درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر، سیاتیک و تنگی کانال نخاعی

درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر و درمان با ازون سیاتیک و تنگی کانال نخاعی یک روش تحقیقاتی است که در آزمایشات تحقیقاتی تجربی برای درمان کمردرد همراه با فتق دیسک نخاع یا سایر مشکلات ساختاری ستون فقرات به کار گرفته می شود. این روش بحث برانگیز هنوز در ایالات متحده تأیید نشده است. مطالعات و تحقیقات برای سنجیدن نقاط مثبت و منفی این روش درمانی چالش برانگیز آغاز شده است.

درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر

ازون درمانی چیست؟

ازون فرآیندی درمانی پزشکی است که از گاز اکسیژن در شکل ناپایدار O3 استفاده می کند، نه فرم O2 چون برای درمان در شرایط پزشکی پایدارتر است. (O2 نوعی اکسیژن در هوای تنفسی ماست).

این روش درمانی استاندارد برای هرگونه استفاده پزشکی نیست، اما برای انواع مختلفی از جمله کنترل و جلوگیری از حفره های دندان و بیماری عروق محیطی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

آزمایش های تحقیقاتی شامل روش های مختلفی برای تجویز ازون پزشکی است. که به صورت گاز تزریق می شود ،و به صورت موضعی به عنوان ژل استفاده می شود و از طریق حمام ازون وارد بدن می شود. تکنیک مورد استفاده باید از پارامترهای تعیین شده توسط هر پروتکل برای هر فرد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. مکانسیمی که ازون درمانی ممکن است برای بیماری های مختلف کار کند هنوز کاملاً شناخته شده نیست. در رابطه با کمر درد، محققان پیشنهاد می کنند که مولکول های O3 یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که ممکن است درد و التهاب ناشی از تحلیل ستون فقرات یا بیرون زدگی دیسک های کمر را کاهش دهد.

هدف از روش درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر، سیاتیک و تنگی کانال نخاعی

درد مزمن کمر به دلیل مشکلات ستون فقرات (ستون فقرات) با استفاده از روشهای مختلفی مانند فیزیوتراپی، داروهای خوراکی و تزریقات موضعی – از جمله انسدادهای عصبی و استروئیدها کنترل می شود. جراحی نیز یک گزینه درمانی است، اگرچه همیشه نتایج خوبی ندارد و ممکن است منجر به جراحی تجدید نظر در ستون فقرات هم بشود. مشکلات ستون فقرات ناشی از درد، که بیشتر در افراد بالای ۶۵ سال دیده می شوند، باعث کاهش فعالیت های بدنی می شوند. غالباً، با این شرایط ستون فقرات، استخوان های ستون فقرات یا دیسک های غضروفی بین مهره های ستون فقرات، عصب های نخاعی و سایر ساختارهای نزدیک به ستون فقرات را فشرده می سازد و باعث ایجاد درد می شود. در درمان کمردرد مزمن، تزریق اوزون در شرایط فتق دیسک، تنگی نخاع (باریک شدن ستون فقرات در اطراف نخاع) و سندرم جراحی شکست خورده قبلی مورد بررسی قرار می گیرد.

در تحقیقات، این روش به عنوان مکمل سایر درمان های کمردرد، مانند تزریق استروئید یا بیهوشی استفاده می شود. نتایج پیگیری یک تحقیق ۱۰ ساله در بیمارانی که تحت درمان با تزریق اوزون آزمایشی برای فتق دیسک با کمردرد مزمن قرار گرفتند، نشان داد که این روش ایمن بوده و به آنها کمک می کند تا از جراحی و تزریق جلوگیری کنند.

خطرات و موارد منع مصرف درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر، سیاتیک و تنگی کانال نخاعی

در حالی که برخی مطالعات نشان داده اند که تزریق اوزون در ستون فقرات، در بیشتر موارد، بی خطر است، اما نگرانی هایی در مورد عوارض جانبی و ناهماهنگی در مورد تکنیک های تزریق وجود دارد. این روش ممکن است عوارضی از جمله عفونت ستون فقرات، سپتی سمی (عفونت خطرناک در خون) و آبسه ستون فقرات ایجاد کند. همچنین با عوارض جانبی نادر، مانند آسیب قلبی و آمبولی ریوی (PE) همراه است.

مقررات درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر، سیاتیک و تنگی کانال نخاعی

گرچه اوزون درمانی خارج از یک محیط تحقیقاتی برای بیماران در دسترس نیست، اما چندین شرکت در حال توسعه و ساخت این روش درمانی و بررسی اثرات آن هستند.

تعدادی از مطالعات بین المللی در حال ارزیابی اثرات تزریق ازون نخاعی هستند و نتایج آن در مجلات علمی پژوهشی گزارش می شود. در صورت عدم استفاده از درمان های ثابت شده، به ویژه تزریق استروئید، اوزن درمانی به عنوان یک گزینه احتمالی پیشنهاد شده است.

برخی از اختلافات در مورد این روش درمانی وجود دارد و سازمان غذا و دارو (FDA) اظهار داشته است که “ازون یک گاز سمی است و در درمانهای خاص، کمکی یا پیشگیری هیچگونه کاربرد پزشکی مفیدی در مورد آن شناخته نشده است”.

روش کار ازون درمانی

در یک آزمایش تحقیقاتی با استفاده از اوزون درمانی برای کمر درد، جزئیات روش کار توسط پروتکل تحقیقاتی هدایت می شود که شامل معیارهای شرکت، پیش آزمایش، روش تزریق واقعی و اقدامات پیگیری می شود.

جراحی در یک محیط استریل مانند اتاق عمل یا یک مجموعه تحقیقاتی انجام می شود. آرام سازی و بیهوشی و نظارت بر عمل جراحی مورد نیاز است. شرکت کنندگان در وضعیت جنین قرار می گیرند بنابراین جراح می تواند به راحتی به ستون فقرات دسترسی پیدا کند. پوست باید بلافاصله قبل از عمل با ضد عفونی کننده تمیز شود. گاز اکسیژن که پیش از موعد از تأمین کننده تهیه شده، با سوزن از طریق پوست وارد شده و در نزدیکی ستون فقرات در ناحیه درد تزریق می شود. تزریق با راهنمایی تصویربرداری در زمان واقعی مانند توموگرافی رایانه ای انجام می شود. در حالی که ممکن است از چند روش مختلف برای تزریق استفاده شود (طبق دستورالعمل های تحقیق)، متداول ترین آن تزریق گاز به طور مستقیم به غضروف دیسک است.

در حین عمل و بلافاصله بعد از آن، تیم جراحی از روش های تصویربرداری برای مشاهده گاز هنگام حرکت در ناحیه مورد نظر و محل قرارگیری سوزن استفاده می کند. اگر در یک آزمایش تحقیقاتی اوزون درمانی شرکت می کنید، پس از جراحی باید یک شب اقامت در بیمارستان داشته باشید. شما باید معاینات عصبی دوره ای را برای بررسی عملکرد ستون فقرات و عصب نخاعی و همچنین نظارت دقیق پزشکی انجام دهید تا عوارض، مانند عفونت ها، در اسرع وقت تحت کنترل قرار بگیرند.

ریکاوری و پیگیری

گزارش ها حاکی از آن است که پس از درمان و ترخیص از بیمارستان، شرکت کنندگان در تحقیقات تجربی معمولاً عوارض تکراری تجربه نکرده اند. به آنها اجازه داده شد بعد از یک هفته فعالیت هایی مانند بازگشت به کار یا فیزیوتراپی را از سر بگیرند.کاملاً مشخص نیست که چه مدت طول می کشد تا ازون درمانی برای ستون فقرات موثر باشد. در حقیقت، توجه به این نکته مهم است که کمر درد به مرور به دلیل مسائلی مانند تغییر وزن و فعالیت بدنی اصلاح شده، برطرف می شود. بنابراین متخصصان مطمئن نیستند که آیا نتایج مثبت گزارش شده نتیجه درمان است یا به دلیل بهبود خود به خودی کمردرد است.

چرا درمان با اکسیژن و اوزون در آمریکا موجود نیست؟

مطالعات بالینی نشان می دهد که تزریق اکسیژن- اوزون یک درمان کم خطر و موثر برای فتق کمر است، ممکن است تعجب کنید که چرا در ایالات متحده به راحتی در دسترس نیستند. درمان با اکسیژن-اوزون در ایالات متحده شیوع کمتری دارد زیرا برخی از پزشکان معتقدند که تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی طولانی مدت و ایمنی تزریق های اکسیژن-اوزون باید انجام شود.

در حقیقت، بسیاری از پزشکان و محققان نسبت به تزریق اکسیژن – زون تا حدی تردید دارند، زیرا درصد زیادی از بیماران مبتلا به فتق دیسک به خودی خود بهبود می یابند. بنابراین، تشخیص اینکه آیا بیماران به دلیل تزریق بهبود می یابند یا اینکه آنها به سادگی بهبود می یابند دشوار است.

منبع: کلینیک ارتوپدی فنی امید

درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر

درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر , درمان با ازون دیسک کمر , اوزون تراپی دیسک کمر , درمان با ازون سیاتیک , اوزون تراپی سیاتیک , درمان با اوزون سیاتیک , درمان با اوزون تنگی کانال نخاعی , درمان با اوزون دیسک کمر , درمان با ازون تنگی کانال نخاعی , اوزون تراپی تنگی کانال نخاعی , درمان دیسک کمر , درمان سیاتیک , درمان تنگی کانال نخاعی , درمان با ازون , درمان با ازن , درمان با اوزون , اوزون تراپی , ازون تراپی , ازن تراپی , , نظرات مردم درباره اوزون تراپی , بهترین دکتر اوزون تراپی , عوارض اوزون تراپی دیسک کمر , هزینه تزریق اوزون برای دیسک کمر , تجربه اوزون تراپی , درد بعد از اوزون تراپی , اوزون تراپی دیسک کمر نی نی سایت , اوزون تراپی دیسک کمر در تهران , درمان دیسک کمر با اوزون , درمان سیاتیک با اوزون , درمان تنگی کانال نخاعی با اوزون

درمان با ازون (اوزون تراپی) دیسک کمر، سیاتیک و تنگی کانال نخاعی