کفش مناسب برای آرتروز پا , ساییدگی مفصل

کفش مناسب برای آرتروز پا و ساییدگی مفصل را در این مقاله بررسی می کنیم. یکی از مهمترین مسائل در درمان آرتروز و آرتریت روماتوئید، استفاده از کفش های طبی مناسب برای پاهای دردناک است. در این میان متخصصان توصیه هایی را برای انتخاب یا عدم انتخاب کفش به بیماران مبتلا به آرتروز زانو می کنند.

 

کفش مناسب برای آرتروز پا

بدترین کفش ها

کفش های چوبی: این کفش ها برای مبتلایان به آرتروز به دلیل سنگین بودن شان مناسب نیستند چون بیمار حین فعالیت ناچار به تحمل وزن است. در حالی که مبتلایان به آرتروز به هیچ وجه نباید وزن اضافی تحمل کنند.

کفش های پاشنه بلند: تحقیقات نشان داده که این نوع کفش ها حتی می توانند خطر ابتلا به آرتروز را در کسانی که هنوز به آن مبتلا نشده اند، افزایش دهند. تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که راه رفتن با کفش های پاشنه بلند زانو را تحت فشار اضافی قرار می دهد. کفش های پاشنه بلند باعث می شوند پا در راستای مناسبی قرار نگیرد و زانوها چند درجه خمیدگی داشته باشند. همچنین کفش نامناسب قدم برداشتن را دشوار و فشار روی مفاصل را بیشتر می کند.

صندل های فلیپ فلاپ: این صندل ها اگرچه سبک و نرم هستند اما برای مبتلایان به آرتروز زانو طراحی نشده اند و می توانند منجربه سقوط شوند. پرهیز از استفاده از این کفش ها بخصوص برای مبتلایان به آرتروز زانو که مسن هستند، اهمیت دارد.

 

ویژگی های کفش مناسب

برای اطمینان از اینکه کفشی که می خرید برای شما مناسب است، قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید:

مهمترین مسئله در خرید کفش طبی این است که این کفش ها از پاها و مفاصل شما حمایت کنند. هرچه حمایت آنها بیشتر باشد، بیشتر می توانند ارتعاشات را به خود جذب کرده و از مفاصل شما مراقبت کنند. اینها خصوصیاتی هستند که حتما باید در کفش های مخصوص روماتیسم مفصلی وجود داشته باشند. حمایت خوب یعنی انتخاب کفش هایی که قوس کف آنها مناسب باشد. همچنین کفش هایی را انتخاب کنید که کفی آنها قابل تعویض باشد و بتوانید به راحتی آنها را با کفی های بهتر و یا کفی های مخصوص آرتروز که حمایت بیشتری ارائه می کنند، تعویض کنید.

انگشتان پا باید آزاد باشند. هیچ چیز دیگری مثل کفشی که نوک آن تنگ باشد، شما را آزار نخواهد داد. به دنبال کفش هایی بگردید که در نوک پا فضای کافی داشته باشند. همیشه کفی کفش خود را کنترل کنید. مطمئن شوید که کفی کفش شما بیشتر از همه، در قسمت برجستگی داخل پا، انعطاف پذیر باشد چراکه در هنگام راه رفتن بیشترین فشار روی این قسمت می آید.

اگر قوزک پای شما ضعیف است و یا در هنگام راه رفتن دردناک می شود، از کفش های کتانی ساق بلند استفاده کنید.

بسیاری از بیماران مبتلا به آرتروز علاوه بر پا، در ناحیه انگشتان دست هم احساس درد می کنند و این مسئله بستن بند کفش را برای آنها مشکل می کند. راه حل این مشکل ساده است: از کفش های چسب دار استفاده کنید.

قبل از خرید کفش از پزشکان خود بخواهید تا شما را راهنمایی کنند و طرز صحیح انتخاب و ارزیابی کفش را به شما آموزش دهند.

 

منبع: دکتر شریف نجفی

 

 

 

 

کفش مناسب برای آرتروز پا , ساییدگی مفصل

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

کفش مناسب برای آرتروز پا , ساییدگی مفصل , کفش مناسب برای پا درد , کفش مناسب برای زیاد ایستادن , درد پا در اثر کفش نامناسب , کفش پاشنه بلند و زانو درد , کفی کفش برای انحراف زانو , کفی طبی برای ارتروز زانو

کفش مناسب برای آرتروز پا , ساییدگی مفصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به اینستاگرام دکتر نجفی | تلفن: 44016142 - 44058763 09901160354
+