جابجایی، لغزندگی و سرخوردگی مهره و علل و روش های درمان جابجایی،سرخوردگی و لغزندگی مهره

جابجایی مهره ، ستون مهره ای دارای ساختار آناتومیک پیچیده ای است تا علاوه بر تشکیل کانال نخاعی و محافظت از نخاع، امکان حرکات پیچیده مورد نیاز انسان را فراهم کند. نقص در هر کوام از قسمت های ستون مهره ای می تواند باعث لغزندگی(سر خوردن، جابجایی) یک مهره به سمت جلو یا عقب نسبت به مهره پائینتر شود.

جابجایی مهره

اغلب لغزندگی ها، جابجائی یک مهره به سمت جلو نسبت به مهره پائینتر است. شایعترین محل لغزندگی، جابجائی مهره پنجم کمری L5 روی مهره اول لگنی S1 است.

علل جابجایی، لغزندگی و سرخوردگی مهره و تقسیم بندی آن:

گاهی یک نقص در بخش از مهره وجود دارد اما باعث جابجائی نشده است که به آن اسپوندیلولیزیس گفته می شود این نقص ممکن است در اثر ضربه، کار سنگین و مکرر، بیرون زدگی دیسک، آرتروز و سایر عوامل تبدیل به جابجایی مهره شود که با اسپوندیلولیستزیس گفته می شود.

نقص یا سرخوردن مهره می تواند مادر زادی یا اکتسابی باشد. موارد اکتسابی در ورزشهای شدید، تصادفات یا با سایر ضربه ها، سائیدگی مهره و دیسکها، بیرون زدگی دیسک و….. ایجاد می شود. لغزندگی مهره بر اساس شدت آن به چهار درجه تقسیم می شود.

جابجایی مهره

درمان جابجایی، لغزندگی و سرخوردگی مهره:

درمان لغزندگی مهره به میزان علائم و شدت آن در رادیوگرافی بستگی دارد. درج یک و دو معمولا بدون جراحی و درجه سه و چهار با جراحی درمان می شوند. درمانهای غیر جراحی شامل: اصلاح فعالیتها و ورزشها برای جلوگیری از آسیب بیشتر، کمربند طبی، ورزشهای تقویتی عضلات ستون فقرات، لگن و شکم، آب درمانی و در صورت لزوم دارو می باشد. اگر درد بیمار با درمانهای فوق کنترل نشود، علائم فشار بر نخاع وجود داشته باشد و یا شدت لغزندگی زیاد باشد نیاز به جراحی و فیکس کردن مهره جابجا شده وجود خواهد داشت.

جابجایی مهره

جابجایی مهره , علائم در رفتگی مهره کمر , جراحی لغزندگی مهره کمر , جا انداختن مهره های کمر , درمان لقی مهره کمر , درمان سرخوردگی مهره کمر , درمان لیز خوردگی مهره کمر , جراحی سرخوردگی مهره کمر , مهره پنجم کمر , لغزندگی مهره , درمان لغزش مهره کمر , جا انداختن مهره های کمر , درمان جابجایی مهره کمر , درمان لیز خوردگی مهره کمر , درمان لقی مهره کمر , علائم در رفتگی مهره کمر , مهره پنجم کمر , جراحی اسپوندیلولیزیس , ورزش برای لغزندگی مهره کمر , درمان جابجایی مهره کمر , درمان لیز خوردگی مهره کمر , جا انداختن مهره های کمر , علائم در رفتگی مهره کمر , درمان لقی مهره کمر , ورزشهای سرخوردگی مهره , بیماری سرخوردگی مهره کمر , جابجایی مهره کمر , جابجایی مهره های کمر , جابجایی مهره گردن , جابجایی مهره ستون فقرات , جابجایی مهره کمر , جابجایی مهره های کمر , جابجایی مهره های ستون فقرات , جابجایی مهره ها , جابجایی مهره پنجم کمر , جابجایی مهره کمر درمان , جابجایی مهره , بازی جابجایی مهره ها , جراحی جابجایی مهره کمر , جابجایی مهره چیست , جابجایی مهره های گردن , علائم جابجایی مهره های کمر , درمان جابجایی مهره های گردن , درمان جابجایی مهره ها , درمان جابجایی مهره های کمر , علایم جابجایی مهره های کمر , علائم جابجایی مهره های گردن , درمان جابجایی مهره گردن , درمان جابجایی مهره کمر , دیه جابجایی مهره کمر , دیه جابجایی مهره گردن , درمان جابجایی مهره , درمان جابجایی مهره های ستون فقرات , جابجایی ستون مهره ها , جابجا شدن مهره کمر , جابجا شدن مهره گردن , جابجا شدن مهره های کمر , جابجا شدن مهره ها , جابجا شدن مهره های گردن , علائم جابجایی مهره کمر , علت جابجایی مهره های کمر , علایم جابجایی مهره کمر , علائم جابجایی مهره گردن , عمل جابجایی مهره کمر , علایم جابجایی مهره گردن , علت جابجایی مهره کمر , علائم جابجایی مهره , جابجایی مهره های گردن , لغزندگی مهره کمر , لغزندگی مهره پنجم کمر , لغزندگی مهره گردن , لغزندگی مهره کمری , لغزندگی مهره کمر , لغزندگی مهره های کمر , لغزندگی مهره پنج کمر , لغزندگی مهره پنجم , لغزندگی مهره های ستون فقرات , جراحی لغزندگی مهره کمر , لغزندگی مهره , جراحی لغزندگی مهره , لغزندگی مهره چیست , لغزندگی مهره کمر چیست , لغزندگی مهره های کمر , درمان لغزندگی مهره ها , ورزش برای لغزندگی مهره های کمر , علایم لغزندگی مهره ها , علت لغزندگی مهره های کمر , درمان لغزندگی مهره های کمر , لغزندگی مهره ها , درمان لغزندگی مهره کمر , درمان لغزندگی مهره های ستون فقرات , درمان لغزندگی مهره , لغزندگی مهره ستون فقرات , علائم لغزندگی مهره , عمل لغزندگی مهره کمر , علایم لغزندگی مهره کمر , علایم لغزندگی مهره , عوارض لغزندگی مهره کمر , علت لغزندگی مهره کمر , علائم لغزندگی مهره کمر , معافیت لغزندگی مهره , ورزش لغزندگی مهره , سرخوردگی مهره کمر , سرخوردگی مهره, سرخوردگی مهره ی کمر , سرخوردگی مهره گردن , سرخوردگی مهره های کمر , سرخوردگی مهره کمر چیست , سرخوردگی مهره چیست , سرخوردگی مهره ایسکمیک , سرخوردگی مهره کمر , سرخوردگی مهره , سرخوردگی مهره ها , سرخوردگی مهره , بیماری سرخوردگی مهره کمر , بیماری سرخوردگی مهره , تشخیص سرخوردگی مهره کمر , جراحی سرخوردگی مهره کمر , سرخوردگی مهره های کمری , درمان سرخوردگی مهره ها , علت سرخوردگی مهره های کمر , درمان سرخوردگی مهره کمر , درمان سرخوردگی مهره های کمر , درمان سرخوردگی مهره کمری , سرخوردگی مهره ستون فقرات , علایم سرخوردگی مهره کمر , عوارض سرخوردگی مهره , عمل سرخوردگی مهره کمر , علت سرخوردگی مهره کمر , علائم سرخوردگی مهره , علایم سرخوردگی مهره , علائم سرخوردگی مهره کمر , علت سرخوردگی مهره , عمل سرخوردگی مهره , سرخوردگی مادرزادی مهره کمر , سرخوردگی مهره ودرمان , سرخوردگی مهره ودیسک کمر , ورزش سرخوردگی مهره , ورزش سرخوردگی مهره کمر

جابجایی، لغزندگی و سرخوردگی مهره و علل و روش های درمان
برچسب ها: