درمان آرتروز زانو با ورزش (بایدها و نبایدها)

درمان آرتروز زانو با ورزش ، یکی از روش های درمان آرتروز زانو است که با ورزش کردن بیمار طبق دستورالعمل های معمول که توسط پزشک متخصص طب فیزیکی ارائه می شود.

 

درمان آرتروز زانو با ورزش

درمان آرتروز زانو با ورزش :

درمان آرتروز زانو با ورزش، برای درمان زانو درد که می توان به جرات شایع ترین درد مفصلی نامید، از روش های درمان توسط طب فیزیکی است. در کشور ما بخصوص کمتر کسی است که از میانسالی گذشته باشد و زانودرد نداشته باشد. برای بسیاری از کسانی که زانو درد دارند درمان آرتروز زانو با ورزش توصیه می شود. اما چه ورزش هایی برای زانوهای خراب مفید است؟

 

چه ورزشی برای زانو درد خوب است؟

۱- شنا کردن اولین گزینه پزشکان است. شنا به جز شنای کرال پشت، برای زانوها بسیار مفید است و یکی از روش های درمان آرتروز زانو با ورزش است. علاوه بر شنا می توان در قسمت کم عمق استخر قرار گرفته و به مدت ۱۵ دقیقه در مسیر عرض استخر راه رفت. این کار موجب می شود بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوی مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو تقویت شود تا وزن اندام های فوقانی به زانو وارد نیاید. البته امکان این ورزش همیشه مهیا نیست.

 

۲- دومین گزینه پیاده روی است. پیاده روی فشار زیادی بر زانوها وارد نمی کند. پیاده روی سریع، اگر قبلا آسیبی در زانوهایتان نداشته اید، مشکلی ندارد. اما به زانوهای معیوب آسیب می رساند. دوچرخه سواری نیز بر روی زانوها فشار زیادی وارد نمی کند. به طور کلی هرگونه فعالیتی که فشار کمی بر زانوها وارد کند و یا فعالیت هایی که در آنها شما مجبور نیستید به سرعت تغییر جهت بدهید، برای زانوها مشکل ساز نیستند.

www.dr-najafi.com

 

چه ورزشی برای زانو درد بد است؟

هر ورزشی که مستلزم خم کردن شدید زانوها باشد می تواند به زانو صدمه بزند. اگر خم کردن به همراه بلندکردن وزنه باشند، فشار مضاعفی به زانوها وارد می کند و می تواند به زانو آسیب برساند. با این تعریف فعالیت های ورزشی که در آنها خم می شوید یا می پرید، مثل بسکتبال و فوتبال برای زانوها مضرند. ورزش هایی که در آن حرکت های خم شدن زانوها و فرودآمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می شود نیز برای زانوها مضر هستند، تنیس، بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش ها محسوب می شوند. طناب زدن جزء موارد استثنایی است که به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی کند. ورزش هایی که در آنها فرد می پرد، فرود می آید یا در حال دویدن به طور ناگهانی تغییر مسیر می دهد، فشار خیلی زیادی روی زانوها وارد می کند که ممکن است منجر به آسیب به رباط های زانو و به خصوص رباط صلیبی قدامی شوند. حتی مقادیر کم این فعالیت های ورزشی نیز می توانند باعث آسیب به غضروف یا منیسک های زانو که از غضروف آن محافظت می کنند، بشود. توجه داشته باشید ورزشکاران حرفه ای با گذراندن دوران بدن سازی و تقویت عضلات پا احتمال آسیب دیدگی را کاهش می دهند ضمن این که قبل از شروع ورزش نیز بدن خود را بطور اصولی و مناسب گرم می کنند، برای همین است که میزان آسیب در آنها کمتر است.

www.dr-najafi.com

 

درمان آرتروز زانو با ورزش

 

درمان آرتروز زانو با ورزش

ورزش های اختصاصی: با چند ورزش می توان عضلات زانو را به طور اختصاصی تقویت کرد. یکی از این ورزش ها، این است که روی زمین بنشینند و پای خود را دراز کنند و به حالتی قرار گیرند که به مفاصل فشاری وارد نیاید. سپس به حالت در جا عضله جلوی ران خود را منقبض کنند و تا ۱۰ شماره به همین حالت نگه دارند. می توان برای مثال، صبح سه بار، ظهر سه بار و شب هم سه بار این کار را انجام دهید. البته در روزهای ابتدایی بهتر است زیاد به اندام ها فشار وارد نیاورید و به تدریج و به صورت هفته ای یک بار، شدت یا مدت تمرین را به مقدار ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهید. این نوع ورزش برای عضله چهار سر ران یا جلوی ران است. برای پشت ران هم می توان عضله پشت ران را منقبض کرد و به طور مشابه با تعداد و مدت گفته شده عمل کرد.

نویسنده: فیزیوتراپیست وحید صادقی

 

www.dr-najafi.com

 

 

درمان آرتروز زانو با ورزش

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

 

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

 

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

 

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

درمان آرتروز زانو با ورزش, درمان آرتروز زانو, درمان آرتروز بارتروز زانو, ورزش درمان آرتروز زانو, چگونه آرتروز زانو را با وزرش درمان کنیم, بایدها و نبایدهای درمان آرتروز زانو با ورزش, درمان آرتروز زانو با ورزش شنا, درمان آرتروز زانو با ورزش پیاده روی, پیاده روی در درمان آرتروز زانو با ورزش, شنا در درمان آرتروز زانو با ورزش, مزایای درمان آرتروز زانو با ورزش, معایب درمان آرتروز زانو با ورزش, مزایای استفاده از درمان آرتروز زانو با ورزش, معایب استفاده از درمان آرتروز زانو با ورزش, درمان آرتروز زانو با ورزش با شنا, درمان آرتروز زانو با پیاده روی, درمان آرتروز زانو با ورزش بجز شنای کرال پشت, درمان آرتروز زانو با ورزش با پیاده روی در استخر, درمان آرتروز زانو با ورزش با راه رفتن در استخر, درمان آرتروز زانو با ورزش شنا در استخر, درمان آرتروز زانو با دوچرخه سواری, دوچرخه سواری در درمان آرتروز زانو با ورزش, طناب زدن برای درمان آرتروز زانو با ورزش, بهترین ورزش برای درمان زانو درد , فیلم ورزش برای آرتروز زانو , آرتروز زانو و پیاده روی , آرتروز زانو و درمان گیاهی , ورزش برای آرتروز گردن , درمان ارتروز زانو , حرکات اصلاحی زانو درد , نرمشهایی برای تقویت زانو, طب فیزیکی چیست؟ , بهترین متخصص طب فیزیکی در تهران , فوق تخصص طب فیزیکی , متخصص طب فیزیکی شرق تهران , متخصص طب فیزیکی اصفهان , متخصص طب فیزیکی خوب در تهران , متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران , بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران , متخصص طب فیزیکی خوب در تهران , فوق تخصص طب فیزیکی , بهترین متخصص طب فیزیکی , معرفی رشته طب فیزیکی , طب فیزیکی دیسک کمر , فوق تخصص طب فیزیکی , دکتر شریف نجفی, متخصص طب فیزیکی و توانبخشی استان تهران, فوق تخصص طب فیزیکی , متخصص طب فیزیکی خوب در تهران , متخصص طب فیزیکی شرق تهران , متخصص طب فیزیکی غرب تهران , متخصص طب فیزیکی تهران , دکتر شریف نجفی متخصص طب فیزیکی, متخصص طب فیزیکی , فوق تخصص طب فیزیکی , متخصص طب فیزیکی شرق تهران , درمان دیسک کمر با لیزر , آیا دیسک کمر قابل درمان است , درمان دیسک کمر با ورزش , درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی , علایم دیسک کمر شدید , آیا دیسک کمر درمان قطعی دارد, عوارض جراحی دیسک کمر

درمان آرتروز زانو با ورزش (بایدها و نبایدها)
برچسب ها:                                                                                                                        

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+