ورزش های کگل ، ورزش کف لگن و ورزش بی اختیاری ادرار

ورزش های کگل ، ورزش کف لگن و ورزش بی اختیاری ادرار

ورزش های کگل ، ورزش کف لگن و ورزش بی اختیاری ادرار را در این مقاله بررسی می کنیم. تمرینات کگل عضلات کف لگن، که از رحم، مثانه، روده کوچک و رکتوم پشتیبانی می کنند، را تقویت می کند. شما می توانید تمرینات کگل را که با عنوان آموزش عضلات کف لگن نیز شناخته شده است، تقریبا در هر زمان انجام دهید.

 

ورزش های کگل

بسیاری از عوامل می توانند ماهیچه های کف لگن شما را تضعیف کنند، از جمله بارداری، زایمان، جراحی، پیری، کشش بیش از حد ناشی از یبوست یا سرفه مزمن و اضافه وزن. شما ممکن است بتوانید در صورت دارا بودن شرایط زیر از انجام تمرینات کگل بهره ببرید:

نشت چند قطره ادرار در حال عطسه کردن، خندیدن یا سرفه کردن (بی اختیاری استرسی)
داشتن میل قوی و ناگهانی به ادرار کردن درست قبل از از دست دادن مقدار زیادی ادرار (بی اختیاری ادرار)
نشت مدفوع (بی اختیاری مدفوع)

 

با انجام تمرینات کگل، ماهیچه های کف لگن که شامل مثانه، رکتوم و روده کوچک هستند می توانند در مردان و زنان تقویت شوند. تمرینات ویژه کگل برای زنان به طور اساسی در حین بارداری، قبل یا بعد از زایمان ضروری است. این تمرینات همچنین در صورتی که شما تحت انجام بعضی از جراحی ها، پیری و همچنین سرفه مزمن قرار گرفته باشید توسط پزشک توصیه می شود، همچنین این عوامل می توانند ماهیچه های کف لگنتان را تضعیف کنند و در هنگام ادرار مشکلاتی برایتان ایجاد کنید.

 

ورزش های کگل برای مردان

تمرینات کگل تمریناتی هستند که به شما کمک می کنند تا عضلات زیر مثانه را که به کنترل ادرار کمک می کنند مشخص کرده و تقویت کنید. در مردان، بی اختیاری ادرار می تواند توسط چلانگر ضعیف ادراری ایجاد شود که ممکن است ناشی از جراحی برای سرطان پروستات، یک مثانه بیش از حد فعال یا مثانه ای که منقبض نمی شود، باشد. تمرینات کیگل می توانند به شما در بهبود و یا در بعضی موارد به دست آوردن کامل کنترل مثانه کمک کنند.

 

جریان ادرار را متوقف کنید

در حالی که ادرار می کنید، تلاش کنید که جریان ادرار خود را متوقف کنید و دوباره شروع کنید. ماهیچه هایی که برای انجام این کار استفاده می کنید عضلات کف لگن شما هستند. اینها عضلاتی هستند که شما در حال تلاش برای هدف قرار دادن آنها هستید. این روش فقط باید برای یافتن عضلات کف لگن استفاده شود. توصیه می شود که به طور مرتب جریان ادرار را متوقف و دوباره آغاز نکنید، زیرا ممکن است منجر به عفونت مجاری ادراری شود.

 

عضلات مقعد را فشار دهید

1

 

عضلات مقعدی که به طور معمول برای جلوگیری از عبور گاز یا جلوگیری از حرکت روده از آنها استفاده می کنید را منقبض کنید. این عضلات، عضلات کف لگن شما هستند. برای انجام درست ورزش، ماهیچه های مقعد خود را مکررا منقبض و رها کنید. هنگامی که در مقعد احساس فشار یا کشش می کنید، بدانید که تمرین را به درستی انجام می دهید.

 

از یک آینه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که روی عضلات درست تمرکز می کنید

2

 

جلوی آینه بایستید. سعی کنید که آلت تناسلی خود را به صورت عمودی بلند کنید، در حالی که باسن، شکم و عضلات ران را نگه می دارید. از آینه برای تمرکز بر عضلات لگن و برای پیدا کردن استفاده از عضلات دیگر استفاده کنید. این تمرین را به طور مرتب در جلوی آینه انجام دهید. اگر متوجه شدید که باسن، ران یا ماهیچه های شکمیتان سفت شده، ورزش را متوقف کنید و دوباره امتحان کنید.

 

در حالی که دراز کشیده اید تمرینات را انجام دهید

3

 

روی حصیر یا تخت دراز بکشید. عضلات لگن خود را به مدت ۵ ثانیه منقبض کنید و نگه دارید. این تمرین را بدون منقبض کردن باسن، شکم و عضلات ران انجام دهید. سپس آنها را به مدت پنج ثانیه شل و ریلکس کنید و تمرین را تکرار کنید. از آنجایی که انجام تمرینات کیگل هنگامی که دراز کشیده اید آسان تر هستند، در ابتدا اگر مبتدی هستید به این صورت تمرینات را انجام دهید.

 

تمرینات را در حالی که نشسته یا ایستاده اید انجام دهید

4

 

به محض اینکه حرکت در حالت دراز کشیده را کامل کردید این تمرین را انجام دهید. صاف روی صندلی بنشینید یا جلوی آینه بایستید. به مدت ۵ ثانیه عضلات کف لگن را را منقبض کنید و نگه دارید. سپس آنها را به مدت پنج ثانیه شل و ریلکس کنید و تمرین را تکرار کنید.

 

تمرینات را در طول انجام کارهای روزمره انجام دهید

5

 

هر بار که شما یک کار معمول و روزمره را انجام می دهید، مانند اصلاح، مسواک زدن دندان هایتان، یا نشستن پشت میز، منقبض کردن و نگه داشتن عضلات کف لگن را تمرین کنید. شما همچنین می توانید این تمرینات را هنگام خواندن یا تماشای تلویزیون انجام دهید.

 

با پنج تکرار شروع کنید

6

 

هنگامی که شما برای اولین بار تمرینات را شروع می کنید، با انجام تنها پنج تکرار در یک زمان، به آرامی شروع کنید. یک ست از پنج تکرار را دو بار در روز انجام دهید. برای مثال، صبح و شب. این کار را هر روز انجام دهید. به یاد داشته باشید که در حال انجام این تمرینات نفس بکشید. اگر با هماهنگی تنفس خود با تمرینات مشکل دارید، در حالی که عضلات را منقبض می کنید و نگه می دارید تا ۵ را بشمارید.

 

۵ تکرار بیشتر و یک ست اضافه کنید

7

 

پس از یک هفته این تمرین را انجام دهید. بنابراین، در هفته دوم خود، یک ست از ۱۰ تکرار را سه بار در روز انجام دهید. شما می توانید این تمرین را در صبح، در طول وقت استراحت برای ناهار و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. این تمرین را پنج تا هفت بار در هفته انجام دهید. به عنوان مثال، عضلات کف لگن خود را به مدت پنج ثانیه منقبض کنید و نگه دارید و سپس عضلات را به مدت پنج ثانیه آرام و ریلکس کنید. این تمرین را ده بار، سه بار در روز انجام دهید.

 

هدف نهایی ۲۰ تکرار را داشته باشید

8

 

در نهایت شما باید یک ست از ۲۰ تکرار را سه تا چهار بار در روز تمرین کنید، یعنی ۶۰ تا ۸۰ تمرین فردی در روز. این تمرین را با اضافه کردن ۵ تکرار جدید و یک ست هر هفته انجام دهید، تا جایی که به هدف نهاییان دست پیدا کنید. سعی کنید یک سوم را در حالی که دراز کشیده اید، یک سوم را در حالی که نشسته اید و یک سوم را در حالی که ایستاده اید انجام دهید. بسته به سرعت شما، شش هفته یا بیشتر طول می کشد تا عضلات کف لگنتان تقویت شوند.

 

تمرینات کگل برای زنان

تمرینات کگل برای زنان باید با مراقبت و روش عالی انجام شود چرا که اغلب زنان هنگام انجام دادن تمرینات کگل در شرایط بارداری هستند:

مرحله ۱: شما باید عضلات لگن راست که برای جلوگیری از ادرار در طول نشت ادرار استفاده می کنید را پیدا کنید. شما می توانید این تمرین را در هر حالتی انجام دهید حتی اگر روی زمین دراز کشیده اید.
مرحله ۲: هنگامی که می دانید عضله راست را پیدا کرده اید، باید به مدت حدود ۳ تا ۵ ثانیه عضله را سفت کنید یا فشار دهید. در حین انجام این کار تنفس را متوقف نکنید، در عوض هنگامی که تمرینات را انجام می دهید تنفس را بیشتر کنید.
مرحله ۳: این تمرین را به مدت یک هفته انجام دهید. هنگامی که بعد از یک هفته موفق شدید شروع به اضافه کردن یک ثانیه انقباض دیگر در تمرین خود کنید.
مرحله ۴: این را در نظر داشته باشید که در هنگام ادرار کردن تمرینات کگل را انجام ندهید، زیرا ممکن است مثانه یا روده کوچک شما صدمه ببیند.
مرحله ۵: تمرینات را سه بار در روز با ۱۰ بار تکرار در هر روز انجام دهید.

 

تمرین یک

9

 

صاف به پشت دراز بکشید. زانوهای خود را خم کنید پای خود را بالا بیاورید و عضلات لگن خود را منقبض کنید. پای خود را بالا ببرید و سپس روی زمین دوباره پایین آورید. پای چپ و سپس پای راست را بالا ببرید. و این تمرین را ۵ بار تکرار کنید.

 

تمرین دو

این اساسا تمرین بالا بردن پا به پهلو نامیده می شود که در آن شما باید به پهلوی چپ خود دراز بکشید و زانو چپ خود را کمی خم کنید، حالا پای راست را بالا ببرید و پایین بیاورید و هر بار که این کار را انجام می دهید، عضلات لگن خود را منقبض کنید. همین تمرین را در حالی که به پهلوی راست خود دراز کشیده اید انجام دهید. تمرین را در ۵ ست تکرار کنید.

 

تمرین سه

به آرامی بنشینید و پایتان را روی پای دیگر بی اندازید، چشم هایتان را ببندید، دست هایتان را روی زانوها قرار دهید و هم زمان با منقبض کردن عضلات لگن، از طریق دهان به سرعت دم و بازدم کنید.

 

ورزش کگل برای زنان باردار

تمرینات کگل برای زنان باردار می تواند به آنها کمک کند پیشاپیش یاد بگیرند چگونه عضلات لازم را در طی زایمان مدیریت کنند، که باید فرآیند را بسیار ساده تر کند و کمک می کند تا از چنین عوارض رایجی مانند پارگی های پرینیال جلوگیری شود.

 

تمرین یک

دراز بکشید یا بنشینید، زانوهایتان را خم کنید و پاهای خود را کمی جدا کنید. شما باید آرام باشید، اما در عین حال تمرکز خود را حفظ کنید. عضلات میاندوراه را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه سفت کنید، گویی ادرار خود را متوقف کرده اید، سپس آنها را ریلکس کنید. بعد از مدتی تمرین را تکرار کنید.

 

تمرین دو

این تمرین از لحاظ فنی بسیار دشوارتر از تمرین قبلی است، اما همچنین دارای مزایای بیشتری است. شما باید واژن خود را به عنوان یک آسانسور تجسم کنید، آن را به چندین طبقه تقسیم کنید، بسیار عجیب تر از آنچه به نظر می رسد است. شروع به منقبض کردن تدریجی عضلات کنید، از ورودی واژن شروع کنید و بالا بروید، در هر طبقه چند ثانیه درنگ کنید. در بالا کمی بیشتر صبر کنید، سپس همان حرکت تدریجی را به سمت پایین شروع کنید تا ماهیچه ها کامل ریلکس شوند. پس از چند روز آموزش، این تمرین دیگر دشوار به نظر نخواهد رسید.

 

تمرین سه

10

 

در این تمرین، شما باید عضلات مقعد خود را به صورت فعالانه درگیر کنید. تمرین باید در سرعت تند انجام شود. ابتدا عضلات واژن، سپس عضلات مقعدی را تنگ کنید و پس از آن عضلات را به صورت برعکس ریلکس کنید، مثل اینکه شکل موج در می آورید.

 

تمرین چهار

این تمرین تنها می تواند با معده و مثانه خالی انجام شود. هر حالت راحتی را انجام دهید و تا حد امکان ریلکس کنید. سپس، نفس خود را نگه دارید، سعی کنید به آرامی و دقت زور بزنید، همانطور که در طول حرکت روده انجام می دهید، با استفاده از عضلات مهبل (واژن). اگر هنگام فشار یک دست روی میاندوراه حرکت عضلات واژن را احساس کنید می توانید بفهمید که تمرین را درست انجام می دهید. بعد، شما باید به طور کامل تمام عضلات را ریلکس کنید و بعد از یک استراحت کوتاه مدت تمرین را تکرار کنید. این تمرین باعث می شود تا فشار ماهیچه هایی که در هنگام خروج جنین باید کار کنند را موثرتر کند.

 

منبع: https://incontinence.ir

 

 

 

 

ورزش های کگل

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ، دکتر نجفی

در سایت دکتر نجفی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و دانشیار دانشگاه ، عضو انجمن جهانی طب فیزیکی و توانبخشی، مقالات مفید در رابطه با طب فیزیکی را مشاهده نمایید. همچنین درصورت نیاز به ویزیت با دکتر نجفی می توانید از طریق بخش تماس با ما وب سایت دکتر نجفی، ارتباط برقرار نمایید و آدرس کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را مشاهده نمایید.

 

 

 

آدرس مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

فلکه دوم صادقیه – بلوار فردوس – نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی پلاک ۱۲۱ – واحد ۲

تلفن مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی

۴۴۰۱۶۱۴۲-۴۴۰۵۸۷۶۳

موبایل دکتر نجفی کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

۰۹۹۰۱۱۶۰۳۵۴

وب سایت دکتر نجفی

www.dr-najafi.com

مطب کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر نجفی در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام دکتر نجفی

صفحه اینستاگرام دکتر نجفی

 

کلمات کلیدی:

ورزش های کگل , ورزش کگل , عکس تمرینات کگل برای مردان , تمرینات کگل برای زنان , عکسهای ورزش کگل , ورزش کگل نی نی سایت , برنامه ورزش کگل , فواید تمرینات کگل برای مردان , ورزش کگل برای بی اختیاری ادرار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question