پیاده روی برای کمردرد ، دیسک کمر و پیاده روی ، درد سیاتیک و پیاده روی

پیاده روی برای کمردرد ، دیسک کمر و پیاده روی ، درد سیاتیک و پیاده روی را در این مقاله بررسی می کنیم. پیاده روی از روش های تایید شده بسیاری از دکتران برای تسکن درد کمر و درمان دیسک کمر است.پیاده روی نیز از تمرینات ورزشی مناسب برای سلامتی بدن است.

 

پیاده روی برای کمردرد ، دیسک کمر و پیاده روی ، درد سیاتیک و پیاده روی

دیسک کمر از عوامل فشار زیاد و ناگهانی مثل زمین خوردن یا بلندکردن یک جسم سنگین می باشد که میتوان آن را با ورزش کردن کاهش داد اما نه با هر ورزشی بلکه با احتیاط بالا و فقط تمرینات تایید شده توسط متخصص ارتوپت. در میان تمام ورزش های تایید شده پیاده روی کردن کار بسیار راحتی است که می تواند به تسکین کمر درد و جلوگیری از شدت آن مخصوصا در قسمت پایین جلوگیری کند. دو مورد از فواید مستقیم و خاص ، اضافه کردن پیاده روی به روتین روزانه است که می تواند درمانی برای دیسک کمر شما محسوب شود که در این قسمت از سلامت نمناک به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

فواید خاص پیاده روی برای کمردرد

۱٫ تقویت عضلات ستون فقرات:

هسته مرکزی بدن نقش حیاتی را در استقامت و تکان خوردن قسمت پایین کمرتان ایفا می کند . این عضلات بر اثر یک سبک زندگی ناسالم کمی از جای خود جابجا می شوند و دچار ضعف می گردند و باعث ناهنجاری در ستون فقرات خواهند شد، همچنین ممکن است که در طول زمان ، ضعف عضلانی، خستگی ، آسیب دیدگی و درد افزایش یابد و توده کلی عضلات کمر نیز کاهش می یابد. زمانی که پیاده روی می کنید، سلامت عضلات کمر شما از طریق راه های زیر تقویت می شود:

 

افزایش جریان خون:

کاهش فعالیت فیزیکی می تواند عاملی برای رگ های خونی مهره های کمر باشد که آن ها را فشرده و محدود می کند . قدم زدن و پیاده روی به بازشدن این رگ های خونی کمک می کند و اکسیژن و مواد مغذی را به این عضلات می رساند.

 

دفع کردن سموم بدن:

عضلات سم های زیادی تولید می کنند که این سم ها در طول زمان در بافت پایین کمر تجمع پیدا می کنند و باعث سفتی آن می شوند که پیاده روی می تواند به از بین بردن این سموم و افزایش انعطاف کمک کند. این عوامل در کنار یکدیگر باعث تقویت عضلات کمر می شوند و قدرت را به آن برمی گردانند.

 

۲٫ افزایش انعطاف قسمت پایین کمر:

کمبود فعالیت فیزیکی می تواند باعث سفتی عضلات و مفصل ها در قسمت پایین کمر شود که این سفتی فشار زیادی را به دیسک کمر وارد می کند و انحنای طبیعی آن را بهم می ریزد.

پیاده روی این انعطاف را با افزایش قدرت عضلات کمر، پاها و باسن افزایش می دهد و زمانی که پیاده روی می کنید ، عضلات خاص مثل همسترینگ ، عضلات بانی و باسن فعال می شوند و کش می آیند. این انعطاف در تاندون ها نیز افزایش پیدا می کند و حرکت کلی دیسک کمر را افزایش می دهد.

 

سایر فواید پیاده روی برای کمردرد و سلامتی

در حالی که پیاده روی می تواند عملکرد دیسک کمر را بهبود ببخشد ، همچنین فواید زیادی برای سلامت کلی نیز دارد . پایبند بودن به روتین ورزشی پیاده روی فواید زیر را برای سلامتی به همراه خواهد داشت:

کاهش و یا ثابت نگه داتشن وزن ایده آل
تحت کنترل نگه داشتن جریان خون
بهبود سطح کلی کلسترول
کاهش اضطراب و افسردگی
کاهش خطر افسردگی و یا بیماری های قلبی

 

راهکارهایی برای بهبود کمردرد هنگام پیاده روی

سرعت و مدت زمان پیاده روی بستگی به سطح استقامت شما دارد.

 

برای از بین بردن درد دیسک کمر باید اقدامات زیر را انجام دهید:

پیاده روی را با یک قدم زدن کوتاه ۵ الی ۱۰ دقیقه ای آغاز کنید تا کم کم بدن شما گرم شود . همچنین می توانید از تردمیل یا دستگاه الپتیکال بسته به ترجیح خودتان استفاده کنید. اگر پیاده روی منظم برای شما با کمی درد همراه است ، سعی کنید که در یک استخر کم عمق قدم بزنید.

هنگام پیاده روی همیشه پوزیشن صحیح را به خود بگیرید و ستون فقرات را منحنی نگه دارید . شانه های شما با سرتان باید کاملا ریلکس و آزاد باشند و خم نباشند.

یکی از عواملی که در افزایش کمردرد تاثیر دارد، این است که افراد مبتلا به کمردرد از پیاده روی و یا حتی داشتن فعالیت های فیزیکی می ترسند و راه های درمانی دیگر را انتخاب می کنند که کاملا اثر کوتاه مدت دارد اما پیاده روی کردن نه تنها کمر را بهبود می بخشد ، بلکه روی سلامت قلب و متابولیسم نیز تاثیرگزار است و به بیماران کمک می کند تا بدون ترس از صدمه دیدن ورزش کنند.

 

پیاده روی برای دیسک کمر

پیاده روی نوعی از تمرین برای دیسک کمر است. تاثیر آن کم است اما می تواند در هر جای بدن اثر مثبت بگذارد . البته که پیاده روی نمی تواند نواقص موجود در کمر و ستون فقرات را از بین ببرد اما درد آن را تسکین می دهد . علت آن هم اکسیژن رسانی به بافت ها می باشد زیرا هنگام پیاده روی مواد شیمیایی خاصی از جمله اندورفین در بدن آزاد می شود که هر نوع درد مزمن را بهبود می بخشد . علاوه بر آن باعث می شود که فرد تا مدت زمان طولانی به کمردرد یا گردن درد دچار نشود.

 

پیاده روی برای بیماران در معرض خطر دیسک کمر

پیاده روی اغلب برای بیماران مبتلا به دیسک کمر تجویز می شود و جزء برنامه های جسمانی آن ها می باشد . هنوز علت آن به طور واضح از سمت پزشکان بیان نشده است اما آن ها عقیده دارند که پیاده روی کردن می تواند درد بیماران را کنترل کند و سندروم های آشفتگی اکسیژن در بدن را بهبود ببخشد.

 

پیاده روی برای پیشگیری از دیسک کمر

پیاده روی یک فعالیت عالی برای هر مرحله از زندگی می باشد . پیاده روی هر روزه چه در بیرون از منزل و چه با دستگاه های داخل منزل مثل الپتیکال یا تردمیل باعث می شود که بدن شما به تحرک مفید وادار شود.

به یاد داشته باشید که بعضی از کمر درد ها و گردن دردهای مزمن به دلیل فشارهای روانی مثل استرس و فشار در ذهن ناخوداگاه است . اگر بتوانید زمانی از روز را به پیاده روی کردن اختصاص دهید، در نتیجه ذهن خود را در طول روز آرام نگه می دارید.

اگر قصد دارید که برای درمان دیسک کمر یا هر نوع کمر درد دیگری پیاده روی کنید، حتما قبل از آن مطمئن شوید که این کار را به نحو احسنت انجام می دهید.
اول روی تردمیل و یا الپتیکال تمرین کنید تا سرعت مناسب را به دست بیاورید.

پیاده روی کردن در مکان های شلوغ را انجام دهید و بدانید مرکز خرید تنها زمانی برای پیاده روی مناسب است که با کمر صاف و سرعت یکسان راه بروید.
به طور کل پیاده روی کردن ممکن است که در بهبود دیسک کمر شما نقش نداشته باشد اما در هر حال فواید زیادی را برای قسمت های دیگر بدنتان دارد که قطعا از انجام آن پشیمان نمی شوید.

کلید موفقیت در هر کار و هر ورزشی این است که در همین لحظه استارت آن را بزنید.
پیاده روی منظم باعث ایجاد اثرات مفید بلند مدت و سریع می شود که سلامت کلی بافت کمر را بهبود می بخشد و از درد جلوگیری خواهد کرد.

 

منبع: namnak.com

 

 

 

 

پیاده روی برای کمردرد ، دیسک کمر و پیاده روی ، درد سیاتیک و پیاده روی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

پیاده روی برای کمردرد , دیسک کمر و پیاده روی , درد سیاتیک و پیاده روی , طرز خوابیدن کسانی که دیسک کمر دارند , کارهایی که برای دیسک کمر ضرر دارد , پیاده روی برای دیسک کمر ضرر دارد , پیاده روی برای دیسک کمر و سیاتیک , پیاده روی برای دیسک کمر , علت کمردرد بعد از پیاده روی , بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک , ایا با ورزش دیسک کمر خوب میشود

پیاده روی برای کمردرد ، دیسک کمر و پیاده روی ، درد سیاتیک و پیاده روی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+