بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد

بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد و اطلاعاتی که باید در رابطه با بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد دانست را مورد بررسی قرار داده ایم. بیشتر عصب پس سری شما بیشتر احساس پشت و بالای سر شما را بر عهده دارد. تحریک یا التهاب این عصب می تواند باعث سردرد شود. افراد مبتلا به تحریک عصب پس سری معمولاً درد را از پایه جمجمه خود در یک طرف سر خود گزارش می دهند. درد ممکن است تا معبد ، پیشانی و پشت چشم گسترش یابد.

بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد

مباحثی که در رابطه با بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد بررسی می کنیم:

بلوک عصب پس سری چیست؟
انتظار در طول روش چیست
تسکین درد چه مدت طول می کشد؟
بلوک عصبی پس سری به طور معمول برای چه استفاده می شود؟
آیا عوارض جانبی همراه با بلوک عصب پس سری وجود دارد؟
بلوک های عصبی پس سری در درمان سردردهای میگرنی و سایر سردردها چقدر موثر هستند؟
بلوک های عصبی پس سری برای میگرن
بلوک های عصبی پس سری برای سردردهای خوشه ای
بلوک های عصبی پس سری برای نورالژی پس سری
موارد احتیاطی که باید از آنها آگاهی داشت
غذاهای کلیدی

بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) شما بیشتر احساس پشت و بالای سر شما را بر عهده دارد. تحریک یا التهاب بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) می تواند باعث سردرد شود.

انسداد عصب پس سری یکی از متداول ترین روش ها برای تسکین درد میگرن و سردردهای مزمن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلوک های عصبی پس سری، به مطالعه ادامه دهید:

روش
فواید
عوارض جانبی بالقوه

بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) چیست؟

بلوک عصب پس سری روشی است که شامل تزریق داروی تسکین دهنده درد و استروئیدها به اعصاب کم و زیاد شما است.

در درجه اول به عنوان درمانی برای میگرن مزمن و سردرد استفاده می شود.

انتظار در طول روش چیست؟

در طول این روش، شما رو به پایین روی میز خواهید خوابید.

یک متخصص پزشکی بیهوشی را در پشت سر شما دقیقاً بالای گردن خود قرار می دهد. آنها سپس یک سوزن ظریف را به محل تزریق وارد می کنند تا زمانی که سوزن به عصب پس سری شما برسد.

پس از تزریق ، با اثر داروی تسکین دهنده درد ، این ناحیه بی حس می شود. بعضی از افراد در کمتر از ۱۵ دقیقه متوجه بهبود درد خود می شوند.

تکمیل این روش فقط چند دقیقه طول می کشد. شما باید ترتیب دهید که کسی بعد از عمل شما را به خانه برساند ، اما به طور معمول می توانید روز بعد رانندگی کنید و به فعالیت های عادی خود برگردید.

تسکین درد بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) چه مدت طول می کشد؟

اثرات کامل تسکین دهنده درد استروئیدها ممکن است چندین روز طول بکشد.

مدت زمانی که بلوک عصبی پس سری درد را کاهش می دهد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال ، آنها می توانند باعث تسکین درد برای ماه ها در برخی از افراد شوند.

بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) به طور معمول برای چه استفاده می شود؟

از بلوک عصب پس سری برای کاهش درد مزمن سر استفاده می شود.

برخی از شرایط خاص که معمولاً برای درمان آن استفاده می شود شامل موارد زیر است.

میگرن میگرن یک بیماری عصبی است که معمولاً باعث سردردهای شدید در یک طرف سر می شود. افرادی که میگرن دارند معمولاً حالت تهوع ، گیجی و تغییرات خلقی دارند.
سردردهای خوشه ای. سردردهای خوشه ای یک سری کوتاه اما دردناک از سردردهای تکرار شونده است. افرادی که آنها را تجربه می کنند تمایل دارند که آنها را به صورت فصلی بدست آورند.
اسپوندیلوز مفاصل صورت دهانه رحم. استئوآرتریت مفاصل گردن شما نیز نامیده می شود ، اسپوندیلوز مفاصل صورت گردنی اغلب به دلیل شکستگی استخوان های گردن و دیسک های وابسته به سن شما ایجاد می شود.
نورالژی پس سری. نورالژی پس سری نوعی اختلال سردرد است که معمولاً باعث درد تیر اندازی در پشت سر ، یک طرف گردن و پشت گوش می شود. درد در اثر آسیب به اعصاب اکسیپیتال بیشتر و کمتر ایجاد می شود.

آیا عوارض جانبی همراه با بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) وجود دارد؟

بلوک های عصبی پس سری به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شوند.

با این حال ، مانند هر روش پزشکی ، برخی از خطرات نیز وجود دارد. شایعترین عارضه جانبی درد یا تحریک در محل تزریق است.

برخی از عوارض جانبی دیگر که ممکن است پس از تزریق تجربه کنید شامل موارد زیر است:

هیچ بهبودی در علائم
سردردهای قوی تر
عکس العمل های آلرژیتیک
سرگیجه
بی حسی
خونریزی در محل تزریق
سبکی سر
خطر کوچک آسیب عصبی

بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) در درمان سردردهای میگرنی و سایر سردردها چقدر موثر است؟

به طور کلی ، به نظر می رسد بلوک های عصبی پس سری یک گزینه نسبتاً موثر برای کنترل درد است.

افراد مبتلا به سردرد مزمن معمولاً سالانه سه تا چهار تزریق می کنند. نادر است که در یک دوره ۶ ماهه بیش از سه دریافت کنید.

هرچه بیشتر آمپول بزنید ، خطر ابتلا به عوارض جانبی مرتبط با استروئید بیشتر است.

بلوک های عصبی پس سری برای میگرن

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ ، محققان به بررسی اثر بیشتر بلوک های عصبی پس سری برای درمان درد میگرن پرداختند.

در این مطالعه ۵۶۲ بیمار در طی ۵ سال مورد بررسی قرار گرفتند. بیش از ۸۲ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه گزارش کردند که تسکین درد دردهای متوسط ​​یا قابل توجهی از درمان دارند.

در یک بررسی ۲۰۱۸ از مطالعات منتشر شده در مجله Clinical Neurology and Neuroscience همچنین نتیجه گرفته شد که بلوک های عصبی پس سری می توانند به میزان قابل توجهی از شدت درد برای افراد مبتلا به میگرن بکاهند.

بلوک های عصبی پس سری برای سردردهای خوشه ای

به نظر می رسد بلوک های عصبی پس سری در درمان سردردهای ناشی از سردردهای خوشه ای موثر باشند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ ، محققان اثر انسداد بیشتر عصب پس سری را در ۸۳ نفر مبتلا به سردردهای خوشه ای مزمن بررسی کردند.

آنها دریافتند که در شرکت کنندگانی که هر ۳ ماه یک بار دچار انسداد عصب پس سری می شوند ، از نظر علائم پیشرفت چشمگیری داشته است.

بیش از نیمی از افراد درگیر در مطالعه پس از اولین درمان بهبود قابل توجهی داشتند.

بلوک های عصبی پس سری برای نورالژی پس سری

همچنین بلوک های عصبی پس سری در درمان نورالژی پس سری موثر به نظر می رسند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ اثر بلوک های عصبی پس سری را روی ۴۴ فرد مبتلا به نورالژی پس سری بررسی کرد.

محققان دریافتند که پس از ۶ ماه درمان ، بیش از ۹۵ درصد از شرکت کنندگان خود اظهار داشتند که از کاهش درد خود راضی هستند.

موارد احتیاطی بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) که باید از آنها آگاهی داشت

اگرچه بلوک های عصبی پس سری به طور کلی ایمن هستند ، اما خطرات زیادی در این زمینه وجود دارد.

برخی از افراد در معرض خطر افزایش عوارض جانبی هستند.

اگر شما بخواهید در مورد روشهای جایگزین مدیریت درد با ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید:

دیابت دارند
به استروئیدها حساسیت دارند
داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند
بیماری قلبی دارند
در حال حاضر عفونت دارند

غذاهای کلیدی بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد

به نظر می رسد بلوک های عصبی پس سری یک روش ایمن و موثر برای درمان سردرد و میگرن باشد.

اگر درد سر دارید ، بهتر است برای تعیین تشخیص مناسب با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود وقت بگیرید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما همچنین می تواند به شما بگوید که آیا فکر می کند بلوک های عصبی پس سری گزینه درمانی خوبی برای شما است.

ایجاد عادت های سالم ممکن است به شما کمک کند تا سردردهای خود را کنترل کنید.

مثالهای غذاهای کلیدی بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد عبارتند از:

به حداقل رساندن استرس
کاهش مصرف الکل
جلوگیری از نورها و صداهای روشن
نوشیدن مقدار زیادی آب
خواب کافی
فعال ماندن تا حد ممکن

بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد

بلوک عصب پس سری , عصب اکسی پیتال , درمان سردرد , بلوک عصب پس سری (عصب اکسی پیتال) برای درمان سردرد , علت سردردهای میگرنی در زنان , علت میگرن کلاسیک چیست , درمان میگرن کلاسیک , درد میگرن کجای سر است , عوارض میگرن , داروی سردرد میگرنی چیست , علائم میگرن بدون سردرد , میگرن چیست , بلوک عصب پس سری , عصب اکسیپیتال کوچک , درمان گیاهی نورالژی اکسیپیتال , نورالژی عصب سه قلو , گرفتگی رگ پشت سر , عضله پس سری , عصب پشت گوش , درد عصب پشت گردن