انگشت ماشه ای (تریگر فینگر) | علت و علائم و تشخیص و درمان انگشت ماشه ای

انگشت ماشه ای (تریگر فینگر) چیست؟

انگشت ماشه ای (تریگر فینگر) یکی از شایعترین بیماری های انگشتان دست است که با درد و محدودیت حرکتی انگشتان دست بروز میکند. انگشت ماشه ای در همه افراد ممکن است دیده شود اما مبتلایان به بعضی بیماریها مثل دیابت، آرتریت روماتوئید و نیز کسانیکه کارها یا فعالیتهای دستی مکرر انجام می دهند، بیشتر گرفتار می شوند.

انگشت ماشه ای

علت انگشت ماشه ای:

تاندونهای انگشتان دست مثل سایر تاندونها، پوششی( غلاف) از جنس سینوویوم دارند تا بتوانند براحتی حرکت کنند اگر به هر دلیلی این بافت سینوویوم ملتهب شود، حرکت تاندون در آن محل سخت شده و محدودیت حرکتی انگشتان دست و درد بروز میکند .

علائم انگشت ماشه ای:

شایعترین علامت، درد در قاعده انگشت است. با شدیدتر شدن بیماری، انگشت بعد از خم شدن قفل شده و سپس با افزایش نیرو ناگهانی رها میشود(حالت ماشه ای ). در موارد شدیدتر، انگشت در حالت خمیده باقی می ماند و بیمار با دست آنرا باز میکند که این کار ممکن است به پاره شدن تاندون منجر شود. بعضی بیماران حالت ماشه ای بدون درد را تجربه می کنند.

بی حرکت کردن انگشت ماشه ای

تشخیص انگشت ماشه ای:

تشخیص انگشت ماشه ای با شرح حال و معاینه بالینی توسط پزشک داده میشود و نیاز به گرافی یا سایر بررسی های دیگر نیست مگر با تشخیص پزشک و برای بررسی بیماریهای زمینه ای مثل دیابت یا بیماریهای روماتیسمی.

درمان انگشت ماشه ای:

در موارد خفیف، کاهش فعالیتهای دستی، درمانهای موضعی و بی حرکت کردن کوتاه مدت انگشت کافی ست. در موارد شدید، تزریق در قاعده انگشت لازم است و ندرتا ممکن است نیاز به جراحی باشد.

انگشت ماشه ای

انگشت ماشه ای , تریگر فینگر , درمان سنتی انگشت ماشه ای , درمان فیزیوتراپی انگشت ماشه ای , درمان خانگی انگشت ماشه ای , درمان گیاهی انگشت ماشه ای , ورزش برای انگشت ماشه ای , قفل شدن انگشتان دست در خواب , علاج انگشت ماشه ای , علت و درمان انگشت ماشه ای , درمان خانگی انگشت ماشه ای , درمان فیزیوتراپی انگشت ماشه ای , درمان سنتی انگشت ماشه ای , درمان گیاهی انگشت ماشه ای , ورزش برای انگشت ماشه ای , قفل شدن انگشتان دست در خواب , علت و درمان انگشت ماشه ای , علاج انگشت ماشه ای , انگشت ماشه ای نوزاد , انگشت ماشه ای در کودکان , انگشت ماشه ای شست دست , انگشت ماشه ای مادرزادی , انگشت ماشه ای و طب سنتی , انگشت ماشه ای ودرمان , انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر , انگشت ماشه ای و درمان آن , جراحی انگشت ماشه ای , فیزیوتراپی انگشت ماشه ای , انگشت ماشه ای , انگشت ماشه ای چیست , انگشت ماشه ای و درمان , انگشت ماشه ای ایران ارتوپد , اصطلاح پزشکی انگشت ماشه ای , علت ایجاد انگشت ماشه ای , درمان انگشت ماشه ای با طب سنتی , درمان انگشت ماشه ای با گیاهان دارویی , بیماری انگشت ماشه ای , ورزش برای انگشت ماشه ای , بهترین درمان انگشت ماشه ای , ورزش برای درمان انگشت ماشه ای , تزریق انگشت ماشه ای , نحوه جراحی انگشت ماشه ای , انگشت ماشه ای+درمان , درمان انگشت ماشه ای در طب سنتی , درمان انگشت ماشه ای در نوزادان , علل انگشت ماشه ای در کودکان , درد انگشت ماشه ای , درمان انگشت ماشه ای کودکان , فیزیوتراپی در انگشت ماشه ای , راههای درمان انگشت ماشه ای , راه درمان انگشت ماشه ای , انگشت ماشه ای وطب سنتی , سندرم انگشت ماشه ای , درمان انگشت ماشه ای درطب سنتی , درمان انگشت ماشه ای طب سنتی , درمان سنتی انگشت ماشه ای , طب سنتی انگشت ماشه ای , انگشت شست ماشه ای , درمان انگشت شصت ماشه ای , علت انگشت ماشه ای , عارضه انگشت ماشه ای , عمل انگشت ماشه ای , علایم انگشت ماشه ای , علائم انگشت ماشه ای , علل انگشت ماشه ای , عکس انگشت ماشه ای , عمل جراحی انگشت ماشه ای , درمان قطعی انگشت ماشه ای , انگشت ماشه ای کودکان , درمان گیاهی انگشت ماشه ای , مشکل انگشت ماشه ای , نحوه درمان انگشت ماشه ای , ورزش انگشت ماشه ای , جراحی تریگر فینگر , فیزیوتراپی تریگر فینگر , علت تریگر فینگر , بیماری تریگر فینگر چیست , درمان فیزیوتراپی تریگر فینگر , تریگر فینگر , تریگر فینگر چیست , بیماری تریگر فینگر , درمان تریگر فینگر

انگشت ماشه ای (تریگر فینگر) چیست؟