ورزشهای انگشت شست پا و تمرینات کششى براى هالوکس والگوس و بونیون

ورزشهای انگشت شست پا را در این مقاله بررسی کرده ایم. هالوکس والگوس وضعیتى است که در آن انگشت شست پا دچار یک برآمدگى در سمت داخل مى شود و انگشت بزرگ به سمت انگشت دوم متمایل مى شود.

 

ورزشهای انگشت شست پا

این وضعیت ممکن است به طور ارثى ایجاد شود یا به مرور با افزایش سن و عدم رعایت یک سرى نکات طبى در پوشیدن کفش، رخ دهد. پوشیدن کفش هاى پنجه باریک و پاشنه بلند مى تواند افراد را به خصوص خانم ها در معرض بونیون انگشت شست پا و شست پاى کج قرار دهد . انجام تمرینات ورزشى و حرکات کششى مى تواند در کاهش انحراف و پیش گیرى از بدتر شدن مشکل موثر باشد.

 

تمرینات کششى براى هالوکس والگوس و بونیون

۱٫ روى زمین یا صندلى بنشینید و زانوى خود را صاف کنید یک باند پشت پا بندازید. مچ پا به همراه انگشت شست پا را به سمت زمین بکشید و همزمان کش را به سمت خود بکشید. ۲۰ ثانیه نگه دارید و سپس براى پاى دیگر انجام دهید این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

1

 

۲٫ در حالى که ایستاده اید، انگشت شست پا را به سمت سقف حرکت دهید وضعیت براى ۱۰ ثانیه نگه دارید . سپس به حالت اول برگردید. همین که چندین مرتبه این تمرین را انجام مى دهید، احساس مى کنید عضلات از سمت داخل پاشنه به سمت داخل قوس پا و انگشت شست پا حرکت مى کنند، این تمرین یراى تقویت عضلات مربوطه است.

2

 

۳٫ درحالى که ۳ انگشت میانى پا را از هم دور و به سمت بالا مى آورید سعى کنید انگشت شست و انگشت کوچک را به سمت زمین فشار دهید. براى ۱۰ ثانیه وضعیت را حفظ کنید سپس به وضعیت اولیه برگردید. این تمرین را ۲۰ مرتبه تکرار کنید.

3

 

۴٫ انگشت شست پاى خود را بگیرید و یکبار در جهت عقربه هاى ساعت برای ۲۰ ثانیه آن را بچرخانید و سرى بعد در خلاف جهت عقربه هاى ساعت آن را تکان دهید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار نمایید.

4

 

۵٫ یک حوله روى زمین بیاندازید و سعى کنید با انگشتان پا حوله را بگیرید و جمع کنید. این تمرین را یکبار در صبح و یکبار در شب انجام دهید.

5

 

۶٫ تمرین دیگر این است که یک کش را بین دو انگشت بزرگ پا بیاندازید و سعی کنید براى ۲۰ ثانیه این کشش را در این وضعیت حفظ کنید سپس به وضعیت استراحت مفصل برگشته و مجدد کشش را وارد نمایید. این تمرین را ۲۰ مرتبه در روز تکرار کنید.

6

 

محصولات پیشگیرانه و درمانى هالوکس والگوس پاک سمن:

اسپلنت هالوکس والگوس نرم

7

 

اسپلنت هالوکس والگوس سخت(چپ و راست)

8

 

منبع: paksaman.ir

 

 

 

 

ورزشهای انگشت شست پا

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزشهای انگشت شست پا , حرکات اصلاحی انگشت شست کج پا , انواع شست پای کج را نام ببرید , مشکلات انگشت شست پا , فیزیوتراپی شست پا , چگونه انگشتان کج پا را صاف کنیم , درمان شست پای کج در منزل , کفش مناسب انحراف شست پا , تقویت پنجه پا

ورزشهای انگشت شست پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+