ورزش های روماتیسم ستون فقرات (اسپوندیلیت آنکیلوزان) AS

ورزش های روماتیسم ستون فقرات (اسپوندیلیت آنکیلوزان) AS را در این مقاله آموزش می دهیم. اسپوندیلیت انکیلوزان نوعی روماتیسم ستون فقرات است. این بیماری معمولا افراد با سن کمتر از ۴۰ سال را مبتلا می کند. تظاهر آن به صورت کمر درد صبح گاهی و به همراه خشکی بدن در صبح گاه است که با فعالیت بهتر می شود. کمر درد معمولا شب ها بیمار را از خواب بیدار می کند. از آنجاییکه بیمار با فعالیت بهتر می شود یکی از توصیه های مهم حرکات ورزشی منظم است. تصاویر زیر نمونه ای از این ورزش ها است.

 

ورزش های روماتیسم ستون فقرات

ورزش های روماتیسم ستون فقرات (اسپوندیلیت آنکیلوزان) AS

حرکت ورزشی شماره یک:

روی شکم بخوابید سپس با تکیه روی آرنج ها سینه را از سطح زمین جداکرده و ۱۰ الی ۲۰ ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۳ تا ۵ مرتبه پشت سرهم انجام دهید.

حرکت ورزشی شماره یک

 

حرکت ورزشی شماره دو:

در حالیکه پشت به دیوار ایستاده اید پا ها را ((دورتر از دیوار)) به میزان عرض شانه ها باز کنید. به آهستگی سعی کنید به وضعیت نشسته تغییر وضعیت دهید((مشابه نشستن روی صندلی)). در این وضعیت به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه ثابت بمانید. این حرکت را ۳ الی ۵ مرتبه پشت سرهم انجام دهید.

حرکت ورزشی شماره دو

 

حرکت ورزشی شماره سه:

مطابق شکل زیر ساعدهای هر دو دست را روی زمین گذاشته و روی انگشتان پا بخوابید. با سفت کردن عضلات شکم، گردن را در امتداد ستون مهره قرار داده و به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه در این وضعیت ثابت بمانید. این حرکت را ۳ الی ۵ مرتبه تکرار کنید.

حرکت ورزشی شماره سه

 

حرکت ورزشی شماره چهار:

پشت نرده یا صندلی بایستید. کمی با خم کردن زانوها، پشتتان را کامل صاف کنید. از یک طرف پا را بالا آورده و چند ثانیه نگه دارید. سپس همین حرکت را با بلند کردن پا از پشت با زاویه ۴۵ درجه انجام دهید. پس از اتمام همین حرکت را با پای دیگر عینا انجام دهید. دقت کنید روی مچ دست تکیه نکنید. ۱۰ – ۱۵ مرتبه این حرکت را برای هر پا تکرار کنید.

حرکت ورزشی شماره چهار

 

حرکت ورزشی شماره پنج:

به پشت دراز بکشید.بدون بلند کردن سر از زمین چانه را روی سینه به مدت ۵-۱۰ ثانیه ثابت نگه دارید. این حرکت را ۳ الی ۵ مرتبه تکرار کنید.

حرکت ورزشی شماره پنج

 

حرکت ورزشی شماره شش:

صاف بایستید سپس ستون مهره ها را در حد امکان صاف نگه داشته و سپس شانه ها را به سمت گوش ها بالا آورده و به سمت جلو و عقب حرکت دهید. این حرکت را ۵ الی ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

حرکت ورزشی شماره شش

 

حرکت ورزشی شماره هفت:

یک قدم بزرگ به سمت جلو بردارید و مطابق شکل روی یک پا زانو بزنید. پشتتان را صاف نگه داشته به طوری که سفتی را در پشت ساق پایی که روی زمین تکیه داده اید کاملا حس کنید. سپس هر دو سمت لگن را به سمت جلو هل داده و برای ۲۰-۳۰ ثانیه ثابت نگه دارید. این حرکت را روی پای مقابل تکرار کنید.

حرکت ورزشی شماره هفت

 

حرکت ورزشی شماره هشت:

گوشه اطاق رو به سه کنج دیوار صاف بایستید. بازوها رو از هم باز کرده و کف دست ها را روی دیوار گذاشته و آهسته سینه را به جلو فشاردهید به طوری که احساس کنید شانه هایتان به سمت یک دیگرحرکت می کنند. برای ۲۰ الی ۳۰ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید.

حرکت ورزشی شماره هشت

 

نویسنده: دکتر سعیده آرین نیا

 

 

 

 

ورزش های روماتیسم ستون فقرات (اسپوندیلیت آنکیلوزان) AS

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزش های روماتیسم ستون فقرات (اسپوندیلیت آنکیلوزان) AS , ورزشهای مناسب روماتیسم ستون فقرات , تفاوت دیسک کمر با روماتیسم ستون فقرات , ازمایش روماتیسم ستون فقرات , ایا روماتیسم ستون فقرات خطرناک است , درمان التهاب ستون فقرات , درمان روماتیسم ستون فقرات , درمان اسپوندیلیت انکیلوزان , داروی جدید درمان اسپوندیلیت انکیلوزان , امیدهای تازه درمان اسپوندیلیت انکیلوزان , بهترین ورزش برای روماتیسم , روماتیسم کمر و لگن , درمان التهاب ستون فقرات , ورزش های مخصوص آرتریت روماتوئید , تفاوت دیسک کمر با روماتیسم ستون فقرات

ورزش های روماتیسم ستون فقرات (اسپوندیلیت آنکیلوزان) AS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+