسکلتی، عضلانی، کمردرد، آرتروز زانو و نیز دردهایی که زمینه های روحی و روانی دارند، در جامعه شایع تر هستند که با انجام اقدامات درمانی طب فیزیکی و توانبخشی بهبود می یابند.

وی با بیان اینکه ناشناخته بودن برخی رشته های طب فیزیکی و توانبخشی، تعرفه های نادرست، عدم پوشش بیمه ای مناسب، نبود راهنمای بالینی بومی باعث جلوگیری از ارائه خدمات درمانی به بیماران می شود، تصریح کرد: برگزاری کنگره سالانه طب فیزیکی و توانبخشی به سطح سلامت جامعه در این حوزه کمک می کند تا خدمات بهتری به بیماران ارایه شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: طب فیزیکی و توانبخشی حلقه مفقوده رشته های دیگر است و باید جایگاه آن در جامعه شناخته شود زیرا در ارتقای کیفیت زندگی افراد بسیار تاثیر گذار است.

رئیس السادات با بیان اینکه درصد زیادی از تجهیزات طب فیزیکی و توانبخشی وارداتی است، افزود: افزایش قیمت ناگهانی تجهیزات طب فیزیکی و توانبخشی روی کیفیت و کمیت ارائه خدمات تاثیر گذار است و با یاری همکاران این حوزه تاکنون مشکلی در عرضه تجهیزات و خدمات به بیماران بوجود نیامده است.

منبع: ایرنا

پوشش خدمات توانبخشی در کشور کامل است یا خیر

پوشش خدمات توانبخشی در کشور کامل است یا خیر , طب فیزیکی , توانبخشی , تزریق کورتون , کورتون

question