درمان کمردرد بارداری و روش های تسکین و درمان درد کمر در بارداری

درمان کمردرد بارداری نیاز به درمان و تسکین دارد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم. یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند، بعضی روش های تسکین این درد را معرفی کرد.

 

درمان کمردرد بارداری

درمان کمردرد بارداری نیاز به درمان و تسکین دارد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم. وب سایت دکتر شریف نجفی به نقل از حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شبکه رادیویی سلامت گفت: کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند، نکات مهمی هم در مورد کمردرد در دوران حاملگی وجود دارد.

وی افزود: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوی بدن نیاز به حفظ تعادل و افزایش فشار بیشتر به ناحیه ستون فقرات و مهره هاست و همینطور نیاز به افزایش انقباض و قدرت در ناحیه عضلات پشت است و این ها با افزایش سن حاملگی و بزرگ شدن شکم و افزایش وزن جنین نیاز به این تغییرات بیشتر است و کمردرد را بیشتر می کند.

 

درمان کمردرد بارداری

 

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: استفاده از ورزش های مناسب در دوران بارداری به گونه ای که با تقویت عضلات جدار شکم و تقویت عضلات ناحیه اطراف ستون مهره ها، می توان میزان کمردرد را به شکل قابل ملاحظه ای کمتر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از کفش های مناسب و استفاده از توصیه هایی در مورد نحوه نشستن و ایستادن و خوابیدن باعث پیشگیری از درد در ناحیه کمرهنگام بارداری خواهد بود.

مفخم گفت: در غالب موارد این درد پس از زایمان پس از دو تا سه ماه بهبود خواهد پیدا کرد و علت آن هم از بین رفتن هورمون هایی است که از جفت ترشح می شود و باعث شل شدگی عضلات نگهداری لگن و مهره هاست، این موارد باعث تشدید درد می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار کرد: پس از دوران حاملگی اگر دردها ادامه داشت حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا علت کمردرد مشخص و درمان آن معلوم شود.

 

منبع: www.yjc.ir

 

 

 

 

درمان کمردرد بارداری

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

درمان کمردرد بارداری , درمان دارویی کمردرد در بارداری , پماد کمر درد در بارداری , کمر درد در بارداری پسر , کمر درد در بارداری و جنسیت جنین , کمر درد در بارداری , علت کمر درد شدید در ماه پنجم بارداری , کمردرد در ماه پنجم بارداری , علت کمردرد در ماه اول بارداری , کمردرد بارداری , درمان کمر درد بارداری , درمان کمردرد در بارداری , کمردرد در بارداری

درمان کمردرد بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+