پیشگیری و کاهش کمردرد و مهمترین دلایل و علل وقوع کمردرد و موثر در پیشگیری و کاهش کمردرد

پیشگیری و کاهش کمردرد از مواردی است که ممکن است به دنبال راهکارهای آن باشید. بهترین کاری که می توان برای کاهش کمر درد انجام داد انجام فعالیتهای ساده است که بدون وارد شدن فشار بیش از حد به بدن، به تقویت عضلات کمر و کاهش درد کمک می کند.

 

پیشگیری و کاهش کمردرد

 

آیا می خواهید کمر درد را کاهش دهید؟ درد در تمام قسمت های بدن وجود دارد. این دردها ممکن است به هر دلیلی ظاهر شوند ، و گاهی اوقات قوی تر از زمان های دیگر باشند . به دلایل مختلف کمر، یکی از رایج ترین مناطق بدن است که دچار درد می شود، که این درد آزار دهنده و ناراحت کننده است.

 

به طور کلی ، کمر درد می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود که برخی از مهمترین آنها را در ذیل آورده ایم:

کبودی
بیماری
ضربه مستقیم
استعمال دخانیات

 

با این حال ، با توجه به وضعیت بدن، علت و دلیل این مشکل می تواند متفاوت از مواردی باشد که به آنها اشاره کردیم. نمونه بارز این دردهای کمر می تواند به طرز زندگی ما در عصر جدید اشاره کرد، زیرا سبک زندگی بی تحرک یک هنجار است و تأثیر زیادی در بوجود آوردن دردهای بدن دارد.

 

کمردردهای امروزی

کمر درد این روزها بسیار شایع است و در صورت داشتن برخی مشاغل ممکن است بیشتر به آن دچار شوید. سبک زندگی بی تحرک، نشستن در مقابل کامپیوتر باعث می شود بدن فرد در وضعیت نامناسبی و غیراستانداردی قرار بگیرد.

به طور کلی ، افرادی که بیش از همه از این امر رنج می برند ، کسانی هستند که ساعاتی را در کلاس ها می گذرانند (مانند دانش آموزان در مدرسه) و افرادی که مشاغل اداری دارند.

 

پیشگیری کمردرد

 

یک اشتباه رایج

به نظر خودتان وقتی کمر دردتان شروع می شود، کاهش دادن فعالیت ها و تحرک کمتر می تواند ایده خوبی برای تسکین درد آن باشد زیرا نمی خواهید به کمرتان آسیبی وارد شود یا درد شدیدتری به شراغتان بیاید. اما بهتر است بدانید این یک اشتباه رایج است. اگرچه سعی می کنید به سلامتی خودتان کمک کنید ، اما در نهایت وضعیت بدتر می شوید.

اول از همه ، شما باید با مراجعه به پزشکی که به آن اعتماد دارید، شروع کنید تا دلیل تخصصی و پزشکی کمر دردتان را متوجه شوید و بنابراین پزشک متخصص می تواند به شما بگوید که چه کاری برای کمر دردتان بهتر است.

آیا فعالیت های بدنی می توانند به کاهش درد کمر کمک کنند؟ جواب این سؤال مشخص است “بله!” اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما برخی فعالیت های بدنی می توانند فواید زیادی برای کاهش درد کمر داشته باشد.

 

بهترین فعالیت هایی که در صورت داشتن کمر درد می توانید انجام دهید را معرفی می کنیم.

۱- یوگا

یوگا به خودی خود یک نظم و ترتیب خاصی را در خود گنجانده، و در حین حال با توجه به حرکات و قدرت به کار برده شده در انجام این حرکات یکی از پیچیده ترین فعالیت هاست. تمرینات یوگا به افزایش توانایی های بدن از جمله قدرت انعطاف پذیری و مقاومت بدن کمک می کند. استخوان ها ، مفاصل و تنفس اساس یوگا است.
انجام صحیح حرکات یوگا به تقویت عضلات کمر کمک می کند ، که می تواند مانع از کمر درد احتمالی در آینده شود.

 

کاهش کمردرد

 

۲- شنا کردن

شنا یکی از ورزش های محبوب و یکی از بهترین ورزش ها برای سلامتی شما است. چه آن را تفریحی و چه به صورت حرفه ای انجام می دهید ، اگر درگیر آن شوید علاوه برا فواید جسمی و سلامتی از مزایای روانشناسی این ورزش نیز استفاده خواهید کرد. از جمله فواید مثبتی که شنا دارد این است که از آنجا که باعث تقویت عضلات می شود می تواند به کاهش درد کمر و همچنین در جلوگیری از ابلا به آن نیز بسیار مؤثر است.

این ورزش با چهار سبک، برای تقویت عضلات کمر و پشت و همچنین به تقویت عضلات بازو و باسن شما کمک می کند.
وظیفه آب ایجاد مقاومت و مانع در برابر حرکت شما، هنگام شنا کردن است و همین موضوع و تلاش ما برا غلبه بر این مانع سبب تقویت سیستم عضلانی تان می شود.

علاوه بر اینها شنا کردن به ترمیم و بهبود استخوان و عضلات هم کمک می کند . همچنین با کاهش وزن بدن و در نتیجه کاهش برخورد بین مفاصل و ستون فقرات می توانید کمک زیادی به جلوگیری از کمردرد و یا تسکین آن داشته باشید.

 

۳- پیلاتس

یکی از مفیدترین فعالیت ها برای تقویت عضلات کمر، شکم و اطراف آن انجام پیلاتس است و آن هم به دلیل شکل و نحوه حرکات این ورزش است . با انجام پیلاتس ، وضعیت بدنی و عضلانی شما در وضعیت عالی قرار می گیرد که کمک زیادی به کاهشو پیشگیری از کمردرد دارد. گفته می شود این ورزش یکی از امن ترین و موثرترین فعالیت ها برای سلامتی است.

منبع: طلا

 

 

 

 

پیشگیری و کاهش کمردرد

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر شریف نجفی

در سایت دکتر شریف نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر شریف نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر شریف نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

فلکه دوم صادقیه- بلوار فردوس- نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر شریف نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر شریف نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر شریف نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر شریف نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر شریف نجفی

 

کلمات کلیدی:

پیشگیری و کاهش کمردرد , کمر درد , ورزش مناسب برای جلوگیری از دیسک کمر , مراقبت از کمر درد , درمان کمر درد , پیشگیری از دیسک کمر , علتهای کمردرد , علائم دیسک کمر , درمان دیسک کمر , برای کمر درد چه بخوریم , قرص برای کمر درد , درمان کمردرد , پیشگیری کمردرد , کاهش کمردرد , پیشگیری از کمردرد , پیشگیری کمر درد , کاهش کمر درد , پیشگیری از کمر درد

پیشگیری و کاهش کمردرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+